סקר בארה"ב: אינסטגרם – הרשת החברתית הנפוצה בשימוש בני הנוער

הם נוטשים את פייסבוק בקצב ורק שליש מהם נשאר בה ● הם אפילו כבר משתמשים פחות בסנאפצ'ט, שעדיין נחשבת כאהובה ביותר עליהם ● אבל בני הנוער האמריקנים מתעסקים בעיקר עם 'אינסטה', שגם היא בעצם בבעלות הענקית של מארק צוקרברג

נערות מעלות סלפי לאינסטגרם - הרשת החברתית הנפוצה ביותר בשימוש בני נוער בארה"ב. צילום: BigStock

על פי סקר חדש של Piper Jaffray, בני הנוער האמריקנים נוטשים את פייסבוק בקצב מסחרר, אבל למעשה עוברים לבלות ולעסוק לרוב באינסטגרם, שהגיעה ביוני האחרון לציון הדרך של מיליארד משתמשים יומיים, ושנמצאת אף היא בבעלות החברה של מארק צוקרברג.

מאז שביוני 2016 אינסטגרם שיבטה ואימצה בלי למצמץ את תכונת הסטוריז (Stories), שאותה המציאה סנאפצ'ט, הרשת החברתית המצולמת נוסקת. כיום, כפי שחשף סקר המגמות החדש שנערך על ידי חברת הבנקאות להשקעות, אינסטגרם עוברת את סנאפצ'ט ומובילה כיישום הרשתות החברתיות הנפוץ ביותר בשימוש בקרב בני הנוער בארה"ב.

עוד גילה הסקר כי כיום רק קצת יותר משליש מבני הנוער מדווחים על שימוש בפלטפורמת הליבה של פייסבוק לפחות פעם בחודש. שיעור זה ירד משמעותית מ-52% מבני הנוער, שעליהם דיווח סקר דומה לפני שנתיים, ומקרוב לשני שלישים מבני הנוער, נתון שנמצא באביב 2016.

אוהבים את סנאפצ'ט – משתמשים יותר באינסטה

על פי הדו"ח השנתי ה-36 של החברה, המכונה Taking Stock with Teens, שסקר 8,600 בני נוער בגילאי 16 בממוצע ב-48 מדינות, 85% מבני הנוער אמרו כי הם משתמשים באינסטגרם לפחות פעם בחודש, 84% ציינו כי הם משתמשים בסנאפצ'ט באותה תדירות. ראוי לציין כי על פי נתוני Piper Jaffray, זו הפעם הראשונה שהשירות שבבעלות פייסבוק מעפיל וחולף על פני המתחרה שלו.

עם זאת ובאופן מעט מוזר, סנאפצ'ט ממשיכה להיות פלטפורמת המדיה החברתית האהובה ביותר בקרב בני נוער – 46% מהם בחרו בה לתואר זה, לעומת 32% שהעניקו את הכותרת ל'אינסטה'. טוויטר ופייסבוק מדדות אחרי שתי הפלטפורמות החברתיות ברשימת היישומים הנפוצים ביותר בקרב בני נוער אמריקניים.

אינסטגרם – סיפור הצלחה ללא ספק – עברה כברת דרך מאז שהתפתחה לראשונה בשנת 2010 מיישום מקומי קטן שכונה Burbn לכדי רשת חברתית לשיתוף תמונות. היא נמכרה לפייסבוק תמורת מיליארד דולר בשנת 2012, וכיום נחשבת כרשת החברתית השלישית בגודלה בתבל. היא חלק מכובד מאוד בעסק של פייסבוק, כשהצלחתה העצומה בהחלט נרשמת לזכות ההובלה, וכמובן ההשקעה הכספית, של הענקית ממאנלו פארק, מה גם שמייסדיה, קווין סיסטרום ומייק קריגר, עזבו את תפקידם בפייסבוק בספטמבר.

 

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים