מונדיאל 2018: כך הציל מסי את מיקרוסופט מהדחה

השחקן הארגנטינאי הראה אתמול (ג') שלמרות כל מה שאומרים עליו, הוא עדיין כוכב, והנבחרת כולה הוכיחה ש-Azure הוא ענן מנצח ● אלא שבשלב הבא היא תפגוש את פייסבוק-צרפת, ונראה ששם זה כבר לא יעזור

זיו מנדל, מנכ"ל משותף בג'ון ברייס הדרכה ובמטריקס גלובל. צילום: סאם יעקובסון

אתמול (ג') היה, בפעם הראשונה במונדיאל, יום משחקים משעמם, כש-"שיאו" היה המשחק הראשון שהסתיים ב-0-0 ואף לא היו בו אירועים מעניינים. אלא שאנחנו לא יכולים להתלונן על זה: אני חותם על מונדיאל שיש בו משחק אחד של 0-0, אבל שאר המשחקים מרובי שערים ומצבים.

יום האתמול בטורניר סימן גם את המשך המגמה השלילית של שימוש מוגזם ולא נכון בטלוויזיה (ב-VAR) וקבלת החלטות מוטעית. שוב נשרק פנדל שלא היה ולא נשרק פנדל שכן היה. בשני המקרים, הבעיה העיקרית הייתה שהרצף של המשחק נקטע. הכל נובע מכך ששיקול הדעת של השופטים במהלך המשחק בעייתי לפעמים, גם כאשר הוא רואה את המהלך פעם נוספת ב-VAR, ושוב אנחנו מבינים שבסופו של דבר, הגורם האנושי הוא שמשפיע על התוצאה הסופית, לא משנה כמה נשתמש בטכנולוגיה.

רק לייקים ותמונות ניצחון

בסבב המשחקים הראשון, שנערך אחר הצהריים, שיחקו, בין היתר, נבחרות פייסבוק-צרפת ואינפורמטיקה-דנמרק. הצרפתים-צוקרברגים, שהפגינו במשחקים הקודמים כדורגל איכותי וקבוצתי – כיאה לנבחרת שמתבססת על רשת חברתית – סיימו משחק משעמם עם 0-0 על לוח התוצאות. שתי הנבחרות עברו לשלב הבא, ובמקרה של אינפורמטיקה-דנמרק זה גם בגלל ניהול נכון של הנתונים.

אינפורמטיקה-דנמרק לא הייתה מלהיבה באף אחד מהמשחקים ששיחקה עד כה, אולם כמו אינפורמטיקה, שלוקחת נתונים לא אחודים ולא איכותיים ומטייבת ומאחדת אותם למאגר איכותי, המאמן של דנמרק ידע לקחת קבוצה של שחקנים טובים אבל לא מבריקים ולייצר נבחרת שבעזרת ניצחון מינימלי ושתי תוצאות תיקו עברה לשלב הבא. מפייסבוק-צרפת, לעומתה, ציפינו ליותר, אבל כנראה שהיא יודעת לחלק את המשאבים שלה, על מנת לעשות חיל בשלבים הבאים, שהרי אנחנו מצפים ממנה לגדולות ונצורות. בינתיים, היא מפגינה רק חלק קטן מהיכולות: מעלה תמונת ניצחון פה ושם, וביתר המקרים עושה לייק ותו לא.

בסבב המשחקים השני, שנערך בשעות הפריים טיים של הערב, ניצלה מיקרוסופט-ארגנטינה ברגע האחרון מהדחה מבישה וניצחה, בדקות האחרונות של המשחק, את NIP-ניגריה. המשחק היה ירוד ברמתו – הן מבחינת הכדורגל והן מבחינת השיפוט, מעניין ומותח, אם כי היה מעניין ומותח לא פחות לראות מה עושה ביציע סטיב באלמר-מרדונה. בהתחלה הוא רק עם אוהדת NIP-ניגרית וביתר המשחק, למעט אולי הגולים, היה נראה שהוא לא ממש פה. באחד המקרים המצלמה אף תפסה אותו מנמנם.

בשורה התחתונה, מיקרוסופט-ארגנטינה הוכיחה שברגע האמת היא יודעת לרכב על הענן ולתת את הפתרון הנדרש כדי לעלות לשלב הבא. היא עשתה שימוש בפתרונות הסייבר וההגנה שלה – הן בהגנה הלא רעה שהפגינה במהלך המשחק והן בשער המכריע, שכבש הבלם רוחה בנגיחה.

לעזרתה של ארגנטינה באה אמדוקס-קרואטיה, שניצחה את NSO-איסלנד, ומנעה ממנה לתקוף את המקום השני עם פתרונות הסייבר ההתקפי שלה ולעלות לשלב הבא. אמדוקס-קרואטיה הצליחה, בעזרת יכולות הבילינג שלה, להגיע למאזן המשולם של תשע נקודות עם שלושה ניצחונות מרשימים בשלושת המשחקים בבית שלה. מעניין, אגב, אם ג'ובאני רוסו, שהיה שחקן נבחרת קרואטיה, יהיה מוכן לרוץ בתחתונים באצטדיון אם הנבחרת היוגוסלבית לשעבר תזכה באליפות, כמו שהבטיח בזמן ששיחק בהפועל חיפה.

לסיכום הבית הזה ניתן לומר שקללת מירי רגב לא עבדה, לפחות לא בשלב הזה, וכנראה שאפשר לעבור שלב גם ללא ברכה בכותל (אבל לא לזכות בגביע, אם המיקרוסופט-ארגנטינאים ימשיכו לשחק כפי שהם משחקים כעת).

מה יהיה הלאה? פייסבוק-צרפת תפגוש בשלב הבא – במשחק המרתק שיתקיים בשבת אחר הצהרים – את מיקרוסופט-ארגנטינה, ונראה שעם הרשת החברתית והאיכויות שלה, היא תדיח אותה ותגרום למסי וחבריו לחזור הביתה. כמו כן, סביר שאמדוקס-קרואטיה תביס את אינפורמטיקה-דנמרק ותעלה לרבע הגמר.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים