IFA 2018: אילו חידושים חשפו לנובו, וואווי וקסיו?

תערוכת IFA 2018 הסתיימה ● עם איזה איזה מוצרים חדשים מקוות החברות ללכוד את תשומת הלב של הקונים הפוטנציאליים בתקופת החגים הקרובה?

Lenovo Yoga c630wos. צילום: יח"צ

תערוכת IFA 2018 הסתיימה, אבל בסוף השבוע החברות השונות, שהגיעו על דוכניהן ומוצריהן לתערוכה, המשיכו להציג, במסיבות עיתונאים ובהודעות יחצנות, את המוצרים החדשים שהן מקוות שילכדו את תשומת הלב של הקונים הפוטנציאליים בתקופת החגים הקרובה.

אחד האירועים הגדולים בתערוכת IFA 2018 היה של לנובו (Lenovo), שערכה במסגרת התערוכה מעין אירוע משלה שכינתה בשם Tech Life. החברה הציגה שורה ארוכה מאוד של מחשבים חדשים, הכריזה על סדרת מוצרים ראשונה לבית חכם, ואפילו סיפרה שהשיקה את מערכת ה-'הצד האפל' בעבור ערכת המשחק הווירטואלית Star Wars: Jedi Challenges.

לנובו – מחשב מהיר לשנים רבות

אחד המחשבים הבולטים ברשימה היה Yoga C630 WOS. מדובר במחשב הראשון שמבוסס על המערכת על שבב החדשה Snapdragon 850, אותה מציעה קוואלקום (Qualcomm) באופן ייעודי למחשבים אלו שמגיעים עם גרסה מלאה של Windows 10. עם מסך IPS בגודל של 13.3 אינץ' ומשקל של 1.2 קילוגרם, עם 4/8 ג'יגה-בייט זיכרון RAM ועם 128/256 ג'יגה-בייט זיכרון אחסון מסוג UFS 2.1 ומודם X20 LTE שתומך בקצב הורדה מרבי של 1.2 ג'יגה-ביט/לשנייה, מציע המחשב עד 25 שעות עבודה רציפה.

אבל הדבר הכי חשוב מבחינת קוואלקום/מיקרוסופט (Microsoft) הוא שיפור הביצועים הגדול שאמור המחשב הזה להציג, לעומת הדור הראשון שהיה מבוסס על מעבדי Snapdragon 835, וזאת מבלי לפגוע בתכונות העיקריות של המחשב, שהן זמן התעוררות מהיר במיוחד, אפשרות לקבל הודעות ברקע כמו טלפון, וכאמור – זמן עבודה ממושך בהרבה מאשר מחשבים רגילים. המחשב אמור להגיע לשוק בנובמבר עם תג מחיר של 999 יורו.

לא טלפון דגל חדש אלא מערכת על שבב

וואווי (Huawei) קצת אכזבה את חובבי המותג, לאחר שדחתה את השקת טלפון הדגל החדש שלה Mate 20 Pro לאוקטובר, אבל עמדה בציפיות כשהציגה לראווה את המערכת על שבב החדשה שלה, Kirin 980, שהיא הראשונה שמיוצרת בליטוגרפיה של 7 ננו-מטר – וגם אמורה להיות המנוע של Mate 20 Pro. מעבר לתהליך הייצור כוללת המערכת החדשה עוד מספר חידושים מעניינים אחרים שממצבים אותה, לפחות בינתיים, כמערכת העוצמתית ביותר בשוק.

Kirin 980 של וואווי. צילום: יח"צ

Kirin 980 של וואווי. צילום: יח"צ

לעומת הדור הקודם, מציעה המערכת החדשה שיפור ביצועים של 20% ושיפור יעילות של 40%. היא עושה זאת עם שילוב ראשוני של מעבדי ARM Cortex-A76 בתצורה מיוחדת המבוססת על שלוש שכבות: שכבת ביצועים מרבית המבוססת על שתי ליבות A76, שכבת יעילות מרבית המבוססת על שתי ליבות A76, ושכבה שלישית של יעילות קיצונית המבוססת על ארבע ליבות A55 – והיא זו שאמורה להיות פעילה רוב הזמן.

המערכת כוללת אלגוריתם פנימי שיודע מתי להפעיל, ובאיזו עוצמה, את שלוש השכבות הללו.

השבב הגרפי ששולב הוא Mali-G76, שמציע לפי החברה שיפור של 46% בביצועים ו-178% בצריכת אנרגיה לעומת הדור הקודם. מעבר לכך שילבה החברה ב-Kirin 980 מעבד NPU חדש, שמגיע כבר עם שתי ליבות ומסוגל לזהות כ-4,600 תמונות בדקה, שזה 120% יותר מאשר ב-Kirin 970. עוד שיפור הוא שילוב ראשון של מודם LTE Cat.21, שיכול בפוטנציאל לאפשר מהירות הורדת נתונים של 1.4 ג'יגה-בייט/לשנייה.

שעון חכם של קסיו

שעונים חכמים הם אולי לא שוק גדול, אבל עדיין מדי פעם מגיע לשוק שעון חדש מעניין. WSD-F30 הוא השעון החדש של קסיו (Casio), המבוסס על Wear OS 2.0 של גוגל (Google) ומיועד בעיקר לשימוש בשטח. הוא משלב תצוגה בגודל 1.2 אינץ' וברזולוציה של 390×390 פיקסלים, שמשלבת מסך LCD צבעוני מעל מסך מונוכרום, שיכול להביא את השעון לזמן סוללה של עד שלושה ימים – פי שלושה לעומת הדור הקודם.

CasioWSD_F30. צילום: יח"צ

CasioWSD_F30. צילום: יח"צ

כשעון שמיועד לשטח הוא מגיע עם תמיכה בתקן IP68, ואף יותר, וניתן לצלול איתו לעומק של עד 50 מטרים ואפילו בטמפרטורה של עד 10- מעלות. למרות זאת הוא מגיע עם מיקרופון רגיש, שמאפשר לתת פקודות קוליות בנוחות. מעבר לכך שהוא מתפקד כמו שעון חכם 'רגיל', אבל מציע אפליקציות שונות שפותחו עם חברות אחרות בתחום הכושר והמסעות בשטח. הוא אמור להגיע לשוק בינואר בפועל, במחיר של 549 דולרים.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים