המשקיעים של סיסקו בפאניקה: אמזון לחצה על המתג
החברה תמכור ללקוחות עסקיים מתגי חיבור לשרתים ולאחסון לענן שלה ● בעקבות הדיווחים, המניות של סיסקו ירדו בסוף השבוע האחרון ב-5%, מה שהוביל למחיקת כ-11 מיליארד דולר משוויה.
דיווחים כי אמזון (Amazon) מתכוונת להתחיל בעתיד הקרוב למכור מתגים משלה ללקוחותיה העסקיים שלחו זעזועים לאורך שדרת המניות של יצרניות ציוד הרשת, ובראשן סיסקו (Cisco). המניות של זו ירדו בסוף השבוע האחרון ב-5%, מה שהוביל למחיקת כ-11 מיליארד דולר משווי החברה.
גם חברות אחרות סבלו מירידות דומות, וביניהן ג'וניפר (Juniper) ואריסטה (Arista) שאיבדו כ-4%. נכון להיום מתקינים לקוחות הענן של אמזון מתגים של יצרניות שונות כדי להתחבר לשרתים ולאחסון שמוצעים להם במסגרת השירותים של AWS.
מחירים זולים ב-75%
לפי הדיווחים, התוכנית של אמזון היא להציע מתגים זולים יותר שיהיו מבוססים על תוכנת קוד פתוח שתשולב בקופסאות 'לבנות' ולא ממותגות. המתגים יגיעו עם חיבורים מובנים לשירותי AWS, כשלפי הידוע המטרה היא גם לצמצם את מורכבות ההתחברות עבור ארגונים שמחפשים להשתמש בשירותי AWS לצורך בניית תשתית ענן היברידית.
המחירים, לפי הפרסום, אמורים להיות זולים יותר בכ-75% לעומת המתגים שמציעות כיום היצרניות, והפרויקט אמור לקרום עור גידים כבר במהלך השנה וחצי הקרובות.
אחד מהמנהלים התפעוליים בסיסקו אמר ל-CRN כי החברה נמצאת ביחסים קרובים עם אמזון ושהפיתוח של מתג למרכז נתונים בידי AWS לא יפגע ביחסים וגם לא מאיים על מעמדה בשוק.
לדברי אותו גורם, שבחר להישאר אנונימי, "יש לנו פתרונות שעוזרים ללקוחות שלנו להתחבר ל-AWS, למטב את סביבת העבודה שלהם ב-AWS, להן ולאבטח על הסביבה הזו, וכן לנהל ולצרוך את סביבת ה-AWS שלהם. אנחנו עובדים ביחד כדי לעזור ללקוחות",
תגובות
(0)