HiTechStyle: העתיד כבר כאן?

רובוטיקה בתיירות: יש חיה כזו והיא תמזוג לכם את הדרינק ● הכירו את חוויית התיירות החדשה של ימינו

13/08/2018 13:33
רובוטיקה בתיירות. צילום: יח"צ

לאחרונה דיווח מדור היי טק סטייל על השקתו של מלון LINK hotel & hub מרשת דן המציע קונספט מלונאי/חברתי חדשני ששם דגש על טכנולוגיית אירוח מתקדמת. כחלק מתפיסת עולם מלונאית זו, תרגם המלון את מרבית השירותים לאורח, ששמורים בדרך כלל לאנשי צוות בשר ודם, לאפליקציות המאפשרות לחסוך בעלויות התפעול והלינה ואף ליהנות מחוויית שימוש ושירות זריזה ואפקטיבית.

יש לציין כי מגמה זו של מעבר למלונות עם מינימום צוות ומקסימום טכנולוגיה הולכת וצוברת תאוצה בבירות אירופה בשנים האחרונות. אורחי המלון מוזמנים לעשות שימוש ב-LinkApp, אפליקציה חדשנית ומקיפה לתפעול השהות במלון המאפשרת לבצע צ'ק אין וצ'ק אאוט, להזמין אוכל ושתייה ושירותי מלון ולבצע מגוון פונקציות בתוך החדר: פתיחת החדר, הפעלת הטלוויזיה, הפעלת המזגן וכוונון הגדרות עוצמת האור והאווירה בחדר.

בר ביוני. צילום: יח"צ

בר ביוני. צילום: יח"צ

המטרה היא שכל הפעולות במלון ייעשו על ידי האורחים באופן עצמאי, וזה בתורו, כך מסבירים, יחסוך לאורחים כסף. מכיוון שאין במלון דלפק קבלה, את כל הרישום לחדרים, פתיחתם, כמו גם הזמנת אוכל או קבלת חשבון סופי, קבלת מידע על מה קורה בעיר ואפילו קריאה לעזרה – עושים באמצעות האפליקציה שמורידים לטלפון הסלולרי.

בינה מלאכותית בשירות התייר

טרנד זה של מעבר למלון "רזה" בכוח אדם הולך וצובר תאוצה במקומות נוספים בעולם בהם מהווה התיירות מוקד כלכלי משמעותי. בתוך כך, טרנד חדש הצומח באסיה מאפשר להוזיל חדרים בענף המלונאות על ידי החלפת סגל העובדים האנושיים ברובוטים שאינם דורשם שכר או הפסקה אף פעם. רמת המחירים הנמוכה של מלונות אלו מתאפשרת, לדברי היזמים, מהפחתת הוצאות העסק, שאינו צריך לממן משכורות לעובדים והוצאות העסקה עקיפות, בעוד שמלונות הנשענים על העסקת בני אדם מתקשים לחתוך מחיר ולעמוד בתחרות.

רשתות בתי המלונות משתפות פעולה עם חברות היי טק בתחומי רובוטיקה ובינה עסקית כדי לחקור וללמוד כיצד בני אדם מגיבים כשהם מתנהלים מול רובוטים. העולם המודרני מותאם לרובוטים המבצעים פעולות מכאניות החוזרות על עצמן או חישובים מספריים. אבל לרובוטים שכבשו מרחבים שהיו מאוישים על ידי בני אדם נדרשות הסתכלות ולמידה של התגובות כלפי השינוי המסיבי ממגוון מבקרים מרחבי העולם.

ליאת סלם מאתר השוואת מחירי המלונות הוטלס קומביינד, אמרה כי "מה שמבדל את טרנד המלונות הרובוטיים ממלונות טכנולוגיים הוא שהמבקרים בהם אינם נתקלים בספקי שירות אנושיים. כל הטיפול בלקוח נעשה רק על ידי רובוטים, מהקליטה בקבלה על ידי אנדרואיד – יצור מלאכותי הדומה בצורתו ובהתנהגותו לאדם, נשיאת המזוודות, הגשת האוכל, אפילו דגי הנוי באקווריום הם רובוטים".

גם מלונות במערב עושים את צעדיהם בתחום, אך בצורה מתונה יותר. רשת בתי המלון מריוט משלבת רובוטים בין סגל העובדים המתקשרים עם האורחים. מדובר בענקית מלונאות אמריקנית עם ותק של כ-90 שנה, לכן שילוב הרובוטיקה נעשה בצעדים קטנים כדי לא לפגוע במותג הגלובלי, בשונה מרשתות אסייתיות חדשות שיכולות להרשות לעצמן להציג רובוטיקה מלאה.

בדיקת מחירי מלונות רובוטיים באתר הוטלס קומביינד מראה שמלון רובוטי באודייבה שביפן עולה 967 שקלים ללילה לזוג, בעוד שמחיר מלון מקביל נע בין 1,288 ל- 1,806 שקלים. ברובע גינזה מלון רובוטי עולה 405 שקלים ומלון אנושי מקביל עולה בממוצע 546 שקלים. במינאטו מחיר הרובוטים הוא 300 שקלים ללילה ומחיר מלון רגיל נע בין 425 ל-720 שקלים.

רובוט מזיגה יערבב לכם את הדרינק

ואם חדרנית רובוטית נשמעת לכם מהפכנית, הכירו את הברמן הכי שווה על הסיפון: תאגיד השייט הרויאל קריביאן השיק לאחרונה את האנייה הגדולה בעולם ועליה בר המופעל על ידי רובוטים. ב-Bionic Bar הרובוט ישקשק את המשקה, יוסיף קרח וקריצה…


הרובוט בפעולה. צילום: יח"צ, מתוך יוטיוב.

לפרטים והזמנות לחצו כאן

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים