אריקסון מכפילה את התחזית: 3.5 מיליארד חיבורי IoT סלולרי – עד 2023

החברה העלתה דרמטית את הנתון לעומת התחזית הקודמת שלה, מלפני חצי שנה ● על פי אריקסון, ה-IoT הסלולרי הוא אחד הדברים שיביאו לכך שה-5G יהיה מסחרי כבר בחודשים הקרובים

שלב חשוב בדרך לפריסת תשתיות הדור החמישי בישראל. עיבוד מחשב: BigStock

העתיד של שימושי האינטרנט של הדברים תלוי ללא ספק בדור החמישי של הסלולר, ה-5G, שיאפשר העברת נתונים בנפחים גדולים ובמהירויות גבוהות יותר. השקות מסחריות של ה-5G ופריסות סלולריות גדולות מכפי שחזו של האינטרנט הסלולרי של הדברים (Cellular IoT) עומדים במוקד המהדורה האחרונה של דו"ח הניידות שפרסמה אריקסון (Ericsson) באחרונה.

לפי הדו"ח, התחזית לחיבורי אינטרנט סלולרי של הדברים כמעט והוכפלה מאז נובמבר 2017. כעת צפוי שמספר החיבורים יגיע לכ-3.5 מיליארד עד 2023. הגידול נובע מפריסות שוטפות ורחבות היקף בסין. טכנולוגיות חדשות ומסיביות לאינטרנט סלולרי של הדברים, כגון NB-IoT ו-Cat-M1, מלבות את הצמיחה ומעניקות לספקי שירותים בתחום הזדמנויות להתייעל ולהגדיל את הערך ללקוחות.

צפון אמריקה צפויה להוביל את אימוץ ה-5G

ברחבי העולם הושקו יותר מ-60 רשתות IoT סלולריות על ידי מפעילות, תוך שימוש בטכנולוגיות אלה על גבי רשת LTE בסיסית – כדי לתמוך במגוון רחב של תרחישי שימוש. בצפון אמריקה, תרחישי השימוש האלה מיושמים בעיקר בניהול ציי רכב, ואילו בסין משתמשים בהם בערים חכמות ובחקלאות חכמה.

הדו"ח צופה כי צפון אמריקה צפויה להוביל את אימוץ ה-5G וכל המפעילות הגדולות בארצות הברית מתכוונות להשיק דור חמישי סלולרי בין שלהי 2018 לאמצע 2019. אריקסון כי עד סוף 2023, קרוב ל-50% מהמנויים הניידים בצפון אמריקה יהיו מחוברים לרשתות 5G, ואחריהם המנויים מצפון מזרח אסיה (34%) וממערב אירופה (21%).

עוד חוזה אריקסון כי הפריסות הגדולות של הדור החמישי ברחבי העולם צפויות החל מ-2020, ועד סוף 2023, יותר ממיליארד מנויי 5G ייהנו מפס רחב נייד משופר. נתון זה מהווה 12% מכלל המנויים הניידים.

עד 2023: יותר מ-20% מתעבורת הנתונים הניידת תתבצע על רשתות 5G

תעבורת הנתונים הניידת צפויה לגאות, לפי הדו"ח, פי שמונה במהלך תקופת התחזית ולהגיע ל-107 אקסה-בייט לחודש. נתון זה שווה ערך להזרמת וידיאו HD על ידי כל מנוי נייד בעולם במשך 10 שעות. עד 2023, יותר מ-20% מתעבורת הנתונים הניידת בעולם צפויה להתבצע על רשתות דור חמישי. נתון זה גדול פי 1.5 מכל תעבורת הנתונים ברשתות הדורות השני, השלישי והרביעי כיום.

בדומה לטכנולוגיות גישה ניידות קודמות, גם רשתות הדור החמישי ייפרסו בהתחלה באזורים עירוניים צפופים, בכדי לשפר את הפס הרחב הנייד ואת הגישה לרשתות אלחוטיות קבועות בתרחישי השימוש המסחריים, מפרטת אריקסון. תרחישי שימוש אחרים ייווצרו בתעשיות הרכב, הייצור, השירותים הציבוריים ושירותי הבריאות.

ומה באשר למכשירים? לפי הדו"ח, התקני הדור הראשון שיפעלו ברשתות 5G בלבד צפויים לצאת לשוק במחצית השנייה של השנה הנוכחית והסמארטפונים המסחריים הראשונים שיתמכו ב-5G ברוחבי הפס המרכזיים צפויים לצאת בתחילת השנה הבאה. התמיכה ברוחבי פס גבוהים צפויה להיות מושקת בתחילת עד אמצע 2019.

פרדריק יידלינג, סגן נשיא בכיר ומנהל תחום הרשתות העסקיות באריקסון, אמר כי "2018 היא השנה שבה רשתות 5G ייהפכו למסחריות, בין השאר עבור אינטרנט סלולרי של הדברים. טכנולוגיות אלה מציעות יכולות חדשות, שישפיעו על חייהם של בני אדם ויחוללו מהפך בתעשיות שונות. השינוי יתרחש רק באמצעות מאמץ משולב של שחקני התעשייה והרגולטורים, שיסכימו על התדר, התקנים והטכנולוגיה".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים