בכירים מסכמים את השנה: אור חביב, מנכ"ל האב אילת

ביקשנו מבכירים בהיי-טק הישראלי ובתעשיות נילוות להעריך את המגמות בענף בשנה האחרונה ובזו הקרובה, ולבחור את איש/ת השנה שלהם ● והפעם: אור חביב, מנכ"ל האב אילת

אור חביב, מנכ"ל האב אילת. צילום: האב אילת

מה היה הדבר הבולט ביותר בהיי-טק הישראלי בשנה האחרונה?

"צמיחה רצינית מאוד של האקוסיסטם. הרבה השקעה של גופים ממשלתיים, קרנות פרטיות ופילנטרופיות בהאבים ובמרכזי חדשנות. התחזקות וצמיחה של קבוצות ופורומים של מנהלי מרכזי סטארט-אפים למטרות למידה ונטוורקינג. בשנה האחרונה מומנו ונפתחו עשרות רבות של האבים, מרכזי חדשנות ותכניות האצה למיזמים ברחבי כול המדינה".

מה יהיה הדבר הבולט ביותר בשנה הקרובה?

"התמקדות ביצירת ערך. ארגונים ממשלתיים, קרנות פרטיות ומרכזי סטארט-אפים מבינים שכסף וארבע קירות מעוצבים זה לא מספיק כדי לבנות חברות איכותיות, חייבים לייצר ערך נוסף וליווי צמוד למיזמים על מנת לסייע להם להגיע לאחת משתי המסקנות הבאות: או לוואלידציה (תיקוף) או להבנה שאין להם מקום בתעשייה, מה שזה לא יהיה חשוב שנגיע למסקנה כמה שיותר מהר. למה מהר? כי המשאבים בתעשייה מוגבלים (כסף, וכוח אדם) ולכן כולם כרגע מנסים להבין איך יוצרים ערך גבוהה במינימום זמן ובמינימום השקעה. תהיה יותר השקעה בליווי מיזמים, כמות השקעה ראשונית נמוכה יותר, דרישה  מוגברת ממיזמים לצאת לשוק ולפגוש לקוחות כמה שיותר מוקדם ולחזור עם אישור מהשוק יעד לטכנולוגיה ואם אפשר אף עם מכתבי כוונה מלקוחות לצורך במוצר ובטכנולוגיה על מנת להתקדם לתכניות לשותפויות ולהשקעות".

מיהו איש השנה בהיי-טק הישראלי?

מיכל סרור, מפתחת קהילות יזמות טכנולוגית בסטארט-אפ ניישן סנטרל. מיכל פועלת במרץ ללא הפסק ומוסיפה ערך משמעותי לאקוסיסטם הישראלי דרך חיבורים לאנשי ולארגוני מפתח, תמיכה בידע ובחיבורים למרכזי חדשנות ברחבי הארץ ובפריפריה, מנטורית ליזמים ולמנהלי קהילות ועוד".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים