מלינדה גייטס – בין 10 הנשים החזקות בעולם

גייטס הגיעה למקום השישי ברשימה של פורבס, כשאתה בעשירייה הראשונה נמצאות המנכ"ליות של יוטיוב ויבמ ● במאמר שכתבה היא טענה שתקרת הזכוכית שיש לנשים בהיי-טק עומדת להתנפץ

מלינדה גייטס. צילום: המחלקה הבריטית לפיתוח בינלאומי, מתוך ויקיפדיה

מלינדה גייטס, שעומדת בראש קרן הצדקה על שמה ועל שם בעלה, ביל, נמצאת במקום השישי ברשימת 100 הנשים החזקות ביותר בעולם שפרסם היום (ג') המגזין פורבס.

גייטס, בעצמה אשת היי-טק ותיקה, ובעלה – ממייסדי מיקרוסופט ומבכירי הענף, הקימו את הקרן שלהם עוד בשנת 2000, וביחד משמשים כיו"רים שלה. לזכות הקרן רשומה עשייה ענפה ותמיכה רחבה בתחומים שונים, בעיקר בריאות וחינוך. קרן ביל ומלינדה גייטס היא הקרן הפרטית העשירה ביותר בעולם, עם הון של יותר מ-50 מיליארד דולר (נכון לסוף השנה שעברה), מהם 20 מיליארד שהזרימו לה בני הזוג מכספם.

גייטס אף פועלת רבות לשילובן של נשים בעולם ההיי-טק ובכלל, בעיקר באמצעות חברת ההשקעות שלה, Pivotal Ventures. במאמר שפרסמה אתמול ב-Quartz היא אף טוענת שתקרת הזכוכית שיש לנשים בהיי-טק עומדת להתנפץ, בזכות ארגונים שונים ומיזמים חינוכיים. "הביל גייטס הבא ייראה אחרת לגמרי", כתבה.

ג'יני רומטי, מנכ"לית יבמ. צילום: יח"צ

ג'יני רומטי, מנכ"לית יבמ. צילום: יח"צ

עוד בכירות היי-טק במעלה הרשימה

מלינדה גייטס היא לא האישה היחידה שקשורה לתחום ההיי-טק ונמצאת בעשירייה הראשונה: מיד אחריה ממוקמת סוזאן ווג'קיקי, מנכ"לית יוטיוב, ואת המקום העשירי תופסת ג'יני רומטי, מנכ"לית יבמ. בפורבס מציינים בין הסיבות לדירוגה את הפיכתו של הענק הכחול תחת ניהולה לחברת דטה, ואת העובדה שהיא שמה דגש על המחשוב הקוגניטיבי, המחשוב הקוונטי והבלוקצ'יין. כן צוינו התכניות השונות שהטמיעה בחברה במטרה לשמור יותר ויותר נשים בכוח העבודה שלה, בהן חופשת לידה מורחבת.

פותחת את העשירייה השנייה שריל סנדברג, מספר 2 בפייסבוק, שבלטה השנה בעיקר בהקשרים שליליים – עקב פרשת קיימברידג' אנליטיקה והטענות להפרת פרטיות מצד הרשת החברתית. אלא שלמרות זאת, מארק צוקרברג, שנמצא גם הוא בעין הסערה, מעדיף לשמור את סנדברג לצדו. שלושה מקומות אחריה נמצאת צפרא כץ, מנכ"לית משותפת של אורקל – וילידת ישראל. בהמשך הרשימה ניתן למצוא את רות פורת, סמנכ"לית הכספים של גוגל (במקום ה-21).

אנגלה מרקל, קנצלרית גרמניה. צילום: palinchak/BigStock

אנגלה מרקל, קנצלרית גרמניה. צילום: palinchak/BigStock

נשות ההיי-טק שהוזכרו עד כאן עברו ברשימה נשים חזקות ובולטות מאוד. אמנם, בראש הרשימה נמצאות אנגלה מרקל, קנצלרית גרמניה, במקום הראשון, תרזה מיי, ראש ממשלת בריטניה ומי שמנהלת קרב פוליטי קשה על הברקזיט, במקום השני, וכריסטין לגארד, מנהלת קרן המטבע הבינלאומית, שממוקמת שלישית. עם זאת, אחרי אותן בכירות היי-טק ניתן למצוא, למשל, את אופרה ווינפרי במקום ה-20, המלכה אליזבת במקום ה-23 ואיוונקה טראמפ, רעייתו של הנשיא האמריקני ואייקון בזכות עצמה, במקום ה-24. ואם כבר אייקוניות, הזמרת ביונסה נמצאת במקום ה-50.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים