המונדיאל שלי: אורי נבו, סמנכ"ל כספים ותפעול בחברת קונסיסט

לרגל המונדיאל ביקשנו מבכירים בחברות מהענף לספר לנו אילו נבחרות הם אוהדים, מי הם חושבים שתנצח והאם יש הקבלה בין כדורגל לחברות היי-טק? ● והפעם: אורי נבו, סמנכ"ל כספים ותפעול בחברת קונסיסט, העוסקת בפיתוח, שיווק ויישום של מערכות תוכנה בתחומי הפינטק, הפיננסים, הבנקאות ועוד

אורי נבו, סמנכ"ל כספים ותפעול בחברת קונסיסט. צילום: יח"צ

איזו נבחרת אתה אוהד ומדוע?
"אוהד את נבחרת ספרד, ומצטער מאוד שהיא עפה מהטורניר. אני מאוד אוהב הן את המקום והמדינה, והן את הרכב השחקנים בנבחרת הספרדית – מהבחינות המקצועית, האישיותית והערכית כאחד. יש לנבחרת מנהיגים בדמות אינייסטה, שלצערי הודיע אתמול על פרישתו, ופיקה, המהווים דמויות לחיקוי גם במגרש וגם מחוצה לו. נבחרת ספרד ושחקניה לאורך השנים משחקים בהגינות, במקצועיות, בידידותיות, במסירות ובאחריות, ורואים שהם גם נהנים – בניגוד גמור לחלק ניכר מנבחרות ושחקנים מפורסמים אחרים. לדוגמה, מסי מנבחרת ארגנטינה, סוארס מנבחרת אורוגוואי או סאלח מנבחרת מצרים".

האם אתה רואה קשר כלשהו בין כדורגל, או ספורט בכלל, להיי-טק?
"בהחלט, מדובר במשחק המורכב מאוסף של שחקנים עם איכויות ותפקידים שונים ומגוונים, בדיוק כמו תמהיל העובדים בחברה. מעליהם יש מאמן המקביל למנכ"ל בחברה. המאמן צריך לחבר את השחקנים לקבוצה שתנצח ותגיע להישגים ביחד, בדיוק כמו מנכ"ל בהיי-טק, שצריך לחבר את צוות העובדים (כספים, תפעול, מתכנתים, משאבי אנוש, אנשי מכירות, וכדומה) שלו ולנצח ביחד. אפשר להשוות את החלוצים לאנשי המכירות, שהם מבקיעים גולים או פורצים דרך ללקוחות חדשים ומביאים הזמנות. אפשר להשוות את מחלקת הכספים והתפעול לכל הבלמים והמגנים – שניהם מתקנים טעויות ובולמים התקפות".

האם יש ארגון כלשהו (לא זה שאתה עובד בו) שאתה סבור שיש לו מאפיינים שקיימים גם אצל אחת הנבחרות במונדיאל?
"כן. לצערי, יש חברת תרופות גדולה, שנוהלה בשנים האחרונות בבלגן בדיוק כמו נבחרת ישראל. כמו נבחרות טובות בכדורגל, היא הייתה צריכה להיות מנוהלת למופת, עם שיטת משחק קבועה ומדויקת.

בנוסף אולי מילה על אתיקה – האם זה אתי לבקש מ-10 שחקנים שישחקו בשביל שחקן אחד שלוקח את כל התהילה לבדו? כמו במקרה של מסי, סאלח, או סוארס? הרי בנבחרות אלו יש גם כישרון מסביב לכוכב וברגע שהמאמן קובע שכולם משחקים בשביל אחד שלוקח את התהילה, אז ברור שהביחד נפגע ומאבד כח כקבוצה, .ואז קורה שהכוכב נלחם לבד והסיכוי שלו לנצח קבוצות שואף לאפס. הכל מתחיל ונגמר בערכים ואתיקה שמנצחים כל דבר לדעתי, בטווח הארוך בעיקר".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים