תוסף עיצוב של סימילר-ווב הוסר לאחר שהתגלה שהוא עוקב אחרי משתמשים

התוסף הוסר מדפדפני פיירפוקס, כרום ואופרה ● מדובר בתוסף שפעל עצמאית ונרכש לפני כשנה וחצי על ידי החברה ● צבר עד כה כשני מיליון משתמשים

הגדלה ובהרף עין. אילוסטרציה: BigStock

תוסף עיצוב דפדפנים של סימילר-ווב (SimilarWeb) בשם Stylish הוסר מפיירפוקס (Firefox), כרום (Chrome) ואופרה (Opera) לאחר שהתגלה שהוא עוקב אחי נתוני הגלישה של המשתמשים. מדובר בתוסף שהיה עצמאי בעבר ונרכש לפני כשנה וחצי בידי סימילר-ווב וכבר צבר לעצמו כשני מיליון משתמשים.

במקור נועד התוסף לאפשר למשתמשים לבצע התאמות אישיות בדפי האינטרנט בהם הם מבקרים ואפילו לשתף את העיצובים שהם מכנים לאתרים הללו עם חברים או כלל ציבור המשתמשים.

לאחר שהתוסף עבר ידיים, שונו תנאי השימוש

מהנדס תוכנה בשם רוברט היטון גילה לאחרונה שלאחר שהתוסף עבר ידיים, שונו תנאי השימוש ובמסגרת השינויים שערכה החברה Stylish, הוא התחיל לשלוח מידע לשרתים של סימילר-ווב. התברר שהתוסף יכול לנטר את ההיסטוריה של הגלישה, עם כל ביקור לכל אתר, ועבור אלו שנרשמו עם שם משתמש וסיסמה, התוסף גם יכול להיות לשייך כל פריט מידע לזהות המשתמשים.

לאחר החשיפה הוחלט במוזילה (Mozilla) לחסום את התוסף בגין הפרה של נוהלי השימוש בנתונים המתוארים במדיניות של הארגון, ומיד לאחר מכן הצטרפו גם גוגל (Google) ואופרה בפעולה דומה.

כעת מי שמנסה להגיע לעמוד התוסף מקבל שגיאת 404 ולא ניתן יותר להורידו באופן מאורגן.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים