קולין קרול, ממייסדי Vine ו-HQ Trivia, נמצא מת בדירתו

לפי חשדות המשטרה, קרול בן ה-34 בלבד, דמות של מצליחן לפי כל אמות המידה של תעשיית ההיי-טק, מת באופן טרגי ככל הנראה ממנת יתר ● גופתו התגלתה אמש (א') בדירתו הניו יורקית

HQ Trivia - היישום שייסד קולין קרול. צילום: BigStock

קולין קרול, מייסד השותף של האפליקציות הפופולריות Vine ו-HQ Trivia, נמצא מת בדירתו שבניו יורק, ככל הנראה ממנת יתר, והוא בן 34 בלבד.

משטרת ניו יורק אישרה כי קרול התגלה אמש בדירתו שברחוב ספרינג בניו יורק שבמנהטן, הגובל באזור הסוהו היוקרתי. לפי התקשורת, חברתו של קרול התקשרה למשטרה בבוקר יום א' וביקשה שתחפש אותו לאחר שלא הצליחה ליצור עימו קשר. השוטרים הגיעו לדירה, פרצו אליה וגילו בה את גופתו של קרול מוטלת בחדר השינה שלו, כשלצידה סמים וכלים לשימוש בהם. "מריחואנה והרואין נמצאו בקרבת מקום, והוא הוכרז מת במקום האירוע", הודיעו השוטרים שציינו שמצאו במקום "גם מעטפה המכילה אבקה לבנה", כך על פי דיווח של הניו יורק פוסט.

שתי אפליקציות מצליחות בתוך 6 שנים

קרול, דום הופמן, עומר בונגרי ורוס יוסופוב השיקו את Vine – רשת חברתית אונליין לסרטוני וידיאו קצרצרים, באורך של עד 6 שניות לכל היותר – ביוני 2012. ההצלחה לא איחרה לבוא כשבאוקטובר כבר נרכשה החברה על ידי טוויטר בעסקה שהוערכה בסכום של כ-30 מיליון דולר. באוקטובר 2016 הודיעה טוויטר על סגירת Vine בלי לתלות האשמות באיש אלא רק בכך שהיישום לא עמד בציפיותיה.

אחר כך ייסדו קרול ויוסופוב ייסדו יחד גם את HQ Trivia, אפליקציה המאפשרת לשחקנים להשתתף בשאלון טריוויה חי באורך 15 דקות שזכייה בו כללה פרסים כספיים. האפליקציה גייסה 15 מיליון דולר לפי שווי של 100 מיליון דולר. בספטמבר האחרון הוא מונה למנכ"לה של החברה.

התנצל והבטיח שינוי גישה

כל אלו מעידים על היותו של קרול מצליחן אמיתי, לפי אמות המידה של תעשיית ההיי-טק, אבל עם זאת, Recode דיווח כי כאשר קרול כיהן בשורות טוויטר, אחרי הרכישה של Vine, היו מקרים, לכאורה, שבהם "הפגין התנהגות מצמררת כלפי עמיתים".

בהודעה שפורסמה מטעמו בחודש מרץ האחרון אמר קרול כי "כפי שדווח בתקשורת, שוחררתי מ-Vine לפני ארבע שנים בגלל ניהול גרוע. זו הייתה חוויה כואבת, אבל זו מאירת עיניים, ששימשה כזרז לפיתוח מקצועי ומודעות רבה יותר במשרד. עכשיו אני מבין שיש דברים שאמרתי ועשיתי שגרמו לאנשים להרגיש קצת לא מוערכים או לא בנוח. אני מתנצל בפני האנשים האלה". קרול הוסיף וכתב כי הוא מחויב כעת לבניית HQ Trivia כך שתהיה בה תרבות תומכת שהבטיח שיתמוך בצוות המסור שיעשה שכל זה יהיה אפשרי.

קרול סיפר לניו יורק טיימס כי הבחירה ש-HQ Trivia תפעל דווקא מניו יורק ולא מסן פרנסיסקו, כמקובל לחברות טכנולוגיה, נבעה מכך ש"ההשראה שלנו היא יותר מהתקשורת ומהטלוויזיה מאשר מהטכנולוגיה".

אביו של קרול, אלן, אמר לניו יורק טיימס: "היה לו כל כך הרבה כישרון והוא השיג כל כך הרבה בגיל צעיר כל כך, זה באמת בזבוז".

שותפו של קרול, יוסופוב, הקדיש לו טוויט מתאבל ובו כתב "כל כך עצוב לשמוע על מותו של ידידי ומייסד השותף שלי קולין קרול. המחשבות שלי והתפילות יוצאות אל אוהביו. אני אזכור אותו לנצח בזכות נשמתו הטובה ולבו הגדול. הוא עשה את העולם והאינטרנט למקום טוב יותר. תנוח בשלום, אחי".

 

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים