סטארט-אפ חדש מתיימר לפתור את בעיית בלוני התבערה

המערכת של רובוטיכאן כבר נפרסה בשבועות האחרונים על גבול הרצועה, בשיתוף עם משרד הביטחון ● היא הופעלה עד כה באופן ניסיוני בהצלחה

מנכ"ל רובוטיכאן, חגי בלשן, מארח את נשיאת האוניברסיטה, פרופ' רבקה כרמי, פרופ' דן בלומברג, פרופ' יעל אידן ופרופ' הוגו גוטרמן. צילום: יח"צ

הסטארט-אפ רובוטיכאן, העוסק בפיתוח מערכות רובוטיות אוטונומיות ניידות בקרקע ובאוויר פיתח באחרונה רחפן ייעודי המכונה Goshaw שנועד להתמודד עם איומי טרור העפיפונים והבלונים מרצועת עזה. החברה משתפת בימים אלו פעולה עם משרד הביטחון ומפעילה באופן ניסיוני את המערכת המיירטת את האיומים באמצעות כלים אוטונומיים .

בחברה אמרו השבוע כי "המערכת החדשנית נפרסה בשבועות האחרונים על גבול הרצועה. היא מסוגלת לרכוש מטרות עוינות ולבצע יירוט דינאמי באופן אוטונומי בעודן בתנועה ולהביא לנטרול מיידי של האיום בזמן אמת". במסגרת הפעילות עד כה בוצעו מספר יירוטים מוצלחים על ידי המערכת בשטח ובסביבות מבוקרות.

החברה מייצרת פתרונות רובוטיים לתעשיות ביטחוניות, למוסדות וגופים במגזר הפרטי והממשלתי ולאקדמיה בארץ ובחו"ל. בנוסף, רובוטיכאן מקיימת מספר שיתופי פעולה עם תאגידים בינלאומיים ותומכת במחקר על רובוטיקה אוטונומית.

החברה הוקמה בשנת 2013 על ידי בוגרי אוניברסיטת בן-גוריון בנגב. היא ממוקמת בבאר שבע ומעסיקה כעשרים עובדים.

השבוע ביקרה במשרדי החברה משלחת של אוניברסיטת בן-גוריון בנגב בראשות הנשיאה, פרופ' רבקה כרמי ובה הוצג לה הרחפן. את המשלחת אירחו מייסדי החברה; המנכ"ל חגי בלשאי, אלי בן אהרון, סמנכ"ל הפיתוח העסקי וים גבע מנהל הטכנולוגיות הראשי. .

פרופ' כרמי אמרה כי "חברת רובוטיכאן מהווה מנוף פיתוח נוסף של העיר באר שבע והנגב ומסבה גאווה גדולה לאוניברסיטת בן גוריון. הישגי החברה מבחינת מגוון פיתוחים רובוטיים, קשרים עם התעשייה בארץ ובעולם והתעשייה הביטחונית, במיוחד כמו גם שיתופי הפעולה עם המחקר האקדמי מעוררים התפעלות והשראה".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים