חופשה יצירתית במלון "בית שלום מטולה" המחודש

בחדרי הבוטיק ההיסטוריים של המלון הצפוני תוכלו לבלות חופשה ייחודית באווירה פסטורלית נדירה ובאוויר הנפלא של מטולה

12/07/2018 14:10
HiTechStyle

בני משפחת הוד-פיין – מרים, חיים ועירית – עמלו בחודשי החורף האחרונים ימים כלילות בשיפוץ מן היסוד של מבנה חדרי האירוח בבית שלום מטולה והפכו את המקום למלון בוטיק היסטורי מרגש. הומאז' למה שהיה ב"בית שלום" לפני 120 שנה.

חדר במלון "בית שלום מטולה". צילום: לירז פאנק

חדר במלון "בית שלום מטולה". צילום: לירז פאנק

ממשחקי הכס – למטולה

את המלון, הממוקם בטבורה של המושבה הצפונית הפסטורלית, במרחק קצר ממפלי המים השוצפים של שמורת נחל עיון, הגו, בנו ויצרו בני הזוג מרים וחיים הוד. חיים, דור שלישי במטולה, הוא נכדם של חיים משה פיין ויוכבד אייזנברג, ממייסדי המושבה הראשונים. עירית, ביתם של מרים וחיים, חזרה אל המושבה אחרי שהות של 12 שנים מקנדה, כבת ממשיכה למורשת המשפחתית, כשמאחוריה קריירה מפוארת בתחום ה-Visual Effects בקולנוע. בין השאר, זכתה בפרס ה"אמי" היוקרתי בעבור עבודתה על סדרת המופת "משחקי הכס".

"זו לא הייתה החלטה רציונלית, אלא לגמרי רגשית", היא מספרת על ההחלטה לשוב למושבת נעוריה. "חזרתי כדי להביא את בית שלום למקום ההיסטורי והשימור שהוא ראוי לו. כמי שגדלה במטולה, מבחינתי זו שליחות, או ביטוי לציונות עכשווית. מבחינתי מעולם לא היה היסוס אם לבוא, השאלה שתמיד עמדה על הפרק הייתה מתי".

לובי מלון "בית שלום מטולה". צילום: אסף רונן

לובי מלון "בית שלום מטולה". צילום: אסף רונן

בהשראתה של עירית, חברו הוריה לרוח היצירה והבניה, המלון נסגר לאורחים במהלך כל החורף וראשית האביב, ועשרת חדרי האירוח שבו קיבלו מתיחת פנים. השלושה חברו לאדריכלית ג'ני בנש-קשוב, והרימו שיפוץ ראוי להערכה, כשכל אחד מהחדרים הפך למיני מוזיאון. קירות אבן "מטולאית" אותנטית נחשפו ואף נבנו בתוך החדרים. ריהוט עתיק וכלים עתיקים פרי אספנותה של מרים שובצו בהם, חדרי האמבט משקפים במראה גדולה את אבני מטולה ההיסטוריות שבתוך החדר: אבנים בנות 120 שנה, האוצרות סיפורים מרתקים.

"הרעיון לחשוף ולהוסיף את האבן בתוך החדרים נולד מקשתות האבן שחשפנו לפני כמה שנים בעת ששיפצנו את בית הגלריה", סיפרה מרים. אותה גלריה שהיום מארחת את עבודות האמנות של מרים, כמו גם את כל הפעילות החברתית של המלון – ערבי יוגה, סדנאות אומנות יוצרת, וכן את מפגשי ההנהלות וכנסי הדיונים. לדבריה, "זה היה הבית של הסבא והסבתא, ולהפתעתנו מתחת לשכבות הטיח גילינו שתי קשתות אבן מדהימות ביופיין, שהן היום החלל המרכזי של הגלריה".

חצר המלון והמסעדה. צילום: יח"צ

חצר המלון והמסעדה. צילום: יח"צ

גלריית אמנות אינטימית לאירוח כנסי מנהלים ודיונים סגורים

"אני באה מקנדה, מתחום האמנות היוצרת", מוסיפה עירית, "ואני בעצמי זקוקה לעיתים למקום התנתקות כדי ליצור, כדי לחשוב ולפתח את הדבר הבא. הרעש של היומיום, גם ברמת המחשבה, הוא חוסם, ולא פעם מצאתי את עצמי עובדת על 'אוטומט'. מוזיאונים מבחינתי הם מקום של חיים, של אינטראקציה חברתית ושל יצירה. זו ההשראה לארח את מפגשי ההנהלות שאנחנו עורכים בבית שלום בגלריה שבה מוצגות עבודות האמנות של אימא".

עירית מספרת כי "13 חדרי לינה מארחים את המנהלים, להתכנסויות מצומצמות שמצריכות "פאוזה" מהחיים למחשבה. הטבע הפראי של גן הערבות מחוץ לגלריה, ציוצי הציפורים, והקולינריה של מסעדת הבוטיק שלנו, שמגישה אוכל משובח, משלימים את החוויה. זוהי חוויה מנתקת, אינטימית, מעודדת חשיבה יצירתית. טיול בוקר למפלי נחל עיון, במזג האוויר הנעים של המושבה, גם הוא מהווה סינתזה משובחת שמייצרת כאן אירוח באווירה מיוחדת".

כשעירית נשאלת על תכניות לעתיד, היא מפרטת: "בתכנון הקרוב אנחנו בונים סדנאות ניקוי רעלים בהנחיית אחותי, איה הוד, נטורופתית ששמה הולך לפניה. אנחנו סוג של משק אוטרקי", מכנה עירית את המיזם המשפחתי השורשי. "התכנון הבא הוא עריכת מפגשי חברות, כנסי מנהלים, על בסיס לינה. דיוני אסטרטגיה משולבים בתכנים והרצאות, אוכל בריא, פעילות גופנית באתנחתות בין הדיונים, וירידה במשקל. אנחנו בית מלון קטן, 13 חדרים, זה תפור על המקום ואפשרי מבחינתנו ברמת הושט ידך וגע בו, ברעיון. כן, מטולה זה ה-מקום לרעיונות. זה מגיע עם מזג האוויר", היא מסכמת באופטימיות.

ארוחת הבוקר במלון "בית שלום מטולה". צילום: בועז לביא

ארוחת הבוקר במלון "בית שלום מטולה". צילום: בועז לביא

הסוויטות וחדרי האירוח מרוצפים בפרקט ופונים לגינת עצי הערבה הייחודית. החדרים מציעים מגוון אפשרויות לאירוח ופינוק זוגי. בכל סוויטה ימתינו לאורחים קערת פירות טריים שנקטפים בבוקר במיוחד בעבורם, ומתחלפים לפי העונה; עוגיות ושתייה חמה; מצעים נעימים ורכים מתחרה; וכן חלוקי רחצה מפנקים. הסוויטות בבתי האבן גדולות ומפוארות, ובכל סוויטה ג'קוזי פרטי גדול. כל אחת מהסוויטות פונה לנוף שונה – אל גינת עצי הערבה, לרחוב "הראשונים" המשוחזר או אל הר החרמון הפוטוגני. המלון מותאם לזוגות בלבד.

מתקני המלון ושירותים:

אינטרנט אלחוטי – חופשי במלון

מסעדה- בר – קפה – מטבח שאמי (סורי לבנוני) בבית אבן עתיק

חדר טיפולי ספא

גן עצי ערבה יפיפה עם פינות חמד לקריאה ולמפגשים חברתיים

גלריית אמנות המארחת כנסים

במלון שלושה סוגי חדרים: חדרי בוטיק – בית הראשונים; סוויטות בוטיק – בית הראשונים; סוויטות מפוארות במבנה ההיסטורי – דובדבן, ערבה ובושמת.

מחירים: ביולי-אוגוסט בחדר בוטיק החל מ-1,150 שקלים ללילה עם ארוחת בוקר, והחל מ-1,450 שקלים לחצי פנסיון.

כתובת אתר אינטרנט:www.beitshalom.co.il

תגובות

(4)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

  1. שלומי

    בזה הרגע סיימתי לצפות בסרט הנהדר והמרגש כל כך והייתי חייב לכתוב כמה מילים על כך.הכאב והשמחה נתערבבו להם בסרט ,שיד אומן ידעה להעביר זאת לצופה.הבימוי והצילום נגעו לי מאוד,בעיקר בשל היותי צלם הטלויזיה הקהילתית.שמחתי על כך שהבת חזרה על מנת להיות קרובה לאביה.אין ספק בכלל שלקראת האביב הקרוב,אבוא לבית המלון שחודש והיות בצל קורתו מס ימים.חזקו ואמצו בכל אשר תפנו.

  2. דגנית ארטמן

    אוהו! בדמעות גדולות סיימנו כרגע לראות את הסרט עליכם בערוץ 8. נחמץ הלב... ארץ אוכלת יושביה... מאחלת לכם הצלחה עם המלון הנשמע מקסים ביותר ולזכות לנחת, למרות האבדה הגדולה. בהחלט רשמנו לפנינו להגיע ?

  3. עירית

    תודה משה! מוצג אצלנו בגלריה סרט נדיר על מוטי הוד, ועל האיך הוא הכריע את חיל האוויר המצרי בשלוש השעות הראשונות של המלחמה. הסרט, שהופק ביוזמתה של פנינה הוד, לא הוצג באף ערוץ טלויזיה, ומוצג רק בבית שלום. זהו סרט כובש, עשוי מעולה! ואתה יותר ממוזמן להגיע לצפות,להתארח ולהעלות עם אבי,חיימק'ה הוד זכרונות. עירית

  4. משה נתן

    בהצלחה! שרות משותף בחיל האוויר טייסת 119 עם חיים.

אירועים קרובים