פייסבוק נכנסת לתחום הרמקולים החכמים ומציגה את Portal

הקרב בין חברות הטכנולוגיה על שוק הרמקולים החכמים תופס תאוצה - אתמול (ב') השיקה פייסבוק אחד כזה משלה המותאם במיוחד לשיחות ווידיאו Messenger, במטרה להתחרות עם אמזון וגוגל ועם ה-Echo וה-Google Home המצליחים שלהן

ה-Portal הראשון. צילום: פייסבוק

פייסבוק אתמול (ב') השיקה את Portal – רמקול חכם בעל צורת מסך, שתוכנן בכוונה להוות כלי שרת בשיחות וידיאו, כאלו שמציעה החברה בשירות ה-Messenger שלה.

Portal מופעל על ידי מצלמת בינה מלאכותית ש"נשארת בפעולה" ושיודעת להתפקס ולהתקרב באופן אוטומטי, בכדי לשמור על האנשים בתוך טווח הצילום. לדברי פייסבוק המכשיר יהפוך את השיחות המצולמות ליותר נוחות לביצוע ולסוג של "בילוי".

אלא שלפי רויטרס, מחירו הגבוה ($199 עד $349, בהתאם לדגם המכשיר הספציפי) של ה-Portal, יחד עם הפונקציונליות המוגבלת שלו, כמו גם ההיסטוריה של הפרות פרטיות שנקשרו בשם החברה בשנה האחרונה, עלולים להפריע לו להצליח בתחרות מול הרמקולים החכמים שמובילים את השוק, אלו של גוגל ואמזון. גם אם לא יצליח יותר מה-Echo ומה-Google Home בשל הקושי הצפוי מראש, בטווח הארוך עשוי המוצר לייצר עוד מנוף להכנסות חדשות מפרסום בעבור פייסבוק, וזו ללא ספק כבר סיבה טובה להשקה.

ה-Portal לא נראה כמו מתחריו הרמקולים הקוליים, אלא דומה ל-Amazon Echo Show. הוא מגיע עם מצלמה ומיקרופון. תכונות אלו הרימו כמה גבות, בהתחשב בפריצה שנחשפה רק לפני שבועיים בפייסבוק, שבמסגרתה נפגעו הנתונים של לפחות 50 מיליון משתמשים עקב פגיעות במערכת שלה.

"קודם-כל-פרטיות בעבור המוצר הזה"

עוד לפני היוודע דבר הפריצה האחרונה, מחקר של חברת הנתונים Jebbit מצא שבארצות הברית לבדה פייסבוק דורגה כחברה בעלת מהימנות נמוכה ביותר בעיניי המשתמשים, במונחים של מסירת הנתונים האישיים שלהם תמורת שירותים רלוונטיים. לפי דיווחים בתקשורת, פייסבוק פרסמה בבלוג שלה הבהרה וטוענת שה-Portal תוכנן בדגש חזק על פרטיות ואבטחה. ענקית הרשתות החברתיות ציינה כי המצלמה והמיקרופון יכולים להיות מושבתים בלחיצה, וכי האביזר החכם מגיע עם כיסוי ייעודי לעדשה.

סגן נשיא פייסבוק, אנדרו בושוורת', אמר ל-BBC: "אנחנו מבינים שהזמנת מצלמה ומיקרופון לתוך הבית שלכם היא מסוג הדברים שיעצרו את הצרכן, במיוחד בקטגוריה חדשה של מוצרים סביב שיחות וידיאו, שעד כה לא היו ממש נפוצות בגישה לצרכנים. ולכן, לא לפני שבוע ולא לפני שישה חודשים אלא לפני שנתיים, התחלנו בתכנית קודם-כל-פרטיות בעבור המוצר הזה".

למרות התחרות מול אמזון, הרמקול מגיע משולב עם הטכנולוגיה של העוזרת הקולית אלקסה שענקית הקמעונאות פיתחה, שגם תהיה קשובה לבקשות המשתמש ותספק לו שירותים אחרים, כמו תזכורות והזמנת מצרכים.

פייסבוק המשיכה והרגיעה את הלקוחות החוששים וטענה כי למרות היותה של אלקסה קשובה-תמיד, המכשיר לא מאזין להם, לא מצלם אותם או רואה אותם, וכן לא נשמר בו התוכן של שיחות הווידיאו, שכולן מוצפנות כברירת מחדל. הרמקול שולח פקודות קוליות לשרתי פייסבוק רק לאחר שמשתמש אומר: 'היי פורטל', בדיוק כמו ברמקולים החכמים האחרים שלהם מילות הפעלה. בנוסף, המשתמשים יכולים למחוק את היסטוריית ההפעלה הקולית של הרמקול שלהם דרך ביומן הפעילות של פייסבוק בכל עת.

גימיק מוצלח של המכשיר החדשני הוא שהרמקול תומך גם במסנני מציאות רבודה, כמו בסנאפצ'ט, מה שמוסיף אפשרות לשיחות אינטראקטיביות ומשעשעות יותר.

פייסבוק הודיעה כי Portal זמין כבר כעת להזמנה מוקדמת בחנויות אמזון ובסט ביי, וכן בהזמנה דרך החברה, וששיווקו יחל בארה"ב בראשית נובמבר.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים