הרצאה היא אמצעי: מה תרצו להשיג?

מכינים הרצאה? לפני שתתחילו בהכנות כדאי שתגדירו מראש את מטרתה ותתאימו אותה לקהל שלפניכם ● טלי פיירשטיין עם טיפים לבניית טקסטים בהתאם למטרה הרצויה

טלי פיירשטיין. צילום: רפי ג'ירו, צילום מחוץ לעדשה

הרצאה או פרזנטציה מול קהל נועדו להעביר מסר, לתת מידע או ידע, להשפיע על דעות, לשכנע (להפוך לגמרי את דעתו של אדם לגבי משהו) ולהניע לפעולה את הצד השומע (הקהל).

ככל שנשכיל להבין מה בדיוק אנחנו רוצים להשיג, נוכל לתכנן את הפרזנטציה שלנו נכון יותר, לא רק ברמת התוכן אלא גם השאלה על איזו במה הכי כדאי לנו לעלות ומול איזה קהל.

אם אתם מנכ"לי חברות יתכן שפעם אחת הפרזנטציה שלכם אמורה לקדם מכירות מול לקוחות פוטנציאליים ופעם אחרת לתת ערך עובדים,

אם אתם מנהלי הדרכה או מנהלים מקצועיים יתכן שהמטרה שלכם היא הקניית ידע או שיטת עבודה

אם שמתם לעצמכם מטרה להתקדם באופן אישי במעלה הסולם המקצועי ולהפוך להיות מנהלים בכירים יותר ויותר בשנים הקרובות, יתכן שהפרזנטציות שלכם, בישיבות פנימיות ומול לקוחות,  נועדו לבנות מוניטין ולפרסם את היכולות שלכ

לפעמים המטרה היא רק חשיפה, שידעו שאתם קיימים ולפעמים המטרה היא למקסם את הזמן,  להעביר את אותו המסר לכמה שיותר אנשים באותו הזמן…

כל עוד בודדתם ומיקדתם לעצמכם מה מטרת ההופעה שלכם מול הקהל. מה אתם מבקשים להשיג ומה התוצאה הרצויה מבחינתכם, תוכלו לתכנן נכון יותר את המסרים שלכם  ולבנות נכון יותר את הטקסטים של הפרזנטציה.

מה מטרת המצגת שלכם?

מה מטרת המצגת שלכם?

אין מבנה אחד שמתאים לכל ההרצאות

הנה כמה טיפים איך בונים אחרת טקסטים בהתאם למטרה הרצויה:

אם ברצונכם לבנות מוניטין, הפרזנטציה שלכם חייבת לכלול סיפור או סיפורים שמראים איך התגברתם על קושי או אתגר. איך פתרתם בעיה כלשהי, כמובן בעזרת הניסיון המקצועי שלכם הרלוונטי לעניין.

אם ברצונכם לקבל חשיפה כדאי להגדיר חשיפה בבחינת למה ובשביל מה, ולדאוג שקהל שיושב בחדר אכן מתאים למטרה…

אם מטרת הפרזנטציה שלכם היא מכירה או קידום מכירות, ההרצאה שלכם חייבת לכלול את הפער בין מצוי לרצוי בחיי הלקוח שלכם ואיך המוצר/ השירות עוזר לסגור את הפער הזה.

אם חשוב לכם להעביר ערך, למשל לתת השראה, חשבו איך הסיפור האישי שלכם, שהריי לכולנו יש סיפור כלשהו,  יכול לעודד אנשים לעשות משהו שהם לא חשבו שהם יכולים לעשות.

אין מבנה אחד שמתאים לכל ההרצאות. הטעות הגדולה שרוב הדוברים עושים היא שהם לא לוקחים בחשבון את מטרת ההרצאה שלהם באופן שבו הם מתכננים את התוכן.

בהצלחה.

 

 

 

 

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים