המנהל בנעלי בית: מוקי טומשין, טלדור

מערכת אנשים ומחשבים משיקה מדור חדש, שמכיר לכם בכל שבוע את המנמ"רים ושאר המנהלים הטכנולוגיים הבכירים במשק - מיהם? מה הם אוהבים? ומה התכניות שלהם לעתיד? ● והפעם: מוקי טומשין, סמנכ"ל, ראש אגף הפיתוח והפרויקטים בטלדור מערכות

מוקי טומשין, סמנכ"ל אגף פיתוח בקבוצת מערכות בטלדור. צילום: דליה שוורץ

שם: מוקי טומשין.

קריירה: סמנכ"ל, ראש אגף הפיתוח והפרויקטים בטלדור מערכות. לפני כן, שימשתי במשך כשבע שנים סמנכ"ל הדליוורי העולמי של Surecomp, שעוסקת במערכות סחר בינלאומי בעולם הבנקאות. הייתי שנים רבות באמדוקס בארץ ובעולם, בתפקידי ניהול דליוורי בכירים. באחרונה נבחרתי כחבר בקבוצת Spicy Minds Israel – קהילת מנהלים ויזמים מובילי דעה ובכירים בישראל. הקהילה מונה 25 חברים, שמגיעים מעולמות שונים – ביטחון, משפט, חינוך, פיננסים, רפואה, חדשנות, היי-טק, סטארט-אפים ודיסציפלינות נוספות. חבריה נפגשים מספר פעמים בשנה, במסגרת חברתית ועסקית.

אגף הפיתוח, שבראשו אני עומד, כולל כ-100 מנהלים ואנשי פיתוח, שמפתחים ותומכים במערכות מרכזיות של כ-60 לקוחות פעילים במגזרים הציבורי והפרטי, בטכנולוגיות מתקדמות, כגון בלוקצ'יין, מערכות אינטרנט של הדברים לעיר חכמה, מערכות מבוססות BI, זיהוי ביומטרי, Big Data ועוד. האגף מוביל מזה שנים בתחום מערכות ה-GIS בארץ.

השכלה: בוגר ממר"ם ויחידות מחשב נוספות בצה"ל, בעל תואר .B.Sc במתמטיקה ומדעי המחשב מאוניברסיטת בר אילן. בוגר תכנית ניהול בכיר למנמ"רים בטכניון, וכן ניהול פיננסי ומשפטי בכיר באוניברסיטה הפתוחה.

קריירה והשכלה של בת הזוג: ורד, נטורופטית והרבליסטית קלינית מוסמכת (ND) בקופת חולים לאומית ובאופן פרטי. מנהלת תיקי לקוחות בתחום נכות כללית וביטוח לאומי במשרד עו"ד מרקמן-טומשין.

זוגיות: נשוי באושר ל-ורד מזה 26 שנים, אב לארד (25, תכניתן, בוגר יחידת אופק בחיל האוויר), הדר (21, חיילת לפני שחרור מצה"ל) וליבי (14, תלמידת כיתה ט' בראשון לציון). בשלוש תקופות של רילוקיישן גרנו בחו"ל במשך שבע שנים – בדאלאס, בקופנהגן ובטורונטו, שזו חוויה מחזקת. כיום אנחנו גרים בראשון לציון.

שעות הפנאי: אני עושה חדר כושר 3-4 פעמים בשבוע, ורד ואני מרבים לארח ולהתארח, אנחנו רואים סרטים – במסכים הגדול והקטן – והצגות, והולכים למסעדות ולהופעות בזאפה.

תחביבים: אני צרכן ספורט "כפייתי", במדיה ובמציאות, נגן פסנתר וקלידים מגיל צעיר מאוד (בצעירותי הרביתי להופיע) ובשנים האחרונות גם מפתח את תחום השירה.

ספורט: חדר כושר. בצעירותי שיחקתי כדוריד במכבי ראשון לציון, ובמקביל כמעט בכל ספורט אפשרי. כיום אוהב בעיקר לצפות במשחקים ואוהד מושבע של מכבי תל אביב.

אם לא היית בוחר במקצוע הזה, מה היית עושה כיום? מה החלום לעתיד? אני מניח שהייתי מתעסק במוזיקה ובחינוך.

מהו היעד שלך לעתיד בתחום המקצועי? להמשיך ולהצמיח את האגף שלי לפסגות, הישגים נוספים ומובילות טכנולוגית. בתחום האישי, כמו בכל משפחה "פולנייה" – לראות את ילדיי גדלים, מצליחים ומאושרים. אני מקווה, לאחר הפרישה, לעסוק בחינוך ובתרומה לקהילה, מה שיהיה מבחינתי סגירת מעגל כחניך, מדריך, בוגר ורכז בתנועת המכבי הצעיר.

מה יהיו הנושאים המרכזיים שיעסיקו את המנמ"רים בעוד חמש שנים? עולם הבינה המלאכותית יתחזק וישפיע על התחום העסקי יותר ויותר. בוטים שיחליפו את אנשי מרכזי התמיכה (הקול סנטר הפיזי יקטן משמעותית ויהפוך כמעט לווירטואלי). בוטים ברצפת הייצור, שתפקודם יהיה נתמך ומונחה על ידי מידע שמגיע מחיישני אינטרנט של הדברים וממערכות אנליטיות. מערכות המופעלות ונשלטות דרך הנייד, ואפילו "היררכיה" של בוטים (בוטים שתפקידם להפעיל ולהפסיק את תפקודם של כאלה אחרים, על פי החלטות עסקיות). כל זה ידרוש מהמנמ"ר ביצוע שינויים מקיפים במערכות ה-ERP, ה-CRM ובמערכות הליבה, שיותאמו לתהליכי עבודה טכניים ועסקיים המשלבים בוטים, כגון מערכות זיהוי דובר וזיהוי דיבור חזקות, שמסוגלות להבין ולתקשר עם הלקוח, לקחת החלטה ולפעול על בסיסה, לנתח את התוצאה ולשפר את השירות בפעמים הבאות על בסיס אותו ניתוח.

תהליכים עסקיים ייתמכו יותר ויותר – מניתוח וחיזוי על בסיס מאגרי Big Data ומערכות אנליטיות מתוחכמות וחזקות. הדרישה לשינויים תכופים בניהול העסקי תהיה ברזולוציה הרבה יותר תכופה (ולא רק ברזולוציה שנתית, רבעונית או אפילו חודשית). הייתי קורא לזה "אסטרטגיה אג'ילית".

זה, מן הסתם, ידרוש שינויים מקיפים באקו-סיסטם – תחזוקה, חומרה, ידע טכנולוגי של אנשי ה-IT והספקים והשקעת תקציבים בצורה שונה, מחשבים עם יכולת עיבוד נתונים גדולה הרבה יותר, ושטחי אחסון נתונים רבים ומהירים יותר.

תגובות

(1)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

  1. דליה בוגר

    שלום מוקי טומשין. ממש קורות חיים שלמים סיפרת פה. אדם מוכשר ובעל תושייה ליישם ולהפעיל מסביבו אנשים. כל הכבוד גם לאישה שלצידך.מוכשרת. תענוג לקרא על אדם כמוך שהתקדם ולמד ונותן פתח גם לאחרים .שימוש לדוגמה. אדם כמוך כל נאמן לעם אסור לפספס ורצוי שיתנו לאדם כמוך את כל מה שאדם כמוך ראוי כדי שתישאר פה בארץ. באסרטיבי ונחוש.פעיל ונמרץ. כל הכבוד לך. בהצלחה

אירועים קרובים