תערוכת E3: במה תשחקו בקרוב?

אלקטרוניק ארטס, סוני עם ה-PlayStaion שלה, ו-סטארדוק כולן הכריזו על כותרים חדשים ומחודשים שעומדים להעסיק אותנו בעתיד הקרוב בתערוכת המשחקים E3, שנערכת בלוס אנג'לס ● ואיך רונאלדו קשור לכל זה?

רונלדו. יככב גם ב-FIFA 19 - אחד המשחקים הלוהטים בזמן הקרוב. צילום: BigStock

בכל פעם שאלקטרוניק ארטס (Electronic Arts) עורכת הכרזה מרוכזת של משחקים יש דריכות גבוהה למדי בקרב כתבים שמכסים את תחום משחקי הווידיאו ובקרב שחקנים כאחת. מדובר, בסופו של דבר בחברת ההפצה הגדולה ביותר בשוק עם כמה מהמותגים החזקים ביותר שהיו לאורך ההיסטוריה. גם הפעם החברה עמדה בציפיות, ואף הצליחה להפתיע קצת.

קודם כל, בימים שבהם הכדורגל הופך להיות הדבר העיקרי לתקופה ארוכה – גם בישראל בזכות שעות השידור הנוחות מאוד של משחקי המונדיאל ברוסיה – לא פלא ש-FIFA 19, הדור הבא של כותר הכדורגל הפופולרי שהחברה מחדשת בכל שנה בהתמדה כמעט מוחלטת מאז תחילת שנות ה-1980, תפס תשומת-לב רבה. הפעם מי שיוביל את המשחק כפרזנטור ראשי הוא כוכב ריאל מדריד ונבחרת פורטוגל, רונלאדו, אבל הסיפור האמיתי הוא ש-EA הצליחה לחטוף מקונאמי (Konami) את הזיכיון הבלעדי לליגת האלופות שבה ריאל זוכה שוב ושוב. זה אומר שכבר במשחק הקרוב, המשחק יציע טורניר מתאים עם כל הסממנים הראויים.

גם EA 'סבלה' הפעם מהדלפה מוקדמת של ההכרזה. עוד לפני E3, ידעו שהיא תציג את הדור הבא של Battlefield, משחק המלחמה ההמוני המקוון שהיה לאחד המותגים הכי חזקים של החברה. עם זאת היא בכל זאת הצליחה להפתיע במידה מסוימת כשחשפה בתערוכה עצמה שהמשחק יכיל מצב משחק המבוסס על Battle Royal, שאומר שמתוך כמות גדולה של מתחרים רק אחד ישאר בסוף על הרגליים. המשחק יהיה זמין מאוקטובר הקרוב, ומי שיזמין מראש יוכל כבר להצטרף לבטא שלו.

אבל ההפתעה הגדולה הייתה ההודעה על תחיית המותג Command & Conquer. המשחק האחרון בסדרה Command & Conquer 4: Tiberian Twilight הגיע לשוק לפני כשבע שנים, ומאז לוחמי ה-GDI ופלגי ה-NOD דממו. אבל לא עוד. תחת השם Rivals הם יחזרו בקרוב לטלפונים החכמים במשחק בסגנון 'שמור על המבצר, בנה צבא, תקוף את היריב', עם הרבה מאוד יחידות מכל העידנים של המותג שנחשב לאחד הגדולים בהיסטוריה של משחקי האסטרטגיה בזמן אמת.

סוני – התוספת המצופה ל-PlayStation

שון ליידן, נשיא חטיבת ה-PlayStation בסוני (Sony), הציג את פורטפוליו המשחקים החדשים של החברה בעבור קונסולת ה-PlayStaion שלה, שכמובן לא כולם מפותחים בידיה, אך מיועדים ברובם רק בעבור הפלטפורמה הזו. סוני הציגה כמה כותרים חדשים, ולא רק המשכים של סדרות ישנות, ואחד מהם נקרא Control, והוא מציג גיבורה שעיקר כוחה הוא טלקינזיס, כך שהיא מסוגלת להזיז ולהעיף דברים ממקום למקום, ובאופן קצת משונה, גם לעוף בעצמה. מדובר במשחק שמציע סביבת משחק מוזרה משהו, שמשתנה תוך כדי תנועה.

סוני הציגה עוד כמה גיבורות במשחקים שלה, אחת מהן היא הדמות הראשית במשחק The Last of Us: Part II, משחק הישרדות בעולם עתידני שבו מסתובבות בעיקר הרבה כנופיות שנהנות בעיקר להרוג שורדים אחרים בעולם שבקושי נשאר בחיים. המשחק בגוף שלישי מציג גרפיקה מדהימה, שמלווה בסיפור חזק ובמוזיקה מקורית לא פחות טובה.

גיבורה אחרת מגיעה מהמשחק Deracine, שמיועד ל-PlayStation VR. מדובר במשחק בו נערה צעירה, שלומדת בפנימייה בספרד, יוצרת קשר עם רוח רפאים. במהלך המשחק היא צריכה למצוא הוכחות שמדובר אכן בישות אמיתית ולא בפרי דמיונה, כשבדרך היא יוצרת אינטראקציות שונות עם תלמידים אחרים בבית הספר.

ויש גם גיבור אחד מוכר היטב, גיבור על – משחק ספיידרמן (Spiderman) חדש, המבוסס על אחד הגיבורים הכי מוכרים של מארוול (Marvel). סוני הקרינה במסיבת העיתונאים קדימון, שמראה את הקרבות שיהיו במשחק בגוף שלישי עם הרבה מאוד קורים ותנועות הקרב שמסמלות את הגיבור, ועם כמות ענקית של רשעים מייקום הקומיקס שנבנה סביב הדמות, ובשילוב קטעי מעבר קולנועיים.

Ubisoft – מכל הסוגים לכל השחקנים

Assassin's Creed: Odyssey הוא משחק נוסף בסדרת משחקי התפקידים/פעולה של החברה. כמו Origin, גם כאן השחקנים משתלבים בעולם מרהיב עין שמשלב אלמנטים היסטוריים עם פנטזיה ומיתולוגיה, במשחק שמתנהל בערים ובימים מסביב ליוון העתיקה.

החברה גם הציגה את The Crew 2, שאמור להיות מושק ממש בקרוב, וזה משחק יוצא דופן במקצת בשוק הנוכחי כי הוא מציג את העולם התחרותי והקיצוני של מטוסי הספורט עם אליפות העולם השנתית, שבאופן מסורתי מנוהלת בידי חברת רד בול (Red Bull). זה לא רק הטיסה עצמה, כי כפי ששם המשחק מציין זה גם הצוות מסביב, שעוזר לכוונן את המטוס לדרישות המסלול.

וגם ל-Ubisoft יש גיבורה, קוראים לה ג'ייד והיא עיתונאית חוקרת וגם מומחית באמניות לחימה, והיא חשפה קונספירציה חייזרית ב-Beyond Good & Evil. עכשיו היא חוזרת במשחק עתיר פעולה בכדי לבדוק שוב מה מנסים לעולל ליקום שלה ובכדי להילחם בחייזרים שמאיימים על עצם קיומה, כשהפעם יש גם כמה וכמה ספינות חלל מסביב.

עוד משהו קטן

כמובן שלא רק חברות הענק של התעשייה הגיעו ל-E3. סטארדוק (Stardock) הודיעה שב-28 בספטמבר השנה היא תשיק באופן רשמי את Star Control Origins, משחק שאותו היא מפתחת כבר יותר משנתיים מאז רכשה את הזיכיון לסדרה.

כמו במשחקים הקודמים בסדרה, השחקנים יובילו חלליות לגילוי עולמות חדשים ולבניית מושבות ביקום, אבל הפעם במקביל. כל מערכת המשחק תהיה פעילה בו-זמנית, אפילו אם הכוכבים נמצאים בצד השני של הגלקסיה. גם הגרפיקה, כמובן, עברה מקצה שיפורים ומעניין יהיה לראות האם הוא יצליח לעורר את שרירי הנוסטלגיה לפעולה.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים