לזמן קצר: מיקרוסופט הפכה לחברה הרווחית ביותר
האם אסטרטגיית הענן של מיקרוסופט הצליחה לגבור על מכירות ה-iPhone ויתר מוצרי אפל? לשתי החברות תחרות ארוכת ימים ואתמול (ב') התייצבה חברת התוכנה מרדמונד בפסגת טבלת החברות הרווחיות ביותר בארצות הברית והדיחה את אפל, לפחות לזמן מה, למקום השני
אתמול (ב') הצליחה מיקרוסופט לעקוף את יריבתה משכבר הימים אפל, ולזכות בתואר החברה בעלת הערך הרב ביותר בארה"ב. חברת התוכנה הגיעה לשווי של 813 מיליארד דולר, הגדול מזה של יריבתה ומובילת הטבלה עד כה, אפל, במיליארד דולר בלבד.
בהתחשב בעובדה שרק לפני זמן לא רב הפכה אפל לחברה האמריקנית הראשונה להשיג שווי שוק של טריליון דולר – כמו גם אמזון קצת לאחר מכן – ושמיקרוסופט עדיין לא הגיעה להישג הזה, השהייה העכשווית בפסגה אולי לא יציבה במיוחד.
עם זאת אין ספק שמיקרוסופט עברה בכל זאת כברת דרך ארוכה. היא גם הצליחה להימנע מהמלכודות שטמנה הירידה בשוק המניות לחברות הטכנולוגיה האחרות השולטות בעולם, שמשוויין נמחקו בגינה מאות מיליארדי דולרים. ההישג הנוכחי שלה, עם זאת, נובע בין היתר גם משום שהטלפונים החכמים האחרונים, והיקרים, של אפל לא נמכרים היטב כפי שצפתה החברה, תופעה שגרמה לירידה ברווחיותה של הענקית מקופרטינו.
לנוכח הדברים, מנסה אפל להשקיע אסטרטגית יותר בתחומים נוספים, על מנת לחפש מקורות חדשים לצמיחת הרווחיות, כמו למשל בענן שלה, ה-iCloud, ובשירותי ההזרמה כדוגמת זה של המוזיקה, Apple Music. בנוסף, אפל הציגה לאחרונה מכשור חדש מתוצרתה, שכולל גרסאות מתקדמות ל-iPad Pro, Mac Mini, ו-MacBook Air, שיצאו בדיוק בזמן לעונת הקניות הלוהטת. ועוד נותר לראות אם מכירות ה-iPhone יתחזקו לפני סוף השנה ובסיכום עונת החגים.
לא מתכוונת לוותר על המיקום החדש והמלהיב
מאידך יצוין כי מיקרוסופט, שלא מתכוונת לוותר כנראה על המיקום החדש והמלהיב, עושה עבודה טובה עם שירותי הענן Azure ועם המודל מבוסס המינוי של ה-Office 365 שלה. במקביל תחום המשחקים שלה, ה-Xbox, מייצר גם הוא צפי להצלחה עם מודל המנוי החודשי שהחברה מציעה, המכונה Xbox All Access. אפשר לקחת בחשבון גם את העובדה שהחברה מרדמונד – כמו גם חברת סוני – אמורה ככל הנראה לשחרר השנה קונסולת משחק חדשה לגמרי.
אל אלו כדאי להוסיף את העובדה שמיקרוסופט מתמקדת יותר ויותר בשותפות שלה עם אמזון ואלקסה, בכל הנוגע בשירותים החכמים הקוליים ושהחברה גם החלה מיקרוסופט עכשיו למכור את הרמקולים החכמים מסדרת Echo של אמזון בחנויות הקמעונאיות שלה, ובכלל החברה הולכת ומגבשת בשיתוף פעולה עם אמזון אינטגרציה בין העוזרות, אלקסה של הקמעונאית הענקית וקורטנה של מיקרוסופט, כשלכל אחת מהן יש ייעוד אחר כיום.
אז האם מיקרוסופט תישאר בראש הטבלה? לא ידוע, אבל אפשר בהחלט לצפות לרבעון אחרון מעניין במיוחד של השנה.
תגובות
(0)