מבחר כלים לניהול עסק אג'ילי הוצגו ב-Agile Israel 2018

מאות משתתפי כנס Agile Israel 2018 למדו בשבוע שעבר ובהרחבה על מה שחדש ונכון לעשות בתחום האג'ייל, למשל על השימוש בכלים של Design Sprint בכדי לדעת כיצד לקצר את הדרך למוצר המגיע אל השוק

מכלי האג'ייל העכשוויים. Design Sprint. אילוסטרציה: BigStock

"אנחנו נמצאים בעידן בו העולם משתנה בקצב מסחרר. הדרך בה אנחנו חיים, עובדים, לומדים. הכל משתנה בקצב מסחרר וכל תעשייה עוברת טלטלה כזו או אחרת, שמובילה לשינויים. זה דורש מאיתנו חדשנות אסטרטגית פנימית כל הזמן, ומאוד קשה להיות כל הזמן בעניינים. בארגונים גדולים עד שכבר יש תהליך של חדשנות הוא ארוך ומייגע ולפעמים, שכבר מגיעים לשוק, זה לא ממש רלוונטי. מכיוון שכך יש צורך מהותי סנכרון בין כל אנשי הצוות, לדוגמה – שאנשי הפיתוח יהיו בסבב כבר מההתחלה", כך אמרה אורית דולב, מעצבת מוצר, בהרצאה במהלך כנס Agile Israel 2018, שבה היא דנה בשאלה כיצד להשתמש בכלי עיצוב בכדי ללמוד על המוצר ולנהל אותו טוב יותר.

בכנס השנתי, שנערך בשבוע שעבר בהפקת אנשים ומחשבים ובשיתוף AgileSparks באולם האירועים לאגו שבראשון לציון, השתתפו מאות ספקים ולקוחות שבאו ללמוד על מה שחדש ונכון לעשות בתחום האג'ייל, ודולב הסבירה להם את השימוש בכלים של Design Sprint בכדי לדעת איך לקצר את הדרך למוצר שמגיע לשוק.

אורית דולב, יועצת תכנונית, בהרצאה, במהלך כנס Agile Israel 2018. צילום: ניב קנטור

אורית דולב, מעצבת מוצר, בהרצאה במהלך כנס Agile Israel 2018. צילום: ניב קנטור

"זה כלי שמאפשר לעשות סיעור מוחות של כולם מהרגע הראשון. זהו תהליך של חשיבה בשלבים, שמטרתה לתת מענה על שאלות עסקיות קריטיות: לדוגמה איך להגדיל את בסיס הלקוחות ואת דרך רכישת הלקוחות, ואולי משהו יותר מצומצם כמו איך לשפר תזרים בחלק מסוים של התהליך, או בכלל אולי – איך להוציא לשוק מוצר חדש. Design Sprint הוא סוג של קיצור דרך שמאפשר להגיע מההתחלה הרעיונית עד למוצר בדרך מאוד מהירה", אמרה דולב.

המהירות נובעת מהחיבור, הסבירה דולב, ומעצם העובדה שכולם יושבים יחד. "אנחנו מקצרים את תהליך פיתוח המוצרים בתוך החברה ובלי שורת קוד אחת, וזהו תהליך חדשנות אפקטיבי ומהיר שמחובר למשתמשים לאורך כל הדרך, ואין Sprint שזהה לחברו, וזהו כלי מדהים שצריך לקחת ולנסות, עם יתרונות כמו: לא בונים משהו שלא צריכים, מהירות שהיא תהליך שמקסימום נמשך חמישה ימים, והכי חשוב הוא יישור קו בין כל אנשי הצוות מהרגע הראשון", היא סיכמה.

קבלת החלטות מונעת נתונים

קבלת החלטות מונעת נתונים הייתה הכותרת של ההרצאה שעמה הגיעה לכנס עינת אור, CTO ב-SimilarWeb, שהיא, לדבריה, חברת B&B המספקת שירותי בינה עסקית לחברות, עם מטרה להניע לקבלת החלטות טובות יותר.

עינת אור, CTO ב-SimilarWeb. צילום: ניב קנטור

עינת אור, CTO ב-SimilarWeb. צילום: ניב קנטור

"לעיתים קרובות מדובר במידע שיכול להיות שלא חשבתם שניתן להשיג. איזה מידע? המידע של העסק שלכם, כדי לראות את עצמכם עוד לפני שעולים על הכביש, כי אז אנחנו לא לבד – יש מתחרים מכל הצדדים, והנה נכנסים מתחרים חדשים, ויש שינויים, וצריך לקבל החלטות שמתייחסות לכך, אבל לפני זה צריך בסיס", היא אמרה.

אור סיפרה שמה שהחברה שלה מציעה זה בינה עסקית שמבוססת על המשתמש, ובהיבטים שלפעמים לא חושבים עליהם באופן מיידי.

"יש הרבה ארגונים שסובלים מכך שאין להם יכולת מלאה לבנות את תמונת המידע הפנימי, וכפי שכבר ניתן להבין, אי אפשר לצאת אל העולם אם לא בונים את התמונה המלאה שלנו. אנחנו בעצם מחפשים להביא לארגון טכנולוגיה שתצייר את הנתונים שיספרו לחברה מי הם באמת. זה תהליך שדומה מאוד לבינה עסקית, אבל במקרה הזה הוא בא לידי ביטוי ביישום פנימה, לתוך הארגון", אמרה אור.

אבל גם אחרי זה, היא טוענת, צריך להיזהר לא לתת לדברים לגלוש לכיוונים לא רצויים. "מה יכול להשתבש? הכל. יש ארגונים עם תרבות עבודה שאומרת בוא נתעלם בכלל, נתעלם מהמידע ונפעל מהבטן. יש מקומות שבהם חוסר קישור בין המידע למערכות התפעוליות יכול לפגום בתהליך, ויש מקומות שבהם המערכות לא שמקבלות מידע ולא יודעות להשתמש בו – את כל זה צריך לבחון כדי להגיע לתוצאות, כמו גם לדאוג שיהיה באמת מקור מידע יחיד", היא ציינה.

שיטות Lean ו-Kanban

מתיאס סקארין, מאמן שיטות Lean ו-Kanban בחברת Crisp, סיפר על דרכים להשתמש בכלים הללו בכדי להוציא משרשרת הערך בארגון את המירב.

"הרבה פעמים נתקלים במצבים בחברות שלא משיגות את הביצועים שרוצים, ולכן שוכרים שירותיו של מנהל חדש, שכמובן מוביל לארגון מחדש, אבל רק בכדי להשיג את אותם ביצועים או גרועים יותר. ואז שוב מתחילים מחדש", הוא סיפר.

מתיאס סקארין, מאמן שיטות Lean ו-Kanban בחברת Crisp. צילום: ניב קנטור

מתיאס סקארין, מאמן שיטות Lean ו-Kanban בחברת Crisp. צילום: ניב קנטור

"אבל אני רוצה לקחת אתכם למסע חדש: מה אם היה מתכון שיכול להבטיח שבכל תחנה במסע אנחנו ניקח את הזמן לבנות את היכולת המתאימה לנו? מה אם נשנה את הבעלות על התהליכים אל אנשים שבאמת עושים את העבודה, ונקפיד לעשות את זה תוך כדי שאנחנו מערבים גם את ההנהלה, כדי לשפר את הסיכוי לקבל פתרון טוב?".

לדבריו, השינוי למעשה צריך להתחיל בהנהלה, כי היא זו שבצם מקרינה את ההתנהגות שלה על כל העובדים. "אם נמקד את השיפורים שלנו בהתנהגות של ההנהגה, של ההנהלה, אנשים יגידו 'היי, העניינים השתנו כאן'. ואם אפשר לשנות משהו בהתנהגות ובהתייחסות, זה יכול להדביק את כולם ולהוביל לאותו יתרון עסקי שאנחנו מחפשים".

סקארין ציין שבסופו של דבר הכי חשוב זה לקוח מרוצה. "אנחנו צריכים לדאוג ללקוח, תוך שאנחנו בוחנים מהו הבידול שאנחנו יכולים להציע לשוק, ואם אתה רוצה שמשהו יקרה – אתה חייב להוליך את כל התהליך עד לאותו לקוח מרוצה, להיות מחויב, ולעבוד איתו כדי לדאוג שהערך לא יימוג באיזושהי נקודה בדרך", הוא סיכם.

 

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים