"חוסר הגמישות של הגרמנים הביאה לסגירתה של CeBIT"

"אין ספק שזו מכה קשה עבורם, אבל אי אפשר לומר שזה בא להם בהפתעה. בשנה שעברה שהייתי שם בפגישות, הם אמרו במפורש שאם זה לא יעלה יפה השנה, הם יסגרו את זה. וכך קרה" אמר יוני ברקאי נציג ירידי הנובר בישראל

יוני ברקאי, נציג ירידי הנובר בישראל. צילום: יח"צ

הידיעה על החלטת הנהלת מרכז הירידים הגרמנית לסגור את תערוכת המחשבים הוותיקה CeBIT לאחר 33 שנה, לא הפתיעה במיוחד את יוני ברקאי, נציג ירידי הנובר בישראל שם נערכה התערוכה במשך כל השנים.

בימיה הטובים CeBIT הייתה עבור לא מעט חברות ישראליות נקודת זינוק חשובה בפריצה לשווקי אירופה והעולם. בשיאה, בשנות ה-80' וה-90' הציגו שם כ-120 חברות ומספר המבקרים נשק ל-2,000 איש. אבל כל מי שביקר בתערוכה במהלך 7 או 8 השנים האחרונות, הבין שזה עניין של זמן עד שהתערוכה תסיים את דרכה במתכונת הנוכחית. העולם הטכנולוגי התקדם, באזוורדז שהיו אבן היסוד של התערוכה במשך שנים פינו את מקומם לעידן הדיגיטלי, וגם התחרות מצד ערים מרכזיות באירופה, כמו ברצלונה, הכריע את הכף.

יוני ברקאי, הגרמנים נרדמו בשמירה?

"הכתובת הייתה על הקיר, אבל לצערי, עם כל היתרונות שיש לגרמנים, חוסר הגמישות שלהם גרם להם לא לקרוא נכון את השוק ולא להפנים את המהפכה הדיגיטלית". .

"אי אפשר להגיד שלא ניסו להציל את המצב, החליפו מנהל, הזיזו את התאריך ממרץ ליוני אבל זה לא עזר. אגב CeBIT כמותג מפסיקה לפעול בגרמניה אבל תמשיך לפעול במדינות האחרות שם היו תערוכות CeBIT. התערוכה של הנובר מאסה, שהיא יותר לתחום התעשייה, הרובוטיקה ויהיה בה גם היבטי ICT תמשיך להתקיים. במידה מסוימת שתי התערוכות התחרו אחת בשנייה מבחינת קהלי יעד ומבקרים, וכעת התערוכה הזו תמשיך לפעול. CeBIT הייתה רלבנטית ביותר טרום עידן האינטרנט, כי שם היו כל החידושים וכל מי שרצה להיות מעודכן הלל לשם".

איפה הם טעו?

"בשנה האחרונה וגם לפני כן ניסו למשוך לשם קהל צעיר, הקימו פעילויות לחברות הזנק ובמקומות מסוימים זה די דומה לאירועי DLD שמתקיימים אצלנו וזה לא כל כך התאים לאופי התערוכה. אין ספק שזו מכה קשה עבורם, אבל אי אפשר לומר שזה בא להם בהפתעה. בשנה שעברה שהייתי שם בפגישות, הם אמרו במפורש שאם זה לא יעלה יפה השנה, הם יסגרו את זה. וכך קרה".

האם באמת אין מקום יותר לתערוכות מסוג CeBIT או שיש פה עניין עסקי של תחרות שהכריעה אותם?

"גם וגם. העולם הולך היום יותר לתערוכות שהם נישה מבחינת קהל יעד כמו המובייל, או תחבורה, או תחומים מאוד ממוקדים. אנחנו מייצגים כ-40 תערוכות בנישות שונות והן ממשיכות להתקיים ולהצליח. אין ספק שהתחרות מצד ספרד, איטליה ומדינות אחרות עשתה את שלה ושני המרכיבים ביחד, הביאו להחלטה להוריד את המסך".

איך זה ישפיע עלינו כישראלים ועליכם כנציג התערוכה?"

"אני חושב שההשפעה היא מזערית, הישראלים כבר הבינו מזמן לאן זה הולך. עבורנו כנציגי תערוכות, זה לא מהותי, הייתי מגדיר זאת מכה קלה בכנף"

אנחנו עדיין עם שאוהב לנסוע לתערוכות?

"וו שאלה מעניינת. למרות שזה נראה כך, הישראלים אינם נחשבים לפריקים של תערוכות. הם נוסעים לתערוכות שמעניינות אותם באופן מקצועי, ומאוד משתדלים שזה ישתלב עם תוכניות הנופש והביקורים בעולם, כי הרי זה מוכר ממס… בסך הכל אני חושב שיש לא מעט חלופות ולא תהיה פגיעה משמעותית".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים