למרות הירידות במכירות הסמארטפונים: זינוק במגזר הפרימיום

בכלל השוק אמנם נרשמה ברבעון השלישי של 2018 האטה של 5%, אבל המכירות של המכשירים שעולים 400 דולר ומעלה זינקו ב-19% - כך על פי נתונים של Counterpoint

מכשירי הפרימיום: המחירים גבוהים - וגם נתח השוק. צילום אילוסטרציה: BigStock

למרות הירידה ברבעון השלישי של 2018 במכירות הכלליות של שוק הטלפונים, מגזר מכשירי הפרימיום עלה במהלכו באופן משמעותי. מדו"ח של חברת מחקרי השוק Counterpoint עולה כי הצמיחה של המגזר הזה, במונחים של שנה לשנה, עמדה על כ-19%, לעומת האטה של 5% בקצב בצמיחה של כלל השוק. מכירות טלפוני הפרימיום כבר הגיעו לכ-22% מכלל השוק.

החברה מתייחסת למכשירים הנמכרים במחירים של 400 דולר ומעלה כאל מכשירי פרימיום. בתחום הזה נמצאו לא פחות מ-40 יצרניות שהציעו טלפונים, אם כי יותר מ-90% מהמכירות ברמת המחירים הזו בוצעו בידי חמש המובילות – ואפל בראשן, עם 47%. סמסונג נמצאת במקום השני עם 22% ואחריה וואווי, שבפעם הראשונה השיגה נתח שוק דו ספרתי – 12%. סוגרות את החמישייה ויוו ואופו האחיות, עם 5% לכל אחת.

השליטה של אפל בתחום המכשירים שעולים 600 דולר ומעלה היא אבסולוטית, במיוחד אם משווים אותה לביצועים של סמסונג ברמות המחירים הללו, וזה אומר משהו על חוסר ההצלחה של החברה הדרום קוריאנית עם מכשירי ה-Galaxy Note 9 שלה. על פי הנתונים, ברמת המחירים שבין 600 ל-800 דולר יש לאפל נתח שוק של 61% מול 21% לסמסונג, וברמת המחירים שמעל 800 דולר הנתח של יצרנית האייפונים כבר מגיע ל-79%.

הדו"ח גם מציין את ההצלחה היחסית של OnePlus, עם מכשירי ה-OnePlus 6 שלה, ברמת המחירים של 400-600 דולר. המכשיר הגיע למקום הראשון במכירות מכשירי הפרימיום בהודו, עם 30% מהשוק, ורשם מכירות יפות מאוד בצרפת, גרמניה, איטליה, הולנד, שבדיה ובריטניה. בכל המדינות הללו החברה הגיעה למקום הרביעי. ברמת המחירים הזו, בהיבט הגלובלי, מובילה סמסונג עם 25% לפני אפל עם 21%.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים