תרמית פרסום גנבה מיליונים באמצעות אפליקציות אנדרואיד

חקירה מטעם אתר Buzzfeed News חשפה כי 125 יישומים לגיטמיים לכאורה שהוצעו להורדה ב-Play Store היו קשורים לתרמית מודעות בהיקף של מיליוני דולרים, ואלו הוסרו כעת מהחנות על ידי גוגל

אפליקציות אנדרואיד נוצלו לתרמית פרסום עצומה. Google Play

מפעילים של מקבץ רובוטים מתוחכמים הצליחו לעקוף את הבדיקות של גוגל ולהוציא אל הפועל מבצע הונאה ענק בלב החנות שלה, ה-Google Play.

חקירה מטעם Buzzfeed News מצאה בסך הכל 125 אפליקציות אנדרואיד לגיטימיות, שנרכשו על ידי חברה שנקראת We Purchase Apps, או על ידי אחד מעובדיה. הרכישות היו בסכומים גבוהים ובוצעו בביטקוין, ולמעשה רק פרטי הקשר של החברה – שהציגה מספר טלפון בבריטניה מחד כתובת בארה"ב מאידך – העידו על כך שהדברים אינם כשרים.

עקב ממצאי החקירה, הודיעה גוגל כי תסיר את יישומי האנדרואיד וכן אתרי אינטרנט, הקשורים כולם לרשת של הונאת הפרסום, שגנבה ככל הנראה מאות מיליוני דולרים ממותגים אשר להם סיפקה את המודעות.

זייפו תנועת משתמשים גדולה ומכרו מודעות בכסף גדול

החקירה מצאה שכנופיית הרמאים מ-We Purchase Apps רכשה אפליקציות קיימות ממפתחים והעבירה אותן לרשת של חברות קש בקפריסין, מלטה, איי הבתולה הבריטיים, ישראל ובולגריה. לאחר מכן הם עקבו אחר התנהגות המשתמשים האנושיים באפליקציות, וחיקו אותה באמצעות "רשת רחבה של בוטים".

רוב האפליקציות שנכללו בתרמית, ושזוהו על ידי BuzzFeed, היו יישומי משחקים, והיו גם למשל יישומים כמו אפליקציית פנס, אפליקציית סלפי ואפליקציה לאכילה בריאה. היישומים הללו, לפי הדיווחים, הותקנו יותר מ-115 מיליון פעמים, כשיישום אחד – EverythingMe – אפילו הניב לבדו 20 מיליון התקנות.

אם כן, מיליוני אנשים הורידו את אפליקציות האנדרואיד המושפעות, ו-BuzzFeed הגיע למסקנה כי משמעות העוקץ הייתה שחלק ניכר מהמשתמשים שהתקינו את היישומים המסוימים נעקבו בחשאי בכדי שהרמאים יוכלו לאפיין את התנהגות המשתמשים. "על ידי העתקת התנהגות המשתמש בפועל של היישומים, הרמאים היו מסוגלים ליצור תנועה מזויפת שעקפה מערכות גילוי הונאות הגדולות", כך נכתב בדיווח.

בתגובתה לממצאי החקירה הסבירה גוגל שהבוטנט – ששמה במקרה הזה ב – פעלה בכדי להגדיל את ההכנסות מפרסום על יצירת מראית עין של תנועה נרחבת, ששכנעה את המפרסמים להציג מודעות. הענקית העריכה שהערך של הוצאות המפרסמים היה נמוך מ-10 מיליון דולר, וכי "רוב הוצאות המפרסם שהושפעו נובעות מתנועה לא חוקית במלאי מרשתות מודעות של צד שלישי שאינן של גוגל".

אתמול (ד') מסרה גוגל כי הסירה את כל היישומים המעורבים בתכנית, והציגה רשימה שחורה של האפליקציות ואתרי האינטרנט המעורבים, בכדי להבטיח שמפרסמים לא יאמינו עוד לגורמים אלו.

יצוין כי למרות ההערכה של גוגל על היקף סכום הגניבה, BuzzFeed דווקא טוען כי פוטנציאל ההכנסות מעוקץ הפרסום המסוים הזה יכול להגיע עד ל-750 מיליון דולר.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים