ערוץ מזג האוויר של לוס אנג'לס נתבע: סחר בנתוני משתמשים

אפליקציית הערוץ, כך לפי כתב התביעה, השתמשה בהרשאה שנתנו לה משתמשים לקרוא את נתוני המיקום שלהם, ו"מכרה בחשאי את הנתונים הפרטיים של המשתמשים ואת המידע לצדדים שלישיים, כולל למפרסמים" - כעת היא נתבעת על ידי העיר לוס אנג'לס

תחזית מזג האוויר באפליקציה. צילום הדמייה: BigStock

משתמשים אמריקנים שבסך הכל רצו לדעת אם לקחת סוודר או לא, נוצלו והדטה הפרטי שלהם נסחרה על ידי מפעילי אפליקציית מזג האוויר המקומית – כך נטען בתביעה שהוגשה באחרונה.

האפליקציה של ערוץ מזג האוויר (The Weather Channel), ה-TWC, מלוס אנג'לס, אשר מופעלת על ידי חברת בת של יבמ, אמורה לספק תחזיות עדכניות למשתמשיה., אבל מתברר שעל היישום המסוים אפשר אולי לסמוך בנוגע למזג אוויר, אבל כדאי לסמוך פחות בהיבט של אספקת גישה לנתוני המיקום.

התובע העירוני של לוס אנג'לס, עו"ד מייק פויר, אמר ל-CNN כי העיר תובעת את TWC Product ואת חברת Technology LLC, שמפעילה את אפליקציית ערוץ מזג האוויר בטענה שהאפליקציה "מכרה בחשאי את הנתונים הפרטיים של המשתמשים, ומוכרת את המידע לצדדים שלישיים, כולל למפרסמים". פויר הוסיף כי TWC העמידה את רווחי החברה לפני פרטיות המשתמשים שלה.

מכרה פרטים: היכן משתמשים חיים, עובדים ומבקרים

על פי התביעה, אפליקציית TWC השתמשה בטכנולוגיית המעקב של המיקום הגיאוגרפי בכדי לקבוע היכן משתמשים חיים, עובדים ומבקרים, וכן את מידת הזמן שהם מבלים בכל מיקום ומיקום. התביעה מפרטת ואומרת כי ניטור זה על ידי היישום התרחש ממש מסביב לשעון – 24/7.

התביעה גם מאשימה את מפעילי האפליקציה בכך שהבטיחו למשתמשים כי נתוני המיקום שלהם ישמשו רק כדי לספק להם "נתוני מזג אוויר מותאמים אישית, התראות ותחזיות". במקום זאת, נתונים אלה נשלחו, ככל הנראה, לשותפים של חברת האם יבמ, ולחברות צד שלישי, שם נעשה בהם שימוש למטרות פרסום ללא כל הקשר למזג אוויר.

פויר ציין כי האופן האמיתי שבו עושה ערוץ מזג האוויר שימוש בנתוני המיקום הגיאוגרפיים של המשתמשים מוסתר בתוך המסמך הארוך בן ה-10,000 מלה המפרט את מדיניות הפרטיות של היישום. כתוצאה מכך, 80% ממשתמשי האפליקציה הסכימו לאפשר לה לגשת לנתוני המיקום שלהם. הוא המשיך ואמר כי היישום אוסף מיליארד נתוני מיקום מדי שבוע.

"אחד הנושאים הבסיסיים ביותר של היום"

התביעה מבקשת צו ביניים האוסר על TWC "להמשיך בפעילות העסקית הבלתי הוגנת והמרמה, לרבות איסוף ומכירה מטעים של נתונים אישיים" וכן מבקש מבית המשפט לקבוע עונש אזרחי כנגד TWC בסכום של 2,500 דולר בעבור כל הפרה של חוק התחרות הלא הוגנת, ועוד 2,500 דולר בעבור כל הפרה של חוק התחרות הלא הוגנת שבוצעו ספציפית נגד קשישים ונכים. "אנחנו פועלים כדי לעצור את ההטעיה לכאורה הזו", הבטיח התובע הכללי.

פויר אמר כי המידע שנאסף "שימש כביכול עבור פרסומות ממוקדות על ידי לפחות תריסר אתרי צד שלישי במהלך 19 החודשים האחרונים, בהתבסס על מיקומי משתמשים תכופים".

לדברי פויר, המקרה "עוסק בליבתו של אחד הנושאים הבסיסיים ביותר של היום – הפרטיות בעידן הדיגיטלי. אנחנו מאמינים שהאמריקנים חייבים לקבל את העובדות לפני שימסרו את המידע האישי ביותר שלהם", אמר התובע של העיר. "אם המחיר של תחזית מזג האוויר היא ההקרבה של מידע אישי עמוק – כמו בדיוק איפה אנחנו, יומם ולילה – זה חייב להיות ברור, מראש".

חברת הבת של יבמ שמפעילה את האפליקציה אמרה בתגובה לאישומים שהיא "תמיד שקופה בנוגע לשימוש בנתוני מיקום".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים