15 סטארט-אפים ישראלים ישתתפו בתערוכת עיר חכמה בברצלונה

גם השנה ישראל תהיה אחת המשלחות הבולטות בכנס ובתערוכה מהגדולים בעולם לנושא ערים חכמות ● בין המציגים גם עיריית תל אביב, רמת גן ואשדוד ● ישראל דיגיטלית החליטה לבטל השתתפותה

העיריות מתחילות להיות חכמות - אבל זה עדיין לא מספיק. צילום אילוסטרציה: BigStock

גם השנה כמו בשנים קודמות, ישראל תהיה אחת המשתתפות הבולטות בכנס ובתערוכה מהגדולים בעולם, SMART CITY. התערוכה תיפתח ב-13 בנובמבר במרכז הירידים FIRA שבברצלונה.

בין המציגים באירוע יהיו 15 חברות הזנק ישראליות שיציגו את מיזמיהן בביתן של מכון הייצוא שיתפרש על פני 200 מטרים וביתן של עיריית תל אביב-יפו שתציג ביתן בשטח 120 מטר בו יתארחו גם שותפים וחברות נוספות.

כמו כן ישתתפו השנה בתערוכה הרשויות אשדוד ורמת גן בביתן משותף. עיריית אשדוד הציגה בשנה שעברה במסגרת אירוע ישראל דיגיטלית ואילו עיריית רמת גן הציגה בפעם הראשונה לפני שנתיים.

סרג'יו ויניצקי, נציג מרכז הירידים FIRA בישראל. צילום: פלי הנמר

סרג'יו ויניצקי, נציג מרכז הירידים FIRA בישראל. צילום: פלי הנמר

מטה ישראל דיגיטלית החליט לבטל את השתתפותו השנה באירוע מסיבות לא ברורות. בשנה שעברה היה הביתן של ישראל דיגיטלית אחד ממוקדי התערוכה הבולטים ביותר.

מציגים ישראלים נוספים הצפויים למשוך תשומת לב הם של מובילאיי הישראלית שתציג את הפיתוחים האחרונים שלה בתחום הרכב החכם; זן סיטי בראשותו של אייל פדר אשר תציג גרסאות מתקדמות של הפלטפורמה שפיתחה לניטור, ניתוח והצגה של המתרחש ברשת במרחב העירוני עבור מקבלי החלטות ברשויות לטובת העצמת האלמנט של שיתוף התושבים והקשר איתם. החברה השלימה לא מכבר גיוס של 6 מיליון דולר, כאשר בין המשקיעים נמנית קרן ההון סיכון של מיקרוסופט m12 ומשקיעים נוספים.

"גידול בהתעניינות בכל מה שקשור לתחום הערים החכמות בישראל"

לדברי סרג'יו ויניצקי, נציג מרכז הירידים FIRA בישראל, הנוכחות הישראלית בתערוכה חשובה ביותר ומעוררת הדים. לדבריו, למרות שהתערוכה והכנס יפתחו כמה ימים לאחר הבחירות לרשויות המקומיות וביום שבו ייערך סיבוב שני, לפחות שמונה ראשי ערים הבטיחו את השתתפותם בכנס.

כמו בכל שנה גם השנה יגיעו לכנס משלחת של המרכז לשלטון מקומי בראשותו של היו"ר חיים ביבס והמנכ"ל שלמה גולדברג, משלחת רשמית של החברה למשק וכלכלה, משלחת של איגוד התאגידים העירוניים וכן משלחת של 20 גזברים ומספר מנמ"רים מרשויות מקומיות.

לדברי ויניצקי "בסך הכל יהיו בכנס 500 דוברי עברית וזה בהחלט מספר מרשים המבטא את הגידול בהתעניינות בכל מה שקשור לתחום הערים החכמות בישראל ועוד יותר לעובדה של היות ישראל מוקד לעלייה לרגל מצד רשויות ומציגים מכל העולם, שבאים לראות את החדשנות הישראלית".

"באופן כללי התערוכה והכנס גדלים כל שנה. השנה זו תהיה התערוכה הגדולה ביותר וצפויים להשתתף בה למעלה מ-20 אלף איש", הוא הוסיף.

ויניצקי הסביר עוד כי התערוכה תכיל בתוכה למעשה שלוש תערוכות: ערים חכמות, תצוגות בתחום המובייל והרכב החכם וכן תערוכה נפרדת בתחום המים, אליה תגיע משלחת ישראלית בראשות רענן דינור,יו"ר איגוד המים הישראלי

תכני הכנס יתמקדו בחמישה נושאים מרכזיים: טרנספומציה דיגיטלית, סביבה אורבנית, ניידות מוביליטי, משילות ופיננסים ושיתוף בין ערים. בין המרצים במסלולים השונים מישראל נמנים ליאורה שכטר, מנמרית עיריית תל אביב ויו"ר פורום המנמרים בשלטון המקומי; ד"ר עדנה פשר, יו"ר קבוצת עדנה פשר; ד"ר אייל יניב מאוניברסיטת בר אילן והאורבניסט תומר שאלוש.

מערכת אנשים ומחשבים תדווח און ליין מהתערוכה והכנס, בעדכונים שוטפים ובניוזלטר היומי DAILY MAILY.

תגובות

(1)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים