ביהמ"ש בקנדה שחרר בערבות את סמנכ"לית הכספים של וואווי

תנאי השחרור הם ערבות של 7.4 מיליון דולר, חמישה ערבים והגבלות על התנועה שלה ● הדיון בבקשת ההסגרה של ארצות הברית יחל בפברואר

שוקעת. וואווי

רגיעה זמנית בפרשה שמעיבה על יחסי ארצות הברית-סין, שממילא מעורערים: לאחר שלושה דיונים בבית המשפט בקנדה, שוחררה אתמול (ג') בערבות מנג ואנזו, סמנכ"לית הכספים וסגנית הנשיא של וואווי, בתו של מייסד החברה, עד לשימוע לקראת הסגרתה לידי האמריקנים, שיחל בפברואר.

ואנזו נעצרה בתחילת החודש בעקבות בקשת הסגרה מארצות הברית, שמאשימה אותה בהפרת הסנקציות על איראן ובהונאה של המערכת הבנקאית האמריקנית. שופט בבית המשפט ב-ונקובר קבע את סכום הערבות על 10 מיליון דולר קנדי, שהם 7.4 מיליון דולר אמריקני, וחמישה ערבים לה, שיידרשו לשלם קנס אם היא תפר את תנאי השחרור.

בתנאי השחרור בערבות נקבע גם כי ואנזו תישא צמיד ניטור אלקטרוני 24 שעות ביממה, יהיה עליה לשהות באחד משני הבתים שבבעלותה ב-ונקובר ובנוסף, יהיה עליה לעמוד בשעות עוצר – לא לצאת מהבית לפני שש בבוקר ולחזור אליו לא יאוחר מ-11 בלילה, כל עוד אין מדובר במקרה חירום רפואי. גם חופש התנועה שלה בעיר הוגבל, ויהיה עליה להיות מלווה בנהג ובאיש צוות אבטחה.

בדיונים בבית המשפט הכחישה ואנזו את האישומים. לאחר ההחלטה על השחרור פרסמה וואווי הצהרה, שבה אמרה כי "יש לנו ביטחון מלא שמערכות המשפט בקנדה ובארצות הברית יגיעו למסקנה צודקת".

טראמפ עשוי להתערב בפרשה

לאחר מעצרה איימה סין כי קנדה תישא בתוצאות כבדות אם ואנזו לא תשוחרר, ומשרד החוץ בבייג'ינג אף זימן את השגריר שלה, כמו גם את השגריר האמריקני, לשיחת נזיפה. אתמול בבוקר הופיעו ידיעות על כך שדיפלומט קנדי לשעבר נעצר בסין, וקנדה אישרה את הידיעה. שרת החוץ הקנדית, קריסטיה פרילנד, ציינה כי אין "התוויות ברורות" על כל קשר בין מעצר הדיפלומט הקנדי לשעבר ובין מעצרה של ואנזו.

ראש ממשלת קנדה התייחס למעצרה של ואנזו וציין כי קנדה הייתה בקשר ישיר עם שלטונות סין בנוגע למקרה.

גם נשיא ארצות הברית, דונלד טראמפ, התייחס לפרשה, ובמענה לפניית סוכנות הידיעות רויטרס ציין כי הוא עשוי להתערב במקרה בעזרת משרד המשפטים האמריקני, במטרה למנוע הידרדרות נוספת ביחסי וושינגטון ובייג'ינג. "מה שטוב למדינה הזאת – אעשה", אמר טראמפ. "אם אחשוב שזה טוב עבור מה שתהיה לבטח העסקה הגדולה שנעשתה אי פעם – שהיא דבר חשוב ביותר – מה שטוב לביטחון הלאומי, בהחלט אתערב, אם אחשוב שזה הכרחי".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים