הפיתוחים המצטיינים בתחום הבלוקצ'יין הם…

פרויקטים מסקרנים בתחומי הסייבר, המטבעות הדיגיטליים והפייק ניוז הגיעו למקומות הראשונים בתחרות שערכו מיקרוסופט ובלוקצ'יין ישראל ● התחרות נערכה עם סיום המחזור הראשון של האקדמיה שלהם ולקראת אינקובטור חדש בתחום שהם פותחים בתל אביב

משתתפי התכנית עם יעל רוזנצווייג, מנכ"לית בלוקצ'יין ישראל. צילום: אבישי זיגמן

פלטפורמה שמונעת מאתנו לצרוך פייק ניוז, אחת אחרת שהופכת שטרי מטען לדיגיטליים ופרויקט שמאפשר לשתף באופן אנונימי מידע על מתקפות סייבר הם שלושת הזוכים בתחרות שערכו באחרונה מיקרוסופט ישראל ובלוקצ'יין ישראל. התחרות נערכה בין חברות ויזמים שהשתתפו בתכנית הראשונה של אקדמיית הבלוקצ'יין של שני הגופים, לקראת הקמתו בקרוב של אינקובטור חדש בתחום, שהם יפעילו במתחם של מיקרוסופט בתל אביב.

פרויקט הסייבר שזכה פותח על רקע העובדה שארגונים אוהבים לשמור לעצמם מידע על מתקפות שהם עוברים. אלא שמדובר בבעיה שמשותפת לכולם, וארגונים יכולים ללמוד זה מניסיונו של זה. המערכת החדשה, שפותחה בהובלתו של מייק פרטוש, מאפשרת לשתף מידע באופן אנונימי, ובכך לסייע לחברות לזהות איומים מוקדם יותר ולשפר את הסיכוי שלהן למנוע מתקפות.

פלטפורמה נוספת שזכתה, Bill of landing, הופכת שטרי מטען לדיגיטליים, על מנת לאפשר העברת סחורה מיצואן ליבואן באמצעות יצירת חוזים חכמים. מוביל פרויקט הוא אלי עין דרור.

מפתחי הפרויקט השלישי, ובראשם לירן שרוני, זיהו את הצורך של גולשים לברור אילו מהידיעות שהם קוראים הן פייק ניוז. הפלטפורמה יודעת לאמת ידיעות חדשותיות באמצעות "קונצנזוס משתמשים", כלומר: להציג רק ידיעות שמוסכמות על הגולשים שהן אמיתיות ואמינות. המפתחים מבטיחים שאין משתתפים מזויפים, קולות כפולים או יכולת הטיה של דעת הרוב.

עוד פרויקטים שהשתתפו בתכנית ועוררו עניין רב הם Collectibles, שמאפשר לאספני מטבעות דיגיטליים ליצור כאלה; RS-Square -אפליקציה להעברת כספים ושירותים פיננסיים אחרים, שמיועדת לעובדים זרים ותושבי מדינות מתפתחות; וקרדיטצ'יין – מערכת שמקשרת בין לווים למלווים.

אינקובטור בלוקצ'יין חדש. אילוסטרציה: BigStock

אינקובטור בלוקצ'יין חדש. אילוסטרציה: BigStock

מה כוללת התכנית?

התכנית שבמחזור הראשון שלה השתתפו הפרויקטים שהתחרו ארכה שלושה חודשים, שבמהלכם התקיימו 12 מפגשים. היא מבוססת על תכנים אקדמיים ומקצועיים של מוסדות נחשבים כגון אוניברסיטת סטנפורד, ומאפשרת לסטודנטים ללמוד כיצד לתכנת בסביבת קוד פתוח מבוזרת, תוך שהם מתנסים בטכנולוגיה ומתמודדים עם האתגרים בשימוש בתשתיות בלוקצ'יין חדשות. בין המשתתפים בה ניתן למנות סמנכ"לי טכנולוגיות, מנהלי פיתוח ומפתחים בכירים, שהעמיקו בתחום החדש והמסקרן הזה בפעם הראשונה.

הפרויקטים נוצרו כולם בסביבת Azure – הענן של מיקרוסופט – וישתתפו באינקובטור החדש, לצד פתרונות ופרויקטים נוספים בשוק הישראלי.

במיקרוסופט ישראל ובבלוקצ'יין ישראל מציינים שהמחזור השני של האקדמיה יחל ב-28 בינואר והרישום אליו כבר נפתח – ללא תשלום, אך קבלה אליו מחייבת עמידה בקריטריונים טכנולוגיים ואישור מטעם שני הגופים. במסגרת מחזור זה תורחב ההכשרה באופן משמעותי, תוך שילוב של תיאוריה ויישום, בכדי ליצור את סט הכלים הנדרש עבור מפתחי בלוקצ'יין. מטעם האקדמיה נמסר כי היא "תמשיך לעודד את הסטודנטים להשתמש בחשיבה אנליטית בתחומי ה-Decentralized Networks, Distributed Ledger Platforms, KYC & AML Compliance, בכדי להקל על המעבר בין היכולות המבוססות על הידע התאורטי לעשייה הפרקטית".

לקראת תחילת המחזור השני הודיעו מיקרוסופט ובלוקצ'יין ישראל על הרחבת רשימת השותפים לתכנית: באחרונה הצטרפו לרשימה ג'יי.פי. מורגן, GRTH ,Jakore ,Impact first ושני סטארט-אפים בולטים בתחום – QED-it ו-Avenews-GT. בין המרצים והמנטורים בתכנית ניתן למצוא מהנדסים בכירים במיקרוסופט ובוגרי מדעי המחשב מאוניברסיטאות מובילות כמו סטנפורד, MIT ואוניברסיטת תל אביב.

מימין: אדיר רון, מנהל קבוצת הקוד הפתוח במיקרוסופט ישראל; שירה פאיאנס בירנבאום, COO&CMO מיקרוסופט ישראל; ויעל רוזנצווייג, מנכ"לית בלוקצ'יין ישראל. צילום: יח"צ

מימין: אדיר רון, מנהל קבוצת הקוד הפתוח במיקרוסופט ישראל; שירה פאיאנס בירנבאום, COO&CMO מיקרוסופט ישראל; ויעל רוזנצווייג, מנכ"לית בלוקצ'יין ישראל. צילום: אבישי זיגמן

"הבלוקצ'יין – קריטי לארגונים שרוצים להיות גלובליים"

שירה פאיאנס בירנבאום, COO&CMO מיקרוסופט ישראל, אמרה כי "הבלוקצ'יין מהווה עבורנו תשתית משמעותית מאוד בעידן הענן, משום שהוא מאפשר לבסס אמון בין שותפים, לקוחות ומתחרים עסקיים, בכדי לקדם עסקים באופן שקוף ופתוח. הפוטנציאל בשווקים המקומי והעולמי רלוונטי לתעשיות רבות, דוגמת הפיננסים, הייצור, אבטחת המידע, הקמעונות, הבריאות, הממשלה ועוד. בשילוב פתרונות חדשניים מבית Azure, למשל בעולמות הבינה המלאכותית והאינטרנט של הדברים, רשתות האמון החדשות של הבלוקצ'יין מאפשרות לייעל תהליכים, להרחיב שיתופי פעולה ולשלב סטארט-אפים ויזמים חדשים, לטובת שיפור המצב הקיים".

אדיר רון, מנהל קבוצת הקוד הפתוח במיקרוסופט ישראל, ציין ש-"השקת המחזור הראשון של האקדמיה לפני שלושה חודשים נבעה מכך שמאחר שהבלוקצ'יין הוא פלטפורמה ייחודית ומקיפה, נדרש להכיר סט רחב של שפות פיתוח, כלים ופרוטוקולים בכדי להגיע למימוש מתקדם שלו. בשנים הקרובות, הבלוקצ'יין יהפוך להיות קריטי עבור חברות שרוצות לעשות עסקים גלובליים ועם שיתופי פעולה נרחבים. במובן הזה, המהפכה הזו עשויה לטמון בחובה טכנולוגיה שתהיה מהפכנית לתעשייה כמעט כמו האינטרנט עצמו וטכנולוגיות הענן המסורתיות".

לדברי יעל רוזנצווייג, מנכ"לית בלוקצ'יין ישראל, "כל מתכנת יכול להעיד על כך שרוב הטכנולוגיות הקיימות עוברות שינויים רבים, המשפיעים באופן ניכר על תהליכי פיתוח. לכן, בחרנו להתמקד בהכשרה טכנולוגית, שתשפר את הידע והיכולות של המפתחים. זה נועז, זה יעיל והקהילה אוהבת את זה. אקדמיית הבלוקצ'יין שמה למטרה לעזור לחברות נוספות להכניס לתחום ולצבור את הידע הנדרש כדי לצלוח את השינוי בצורה הטובה ביותר".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים