אפל מחרימה יישומי כריית ביטקוין מהחנות שלה

הענקית מקופרטינו הציגה הנחיות חדשות למפתחיה, ובהן איסור גורף על הפצת יישומי כריית מטבעות קריפטוגרפיים ● בהתנהלות זו מתווה החברה הרווחית ביותר בעולם מדיניות מפורשת וחרם בעניינם של יישומים ושירותים הקשורים בכלכלה האלטרנטיבית המעוררת באחרונה הרבה עניין, אבל הלא צפויה והחתרנית

App Store.

ערך מטבע הביטקוין (Bitcoin) חווה כעת את השפל הגדול ביותר שלו מזה 6 חודשים, ובכלל, שוק המטבעות הקריפטוגרפיים, המיטלטל בלאו הכי, ספג באחרונה מכה בדמות פריצת סייבר לחברת חילופי מטבעות קריפטוגרפיים בשם Coinrail, הפועלת מדרום קוריאה, שהביאה בדיעבד למחיקתם של כ-42 מילארדי דולרים מערך כלל המטבעות בשוק, אבל נראה שחברת אפל (Apple) החליטה להפיל מכה נוספת על התחום, והכריזה אודות חרם על אפליקציות לכריית מטבעות מה-iOS App Store שלה.

ענקית הטכנולוגיה עדכנה את ההנחיות של ה-App Store שלה בכדי להגיב באופן עדכני להתפתחויות החדשות בתעשיית הקריפטוגרפיה. בסעיף שכותרתו "תאימות חומרה" (Hardware Compatibility), החברה מתארת כי "יישומים, כולל פרסומות של צד שלישי המוצגים בתוכם, לא יפעילו תהליכי רקע לא קשורים, כגון כריית מטבעות וירטואליים".

סעיף שלם בנושא קריפטוגרפיה

ההנחיות של ה-App Store כוללות כעת סעיף שלם בנושא קריפטוגרפיה, בנוגע לאפליקציות ושירותים מאושרים הקשורים לחילופי מטבעות וירטואליים, להנפקות מטבע ראשונות (ICO) ולכרייה.

יישומי ארנק (Wallet) המאפשרים אחסון של מטבעות וירטואליים מותרים, בתנאי שהם מוצעים על ידי מפתחים הרשומים בארגון. בנוסף, על יישומים נאסר לבצע פעולות כרייה, אלא אם כן הן מתבצעות באמצעות מחשוב ענן. אפליקציות המסייעות למסחר של ICO מותרות רק אם הן מוצעות על ידי מוסדות מוסדרים, המצייתים לחוקי רלוונטיים של הוועדה לניירות ערך ובורסות של ארצות הברית, ה-SEC. אפליקציות המספקות תשלומים במטבעות קריפטו אינן מותרות אף הן בחנות.

לא מכת מוות לתחום

יצוין כי עמדתה של אפל אודות תחום הקריפטו הרבה יותר מחמירה מאשר זו של המתחרה שלה גוגל (Google) והמדיניות הנהוגה ב-Google Play שלה. כבר לפני כארבע שנים הוסרו כל היישומים הקשורים בביטקוין מהחנות של אפל, בזמן שהיריבה שלה גילתה טולרנטיות גבוהה בהרבה לעשייה בתחום.

האיסור על כרייה יכול למנוע פושעי סייבר מלנצל לקוחות באמצעות פעולות סמויות, כמו גם להגביל את היכולת של המפתחים "לגנוב" כוח עיבוד ממכשירי אפל. זה מסביר במידה רבה מדוע הקווים המנחים החדשים מציינים במפורש החרגה לפעילויות ויישומים מבוססי ענן.

לפיכך עושה רושם שהמהלך של אפל אולי יכאב לתעשיית הקריפטו אבל לא יחסל אותה. לקוחותיה עדיין אמורים יהיו להיות מסוגלים להשתמש במכשירי ה-iPhone שלהם בכדי לעקוב אחרי מטבעות, לסחור בהם, ולאחסן את שלל המטבעות שברשותם ללא כל בעיות.

מצד שני, בעבור מי שהוא מפתח יישומים ושמנסה להרוויח קצת כסף נוסף מהצד באמצעות כרייה במכשירי ה-iPhone של משתמשים מבלי ידיעתם – החיים עומדים להפוך להרבה יותר מסובכים, והסילוק מהחנות של אפל עתיד כנראה להגיע בקרוב. וטוב שכך.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים