עיתונים מובילים בארה"ב נפלו קורבן למתקפות סייבר

מתקפת סייבר גרמה לשיבושים בהפצה והדפסת כמה עיתונים מובילים בארצות הברית ביניהם לוס אנג'לס טיימס וסאן דייגו יוניון טריבון

אילוסטרציה: BigStock

כמה עיתונים מובילים בארצות הברית,  ביניהם לוס אנג'לס טיימס וסאן דייגו יוניון טריבון, סבלו מעיכובים בהדפסה ובהפצה – בשל מתקפות סייבר.

ההוצאה לאור של הטריביון, מסרה בסוף השבוע כי נוזקה זוהתה בשרתיה ביום ו'. היוניון טריביון מסר כי בשל "וירוס", רוב המנויים נותרו ללא עיתון ביום שבת.

מתקפת הסייבר השפיעה על עיתונים אחרים בדרכים שונות. ב"בולטימור סאן", הקומיקס והפאזלים הרגילים לא נכללו במהדורה הכתובה של יום שבת, כך מסרה הנהלת העיתון בציוץ בטוויטר. בדרום קליפורניה, ההפצה של עיתוני ה"ניו יורק טיימס וה"וול סטריט ז'ורנל" התעכבה, כי כל העיתונים מסתמכים על אותם בתי דפוס הקרובים למקום מגוריהם של המנויים במערב היבשת.

הלוס אנג'לס טיימס ציטט "מקור היודע את המצב לאשורו", שאמר בשבת "המקור של מתקפת הסייבר הוא מחוץ לגבולות ארה"ב". דוברת ההוצאה לאור של הטריביון אמרה כי היא לא יכולה

לאשר זאת. אנשי צוות בחלק מן העיתונים שנפגעו מאירועי הסייבר אמרו כי הם לא קיבלו מידע רב מהנהלת הארגון על היקף ההתקפה הקיברנטית.

"אנו מתקדמים עם הנושא הזה של הנוזקות"

ביום שבת שלח ג'סטין דירבורן, מנכ"ל הטריביון, מזכר בתפוצה פנימית, ובו הוא כתב, בין היתר, "אנו מתקדמים עם הנושא הזה של הנוזקות". על פי המזכר של דירבורן, כמו גם לפי הודעת החברה, העובדים היו צריכים ליצור "דרכים לעקיפת הבעיה", כדי לקבל את מהדורות עיתון השבת המודפסות. דירבורן ציין כי "אין עדות לכך שפרטיהם האישיים של הקוראים, דוגמת כרטיס האשראי או נתונים אחרים – הודלפו באופן המאפשר זיהוי אישי".

העיתונים שנפגעו הם כאלה שמתבססים על תוכנות שהותקנו בעיתוני קבוצת טריביון, גם אם הם כיום אינם בבעלות הטריביון, כמו הלוס אנג'לס טיימס וסן דיאגו יוניון טריביון. ג'ף לייט, עורך היומון סן דיאגו יוניון טריביון, כתב לקוראיו ביום שבת כי "הנוזקה הכשילה את יכולתנו לפרסם". אבל מסתבר שהנוזקה פגעה לא רק בקווי הדפוס. בכמה מהעיתונים, כאשר הקוראים צלצלו לשירות הלקוחות של העיתון כדי לברר מה עלה בגורלו – המרכזיות היו מושבתות.

אתרי האינטרנט של העיתונים לא הושפעו כלל מהמתקפה האמורה. כך, באתר של סאות' פלורידה סאן סנטינל נכתב בדף הבית: "אנחנו עדיין כאן".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים