אתגר ההתאבדות של מומו – משחק ווטסאפ מסוכן גובה קורבנות

הרשויות בקולומביה חוקרות האם משחק חדש וויראלי בווטסאפ הוא הגורם להתאבדותם של בן 16 ובת 12 בתוך 48 שעות ● ה"משחק" דומה ל"לוויתן הכחול" - אתגר אחר שנפוץ ברשתות החברתיות אשתקד ושהביא להתאבדות של עשרות בני נוער

אתגר ההתאבדות של מומו בווטסאפ. אילוסטרציה: BigStock

שני בני נוער מקולומביה התאבדו כנראה כתוצאה ממה שמכונה "אתגר ההתאבדות של מומו" (Momo) – משחק מבעית ש"כובש" את שירות הווטסאפ (WhatsApp) בכל רחבי העולם, כך דווח השבוע בתקשורת. דיווחים שונים טוענים שה"משחק" נפוץ כיום בארגנטינה ומקסיקו, צרפת וגרמניה, וכן בארה"ב.

הנערה בת ה-12 והנער בן ה-16 – ששמותיהם טרם נמסרו לפרסום אבל שנודע כי שניהם מאזור ברבוסה, שנמצא בחלק הצפון-מערבי של האזור הקולומביאני במחוז סנטנדר – התאבדו בתוך שתי יממות. התקשורת המקומית סבורה כי הנער הכיר את הנערה והעביר אליה את המשחק, לפני ששם קץ לחייו. 48 שעות לאחר התאבדותו – גם הנערה נמצאה מתה.

המשטרה חוקרת את הנושא ובבדיקת הטלפונים הניידים של השניים, כך דווח, נמצא כי הם מכילים הודעות אשר מקשרות אותם למשחק "אתגר ההתאבדות של מומו", אשר לו פרופיל בשירות המסרים המידיים ווטסאפ, עם תמונה מטרידה של פסל אשה צעירה עם ראש ענק, עיניים בולטות, שיער שחור ארוך, רגלי ציפור שלהן טפרים, ובכלל – לוק מעוות ועוכר שלווה.

הבובה, שתמונתה מייצגת את הפרופיל, נוצרה, כך מסתבר, לצורך שימושה של חברה העוסקת באפקטים מיוחדים בשם Link Factory, על ידי אמן הבובות היפני מידורי הייאשי, אך להייאשי אין שום קשר למשחק הנורא.

אתגרים שונים לפגיעה עצמית עד להתאבדות

"כנראה שהם שיחקו המשחק הזה באמצעות ווטסאפ והזמינו את הצעירים לפגוע בעצמם", אמר מזכיר הממשלה הקולומביאנית, ג'ניר לנדונו לתקשורת, והסביר ש"למשחק יש אתגרים שונים וההתאבדות מגיעה בסוף".

"מומו" הוא אתגר ויראלי המבקש מאנשים, לרוב מבני עשרה, הפעילים בווטסאפ להוסיף איש קשר. לאחר מכן הדמות דוחקת במשתתף או במשתתפת לבצע פגיעה עצמית או התאבדות, בתוך שהיא שולחת אליהם איומים וצילומים מבהילים במיוחד. לפי ספקולציות שונות, אחת הדרכים לגרום ל"משחקים" לפעול היא באמצעות מה שמכונה Doxing. המשמעות של המושג היא מצב שבו מישהו, אם תרצו האקר, משיג באופן לא חוקי מידע פרטי של משתמש ולאחר מכן מאיים לשתף אותו באינטרנט או בפורום ציבורי כסחיטה, כשהתנאי לעצירת המהלך הוא במקרה המסוים האתגרים השונים של מומו.

ה"משחק" נחשב למעין וריאציה של "אתגר הלוויתן הכחול" (Blue Whale challenge), שנפוץ בפלטפורמות חברתיות שונות ושהוביל בשנה שעברה ככל הנראה להתאבדויות רבות של בני נוער ברוסיה ובארצות הברית.

לפי דיווח ב-Fox News, בחודש שעבר עשה "מומו" את דרכו לתוך משחק הווידיאו הפופולרי מיינקרפט (Minecraft) של מיקרוסופט (Microsoft), אך החברה הסירה אותו מיד.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים