למרות האזהרות: 123456 ממשיכה להיות הסיסמה הנפוצה ביותר

הסיסמה, שמומחים שבים ומתריעים שהיא פרצה קוראת לגנב, עומדת גם השנה בראש רשימת הסיסמאות הגרועות והנפוצות ביותר ● אחריה נמצאות עוד סיסמאות פשוטות לפריצה ● ובאיזה מקום "מככב" נשיא ארצות הברית?

סיסמה קוראת לגנב. צילום: BigStock

מומחים שבים ומזהירים שלא לבחור בסיסמה 123456, משום שהיא בבחינת פרצה קוראת לגנב, או במקרה זה להאקר. אלא שהאזהרות האלה, כך נראה, נופלות על אוזניים ערלות: הסיסמה הזאת נבחרת שנה אחרי שנה, וגם הפעם, כסיסמה הנפוצה ביותר – והגרועה ביותר – ברשימה השנתית של SplashData. במקום השני, אף היא שוב ושוב, נמצאת סיסמה שכדאי לשנות גם אותה באופן מידי: המילה password.

תעשיית האבטחה והמדיה המדווחת עליה מנסות מזה שנים להתריע על כך שסיסמאות פשוטות כאלה הן קלות לניחוש ומועדות לפריצה תוך חלקיקי שנייה. אלא שלא רק המשתמשים לוקים בהגנה – גם חלק מבעלי האתרים הדורשים סיסמה לצורך פעילות אינם פועלים די כדי למנוע את הפריצות. הם יכולים להורות למערכות שלהם שלא לקבל את צירוף המספרים הזה, או להפעיל כללים שדורשים מהמשתמשים לבחור סיסמה קצת יותר מורכבת. לדוגמה, בחירה בסיסמה של לפחות שמונה תווים, שתכלול אותיות קטנות וגדולות, ספרות ואולי גם תו מיוחד.

SplashData יצרה את הרשימה לאחר בחינה של יותר מחמישה מיליון סיסמאות שדלפו. לצד הסיסמאות הגרועות והוותיקות, הרשימה כוללת גם, שלא במפתיע, שמות של סלבריטיז, מושגים מתרבות הפופ ומעולם הספורט, וצירופי אותיות פשוטים. כך, במקום השלישי ברשימה נמצא צירוף המספרים ה-"מתוחכם" 123456789, במקום הרביעי – 12345678, ובחמישי – 12345. גם 1234567 ו-sunshine אהובות על הגולשים, וכך גם qwerty ו-iloveyou, שסוגרת את העשירייה הראשונה. נשיא ארצות הברית, דונלד טראמפ, יכול להיות מאוכזב: הסיסמה donald הגיעה רק למקום ה-23. אולי הסיסמה הזאת אהודה על ידי ההאקרים של הקרמלין, לכאורה.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים