ככה תגישו את ההצלחות שלכם בהצגה עצמית סוחפת ומלאת ערך מול קהל

בכירים לא מציגים את עצמם ואת הצלחותיהם במהלך הרצאות שהם מעבירים בפני קהל ● למה זה חשוב ואיך עושים את זה נכון? ● וגם: כמה אנקדוטות מניסיונו האישי של פלי הנמר פלד

טלי פיירשטיין. צילום: רפי ג'ירו, צילום מחוץ לעדשה

במהלך הקריירה שלי בתחום ההרצאות והכנסים, יצא לי להקשיב לכמעט 10,000 הרצאות. אחד הדברים הבולטים ביותר שיצא לי להבחין בהם הוא שאנשים בכירים, לא מציגים את עצמם במהלך ההרצאות שלהם- או נכון יותר לומר, הם לא מציגים את ההצלחות שלהם.

בטח עוברת לך בראש השאלה "מה?!, מה הכוונה לא מציגים את ההצלחות שלהם? בוודאי שכן! כל הזמן!" מציגים אותם לפני שהם עולים לבמה ואומרים – מנכ"ל חברה זו וזו, סמנכ"ל פיתוח משאבים בחברה זו וזו, מנמ"ר חברת זו וזו – יזם כזה או כזה … סטארט-אפ שעשה אקזיט ….
אם זו לא הצלחה אז מה כן? ואז הם עולים לבמה ומדברים על מהלך מוצלח כזה או אחר, איזה מקרה מבחן, תהליך מוצלח שהיה בחברה שבגינו הזמינו אותם לדבר.

עדיין, האם הסיפור האישי שלהם יצא החוצה? כנראה שלא. האם באמת הקהל מכיר אותם ואת ההישגים שלהם? כנראה שלא. עצם הטייטל לא באמת מספר את סיפור ההצלחה שלנו. סיפור, אשר אלמנטים מתוכו יכולים לחבר את הקהל אלינו טוב יותר, יכולים לתת השראה, מביאים את הקהל להערכה יותר גדולה ולהקשבה יותר טובה.

פלי הנמר ודליה אסיא-פלד. השניים שבזכותם קיימת אנשים ומחשבים. צילום: תומר פולטין

פלי הנמר ודליה אסיא-פלד. השניים שבזכותם קיימת אנשים ומחשבים. צילום: תומר פולטין

להציג את ההצלחה שלכם בלי להישמע שחצנים

אני רוצה לתת לכם מתכון בטוח – להציג את ההצלחה שלכם בלי להישמע שחצנים או מתנשאים ובכל זאת לספר על עצמכם ממקום שמרים את הקהל.

  1. דייקו לעצמכם רק 2 או 3 אנקדוטות או סיפורי הצלחה שמייצגים הכי טוב את הקריירה שלכם מול הקהל הרלוונטי הספציפי.
  2. חשבו מה באנקדוטה הזו ייתן ערך מוסף לקהל? מה אתם עצמכם למדתם בעקבות האירוע, הסיטואציה, האתגר או המשבר? מה אדם שיושב בקהל יוכל לקחת מהסיפור הזה להתמודדות שלו עצמו?
  3. ערכו את הקהל מהזווית של "הלקוח", הכי קל לעשות את זה כדוגמת טיפ. איזה טיפ או עקרון אתם יכולים לתת לקהל שיישם בחייו בהקשר ישיר לשיעור שאתם עברתם בעקבות האתגר שקדם להצלחה. דרך אגב, הצלחה היא תמיד התגברות על אתגר או קושי. כך תוכלו לדבר על ההצלחות שלכם בלי שזה ישמע מתנשא או משתחצן.

המסר שלכם יוכל להיות מוגש מהזווית של "תשתמשו בניסיון שלי – בכדי להכניס התנהלות אחרת לחייכם, התנהלות שהביאה לי הצלחה".

כך תעשו זאת נכון

אני רוצה להביא כאן דוגמא, קטע מהצגה עצמית של פלי הנמר פלד, שמדגים מאד את העקרונות הרשומים למעלה:

אנקדוטה ראשונה:

"היה לי מזל גדול להיות מעורב במהלך השירות הצבאי שלי בממר"ם בפיתוח פתרון טכנולוגי שהקדים את זמנו והביא לשינוי בסיסי בתפיסת העבודה עם בסיסי נתונים, באמצע שנות ה-60, מיד סיום השירות, יבמ ישראל ביקשו לגייס אותי לתפקיד של ניהול המכירות. אמרתי להם 'אני? מכירות? מה הקשר? אני עוסק בפיתוח, קודים…!' אז אמרו לי 'את מי אתה מעדיף לראות כל יום – את החברים התכניתנים (המפתחים של אז) או את מנכ"ל יבמ?'".

טיפ עבורכם: תמיד תשאפו גבוה, למעלה, תהיו הכי קרובים למקבלי ההחלטות, לצלחת … שם הדברים הטובים קורים.

אנקדוטה שניה:

"איך אנשים ומחשבים קמה כבר לפני 37 שנים? התעשייה החלה לגדול, ראינו שאף לא אחד מכיר ויודע מה השני עושה ושיש צמא אדיר לתקשורת, להעברת מידע, לעניין מקצועי.אנשים היו רעבים לדעת יותר, להבין וללמוד על התעשייה מבפנים ולצמוח ביחד. אז קפצתי על העגלה. יחד עם אשתי, הקוסמת דליה אסיא-פלד, שיחד אנו כבר 47 שנה, רכשנו את הזכויות שבועון ComputerWorld שסקר את הנעשה בתעשייה באותם ימים בעיקר בארצות הברית והתחלנו להוציא לאור את השבועון אנשים ומחשבים. השבועון עסק במי האנשים החשובים בתחום, מי קובעי המדיניות, פיתוחים אחרונים, תערוכות וכנסים. כל מה שקורה בישראל ובעולם".

טיפ עבורכם: אם אתם מזהים הזדמנות ומאמינים – דברים גדולים יכולים לקרות

אנקדוטה שלישית

"כשהתקשרנו בפעם הראשונה למגזין קומפיוטר וורלד, זה היה בתחילת שנות השמונים: ישראל טרם נעשתה startup nation, טרם הגיעו המחשבים האישיים לארץ ותעשיית המחשבים טרם הוכרה כענף מרכזי בישראל. ביקשנו זכויות יוצרים לפרסום החומרים שלהם והם אמרו לנו זה רעיון מעולה. לא דאגתי או חששתי: האם כן או לא הם יתנו לי. ראיתי שיש צורך והצגתי את זה נכון וגם הם ראו את הצורך והסכימו".

טיפ עבורכם: אנחנו תמיד אנשי מכירות – בכל רגע נתון אנחנו צריכים לשכנע מישהו ברעיון או קונספט, להראות לו שאנחנו צודקים או שיש לנו רעיון טוב ולסחוף אותו אתנו ברעיון הזה. אבל אחר כך חובת ההוכחה עלינו .

שלושת האנקדוטות הללו יכולות לשמש אותך כדוגמא איך סיפור הצלחה שלך יכול לשמש את המקשיבים שלך גם ללמוד עליך משהו וגם ללמוד ממך משהו.

בהצלחה.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים