בדרך לנטוש את המכוניות? אובר תציע יותר אופניים וקטנועים

ענקית שיתופי הנסיעות עומדת להפחית את היצע המכוניות בשמונה ערים בארה"ב, לטובת גידול במספר האופניים והקטנועים, שישמשו בעיקר לנסיעות קצרות ופנימיות ● החברה טוענת שהיא מסוגלת לשנות את הרגלי המשתמשים, ושהדבר יועיל לתחבורה העירונית

דיווש נעים. צילום אילוסטרציה: Zayne C, BigStock

אובר מתכננת לשנות את יחסי הכוחות ולהכניס יותר קטנועים חשמליים ואופניים לאפליקציה שלה, על פני נסיעות במכוניות – כך הודיעה חברת שיתופי הנסיעות. באובר אופטימיים לגבי השינוי המתוכנן, על אף שהוא עלול לפגוע ברווחיהחברה.

מנכ"ל החברה, דרה קוסרשאהי, הסביר בשיחה עם הפייננשל טיימס כי "בטווח הקצר מבחינה כלכלית אולי זה לא ניצחון עבורנו, אבל לטווח הארוך, אסטרטגית, אנחנו חושבים שזה בדיוק המקום שאליו אנחנו רוצים להתקדם".

קוסרשאהי אמר שהוא מאמין שהיצע כלי התחבורה המשתנה יהיה טוב לנסיעות בתוך הערים וחזה שבזכות כלי הרכב הפשוטים והנגישים יותר, המשתמשים יעשו נסיעות קצרות באופן תכוף יותר. לדבריו, למרות ששירות שיתופי הנסיעה באופניים יניב לחברה פחות כסף מאשר הנסיעות במכוניות, הוא די בטוח לגבי הגידול במספר הנסיעות למרחק קצר, שעשוי לאזן את ההכנסות של החברה בסופו של דבר.

דרה קוסרשאהי, מנכ"ל אובר. צילום: ג'ורג' גרינסטד, מתוך ויקיפדיה

דרה קוסרשאהי, מנכ"ל אובר. צילום: ג'ורג' גרינסטד, מתוך ויקיפדיה

המנכ"ל הסביר כי השינוי בגישה יהיה הגיוני באזורים עירוניים, מאחר שמאוד לא יעיל ש-"ענק שמורכב מטון מתכת" ייקח אדם אחד למרחק של עשרה בלוקים במהלך שעות העומס. "אנחנו מסוגלים לעצב התנהגות בצורה שתיתן רווח הן למשתמש והן לעיר", אמר קוסרשאהי.

אופניים וקטנועים עד לכניסת הרכבים האוטונומיים?

אובר הוסיפה שירות אופניים אלקטרוניים (e-bike) לאפליקציה שלה בפברואר, לאחר שרכשה את סטארט-אפ האופניים החשמליים Jump. השירות זמין כעת בשמונה ערים בארצות הברית, כולל ניו-יורק ו-וושינגטון, ועל פי דיווחים שונים, הוא יופעל בקרוב בדנבר ואמור להתחיל לפעול בחודש הבא גם בסיאטל. החברה מקיימת שיתוף פעולה גם עם Lime, שמציעה קטנועים ואופניים חשמליים. לפי הדיווחים, שירותי האופניים שתציע אובר עדיין יצריכו דיווש, אבל הם מגובים במנוע חשמלי (עם מהירות מקסימלית של 32 קמ"ש), שאמור בעיקר לעזור לרוכבים להתגבר על עליות.

ייתכן שהשינוי מגיע גם לנוכח הבחירה להתמקד במאמצים ובהשקעה שהחברה מקדישה לפיתוח תחום הנהיגה האוטונומית. אתמול (ב') התפרסם כי אובר זכתה להשקעה מסיבית, של חצי מיליארד דולר, ולשיתוף פעולה בשכלול הטכנולוגיה מצד יצרנית הרכב היפנית טויוטה, בדרך ליישום מכוניות ללא נהג עד ל-2021.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים