ג'ון מק'אפי: "מסים זה לא חוקי"

היזם והמיליארדר השנוי במחלוקת, שייסד בעבר את חברת הסייבר הנושאת את שמו, כתב בציוץ שפרסם בטוויטר שלא שילם מסים כבר 8 שנים ואתגר את רשות המסים האמריקנית: "ה-IRS לא ישב בחיבוק ידיים. אני יודע את זה. אבל התכוננתי כל חיי לקרב הזה"

ג'ון מק'אפי (המנוח), מייסד החברה שנקראת על שמו.

ג'ון מק'אפי, היזם והמיליארדר השנוי במחלוקת, חשף כי לא שילם מסים כבר 8 שנים, משום שלטענתו מיסוי הוא "בלתי חוקי".

מק'אפי בן ה-73, שעשה בחייו הרבה רעש – ששיאו אולי בהכרזה כי יאכל את איברי המין שלו אם מטבע הביטקווין לא יגיע לערך של מיליון דולר עד שנת 2020 – הודה כי הוא נחשב כ"יעד נבחר בעבור מס הכנסה". ולא במקרה. חברת הסייבר שהקים, McAfee, ושממנה התפטר ב-1994, היא בעלת שם מוכר ומוניטין נחשב, וזיכתה אותו בכינוי "מר-אנטי-וירוס". החברה, שנרכשה על ידי אינטל בשנת 2010, בעבור סכום של 7.68 מיליארד דולר, ושעל שמה התקוטט איתה המייסד הפורש, עדיין מפרנסת את מק'אפי, לטענתו.

בסדרה של ציוצים שפרסם דרך חשבון הטוויטר שלו, הסביר מק'אפי את ההיגיון שלו מאחורי הנוהג שלא לשלם מסים, וקבע כי: "מיסוי אינו חוקי. שילמתי עשרות מיליונים כבר, וקיבלתי Jack Sh*t בשירותים. סיימתי להרוויח כסף, אני חי ממזומן מחברת McAfee, והרווח הנקי שלי הוא שלילי".

מאבק לניעור השלטון המושחת?

עוד המשיך לצייץ וכתב: "אני קורא תיגר על הסוכנות האחראית לתדמית הטירוף של ממשלתנו – ה-IRS (רשות גביית המסים של הממשל הפדרלי של ארצות הברית – ג"פ). ה-IRS לא ישב בחיבוק ידיים. אני יודע את זה. אבל התכוננתי כל חיי לקרב הזה. לא נוכל לנער את עולו של השלטון המושחת והמשחית הזה ללא מאבק".

בציוץ אחר, מק'אפי השווה את רשויות המס של ארה"ב לאס אס הנאצי ואמר כי בראשית דרכו שימש כזרוע הפחדה של הממשלה בתקופת היובש, שהתרחשה בין השנים 1920-1933 ושבה נאסר על מכירה, ייצור, יבוא והעברה של משקאות אלכוהוליים בכל רחבי ארה"ב מסיבות בריאותיות ומוסריות. הוא גם הזכיר את תקופת מלחמת האזרחים כדוגמה לחיים ללא מס הכנסה וכתב: "לפני מלחמת האזרחים לא היה מס הכנסה, ובכל זאת הצלחנו. הישארו קשובים לאמת".

היזם הפרובוקטור, שנולד בבריטניה בבסיס חיל אוויר אמריקני, מעולם לא נחשב שפוי במיוחד. הוא ידוע כנביא סייבר מפוקפק, שהצליח להתחמק מרצח שכנו בבליז, ושאפילו הריץ את עצמו למועמדות לנשיאות ארצות הברית. שפוי או לא – מה שבטוח הוא שמק'אפי ללא ספק לא חושש מהתגרויות ואף חי מהן, ואת הטוויטים וההתגרות הנוכחית שלו קינח במלים: "הנה אני".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים