קוואלקום: אפל לא שילמה 7 מיליארד דולר שעליה להעביר כתמלוגים

כחלק מהמאבק המשפטי המתמשך בין שתי החברות, חשפה ענקית השבבים בדיון בבית המשפט שהתקיים ביום ו', כי יריבתה מקופרטינו מאחרת בתשלום תמלוגי הפטנטים שהיא מחויבת להעביר אליה

קיבל שנת מאסר נוספת - אבל יישב רק עוד 45 ימים. אילוסטרציה: BigStock

אפל וקוואלקום כותבות בימים אלו פרק המשך בסדרת המאבקים המשפטיים האינסופיים שמתנהלים ביניהן על פטנטים. הפעם מאשימה ענקית השבבים לניידים את הענקית מקופרטינו בכך שלא שילמה לה עדיין קרוב ל-7 מיליארד דולר, שהם תשלומי תמלוגי פטנטים שנקבעו לה.

קוואלקום האשימה את אפל במעל במהלך דיון שנערך לאחרונה בבית המשפט, כך דיווחה סוכנות הידיעות רויטרס.

טענה חדשה זו היא עוד תוספת לקרב המתמשך בין יצרנית השבבים הגדולה בעולם, קוואלקום, לבין חברת הטכנולוגיה המובילה בעולם, אפל. רק לאחרונה התבשרנו כי קוואלקום הגישה תביעה חדשה נגד אפל, בטענה שהאחרונה העבירה סודות מסחריים שלה עם אינטל, המתחרה שלה בעיקר בשוק המודמים לטלפונים חכמים נכון לעכשיו. וזוהי למעשה תביעה שנייה שמניחה קוואלקום לפתחו של בית משפט פדרלי באותו נושא. החברה הגישה תביעה דומה נגד אפל כבר בנובמבר 2017, לאחר שאפל התחילה להשתמש באינטל כספקית שנייה בעבור המודמים שהיא משלבת במכשירי ה-iPhone שלה, אז בדור השביעי שלהם.

במקרה הנוכחי דיווחה קוואלקום – יצרנית השבבים, שהייתה אחד הספקים העיקריים בעבור חלקי ה-iPhone של אפל במשך זמן רב למדי – על העיכוב בתשלומי התמלוגים מטעם אפל ובחרה להשמיע את הערותיה על התמלוגים שלא שולמו במועד על ידי אפל בדיון באחד המקרים, שהתקיים בבית המשפט הפדרלי בסן דייגו. "הם מנסים להרוס את העסק שלנו", אמר עורך הדין אוון צ'סלר, שמייצג את קוואלקום, במהלך הדיון.

יצוין כי תלונות מצד קוואלקום על עיכוב תשלום התמלוגים נשמעו כבר באפריל 2017, אז דווח שאפל והספקיות שלה מתמהמהות בהעברת מיליארד דולר ליצרנית השבבים. אלא שכעת הסכום שנקבה בו קוואלקום גבוה בהרבה מזה שדווח אז. כצפוי, יצרנית ה-iPhone ערערה בבית המשפט על ההאשמות החדשות, כמו גם על הסכום שבו נקבה קוואלקום.

יצוין כי למרות המאבקים המשפטיים הקשים, מנכ"לי שתי החברות, טים קוק לאפל וסטיבן מולנקוף לקוואלקום, אמרו באחרונה כי הם עדיין פתוחים לשיתוף פעולה בין החברות.

אפל נלחמת למעשה בקרבות פטנטים דומים ורבים מול מספר חברות טכנולוגיה, ביניהן סמסונג – יריבת פטנטים מרה במיוחד של אפל, שהקרב העיקרי מולה עדיין לא הגיע לתוצאה חד משמעית ולסופו.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים