פייסבוק מינתה את אדם מוסרי לנהל את אינסטגרם

המייסדים הפורשים, קווין סיסטרום ומייק קריגר - שנטשו את החברה האם פייסבוק ואת האפליקציה שלהם בשבוע שעבר - הודיעו שהם סומכים את ידם על מינויו של מוסרי, בכיר פייסבוק מזה עשור ומי שתפקד עד כה כמנהל מוצר באינסטגרם

אינסטגרם. צילום: BigStock

לאינסטגרם יש בוס חדש: אדם מוסרי, סמנכ"ל המוצר הנוכחי של הרשת החברתית מבוססת הצילומים, ומנהל מוצר בכיר לשעבר בפייסבוק, לוקח את המושכות ונכנס לתפקיד "ראש אינסטגרם" החל מאתמול (ב').

לאחר שבשבוע שעבר התברר כי המנכ"ל, קווין סיסטרום, וה-CTO, מייק קריגר – מי שייסדו את אינסטגרם לפני שמונה שנים – החליטו לעזוב את החברה, ולנוכח הצורך במציאת מחליפים לשניים, המינוי של מוסרי היה צפוי למדי, כך לפי דיווחים שונים בתקשורת. החברה, שנמצאת בבעלות פייסבוק, הודיעה עליו רשמית בבלוג שלה אתמול, וזאת פחות משבוע לאחר העזיבה המטלטלת. תפקיד ה-CTO נותר לא מאויש בינתיים.

"בתפקידו כמוביל אינסטגרם, אדם יפקח על כל הפונקציות של העסק ויגייס צוות מנהלים חדש, כולל ראש מחלקת הנדסה, ראש מחלקת מוצר וראש מחלקת הפעילות", נכתב בבלוג החברה.

סיסטרום וקריגר – נתנו למינוי את ברכתם

מוסרי בן ה-35 הצטרף לפייסבוק ב-2008 וכהן בתפקידים שונים בשורותיה, כולל ניהול פיד החדשות שלה, לפני שהתקדם לתפקיד ראש תחום המוצר באינסטגרם רק לפני חצי שנה, ומדובר בנסיקה מרשימה בקריירה שלו. באופן מפתיע, ועל אף שמוסרי נחשב מאנשיו של מארק צוקרברג, הבוס של החברה האם שאפשר שהיחסים הניהוליים איתו שעלו על שרטון הם שהביאו לעזיבתם, סיסטרום וקריגר הביעו שמחה על המינוי ותנו למוסרי את ברכתם.

לא רק זאת אלא שהשלישייה הצטלמה מחיוכת במיוחד, כמוסרי יושב בין שני המייסדים השותפים הפורשים על ספה, בתמונה שצורפה להודעה על המינוי ושכותרתה: "מייסדי החברה קווין סיסטרום ומייק קריגר מכריזים על אדם מוסרי כעל ראש חדש של אינסטגרם". זו ללא ספק הצהרת תמיכה די יוצאת דופן והסיבה למהלך נעוצה אולי בפרסום השלילי שנלווה באחרונה לכמה מהנטישות של בכירים מהחברות הבנות של פייסבוק – למשל של בריאן אקטון ויאן קום מווטסאפ – ובצורך של המייסדים שלא לפגוע במה שהם משאירים מאחוריהם.

ההכרזה הרשמית של המינוי מאתמול מנסה בבירור לצייר תמונה חיובית, כזו שמציגה הרמוניה ושמשדרת שאנשי אינסטגרם הפורשים בסך הכל יוצאים לחפש להם עיסוק מרגש חדש בתחומים אחרים, ולא עושים זאת בגלל מחלוקות ניהוליות מול הבוס צוקרברג או בכירים אחרים.

עם ההתפטרות הבהיר סיסטרום בהצהרה לתקשורת מהן התכניות של שני המייסדים הפורשים, הכוללות לטענתו בעיקר בחירה לקחת הפסקה ולחשוב על הצעד הבא בקריירה. לפי דבריו: "אנחנו מתכננים לקחת קצת פסק זמן בכדי לחקור שוב את הסקרנות ואת היצירתיות שלנו. בניית דברים חדשים דורשת שניקח צעד לאחור, נבין מה מעורר בנו השראה ונתאים את זה למה שהעולם צריך; זה מה שאנחנו מתכוונים לעשות".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים