ארה"ב: אובר תשלם 148 מיליון דולר כפיצוי למדינה

ענקית שיתופי הנסיעה האמריקנית הסכימה לפשרה עם המדינה ותשלם פיצוי על הפרת המידע העצומה של נתוני נהגיה ומשתמשיה מ-2016, שעל אודותיה לא יידעה אותם ● החברה תולה את האשם להתנהלות החמורה בהנהלה הקודמת שלה

אובר. צילום אילוסטרציה: BigStock

חברת אובר תשלם 148 מיליון דולר ותהדק את אבטחת הנתונים שלה, לאחר שבמשך כשנה לא הודיעה לנהגים כי האקרים גנבו את המידע האישי שלהם. ענקית שיתופי הנסיעה הגיעה להסכם עם כל 50 המדינות בארצות הברית, וכן עם מחוז קולומביה, לאחר הפרת נתונים שהתרחשה בשנת 2016. אובר הואשמה על שבמקום לדווח על הפריצה, הסתירה ראיות על התרחשותה ובחרה לשלם לפושעים כופר בכדי להבטיח שלא יעשה בנתונים שימוש לרעה ולא יפרסמו את דבר הפריצה.

בנובמבר 2017 גילתה אובר כי היא הסתירה מתקפת כופר ענקית, שבמסגרתה נחשף המידע האישי של 57 מיליון נוסעים ונהגים – ונגנב ממנה שנה קודם לכן. זמן לא רב אחרי כניסתו לתפקיד המנכ"ל של ענקית שיתופי הנסיעות במקום קודמו, טראוויס קלאניק, הודה דרה קוסרשאהי, המנכ"ל החדש בפוסט שפרסם כי שני אנשים מחוץ למשרדי החברה "הגיעו באופן בלתי הולם לנתוני המשתמשים". מיד לאחר ההודעה הדיחה הענקית את קצין האבטחה הראשי ואת אחד מסגניו מתפקידם, בשל הכישלון שהגיע בדמות שמירת הסודיות סביב הפריצה.

הדטה של אובר אוחסן בשירות צד שלישי מבוסס ענן, כך הסביר בזמנו קוסרשאהי. הוא פירט שהמידע האישי של 57 מיליון משתמשי אובר ונהגיה ברחבי העולם שנפרץ כלל שמות, כתובות מייל ומספרי טלפון נייד, כמו גם את השמות ואת מספרי לוחיות הרישוי של כ-600 אלף נהגים בארצות הברית.

"הפרה בוטה של אמון הציבור"

"ההחלטה של אובר לחפות על הפריצה הזו הייתה הפרה בוטה של אמון הציבור. החברה לא הצליחה לשמור על נתוני המשתמש ולהודיע לרשויות כאשר הן נחשפו. בהתאם לתרבות הארגונית שלה אז, אובר טאטאה את ההפרה אל מתחת לשטיח בתוך התעלמות מכוונת מהחוק", אמר התובע הכללי של קליפורניה, חאבייר בסרה.

148 מיליון הדולרים יחולקו בין כל המדינות באמריקה ומחוז קולומביה. מדינות שבהן הנהגים הושפעו יותר מהאירועים, יקבלו נתח גדול יותר מדמי הפיצויים. כך למשל תקבל קליפורניה 26 מיליון דולר, בעוד שמדינת איווה תזכה רק ב-613,000 דולרים, על פי דיווח ב-CNET. פקידי המדינה יחליטו מה לעשות עם הכסף. התובע הכללי של איווה ציין כי לפי החלטת המדינה, חלקה של איווה ילך לקרן לחינוך צרכני ולליטיגציה.

לא נראה ש-600,000 הנהגים שנפגעו מהפרת הנתונים יקבלו פיצוי אישי על האירועים.

במסגרת הסכם הפשרה אובר הסכימה גם לנקוט בצעדים בכדי להגן טוב יותר על נתונים בעתיד. צוות הניהול הנוכחי שלה תולה את האשם להחלטה שלא לחשוף את הפרת הנתונים, כאמור, על המנהיגים הקודמים של החברה, והדבר אמור ככל הנראה גם להמחיש שהתרבות הארגונית של אובר השתנתה באופן משמעותי מאז. "ההחלטה של צוות הניהול הנוכחי שלנו לחשוף את האירוע לא הייתה רק הדבר הנכון לעשותו, היא מגלמת את העקרונות שבהם אנו מנהלים את העסק שלנו היום: שקיפות, שלמות ואחריות", כתב טוני ווסט, היועץ המשפטי הבכיר של אובר, בהצהרה שפורסמה באתר האינטרנט של החברה.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים