אריקסון: העולם דורש ויקבל תעבורה מהירה ברשת

בעוד 5 שנים כ-80% מתעבורת הדטה תעבור על גבי רשתות ה-LTE, כש-20% הנותרים יעברו על תשתיות דור 5 ● כך צופה אריקסון שהציגה בכנס השנתי שלה נתונים על דפוסי התנהגות המשתמשים בעולם הדיגיטלי והשפעתם על מגמות ההתפתחות של רשתות הסלולר בעולם

אלון ברמן, מנכ''ל אריקסון ישראל. צילום: ניב קנטור

אלון ברמן, מנכ"ל אריקסון (Ericsson) בישראל, הציג את נתוני הדו"ח השנתי של החברה בכנס ה-Road Map השנתי, שנערך בשבוע שעבר בהשתתפות בכירים ומומחים של החברה משוודיה, מספרד, מאיטליה ומישראל.

לפי הצפי של אריקסון, בעוד 5 שנים כ-80% מתעבורת הדטה תעבור על גבי רשתות ה-LTE, כש-20% הנותרים יעברו על תשתיות דור 5. עוד צופה החברה, כי בשנת ב-2023 נפח תעבורת הדטה בדור 5 סלולרי יעמוד על פי 1.5 מכל תעבורת הדאטה הסלולרית בשנת 2017. רק ברבעון הרביעי של 2017 צמחה תעבורת הדטה ב-55% יחסית לשנה הקודמת.

כמו כן לפי הדו"ח שהציגה החברה, ברבעון הרביעי של 2017 עלתה רמת החדירה של הסלולר על מספר האנשים על פני כדור הארץ, ועמדה על ממוצע של 103% עולמיים, כאשר הרמה הנמוכה ביותר נרשמה באפריקה (82%) והגבוהה ביותר נרשמה במרכז ובמזרח אירופה (144%).

עוד העיד הדו"ח כי בשנת 2017 עלה נפח התעבורה העולמי ל-11 מיליארד פטה-בייט לשנייה, לעומת 6.5 מיליארד ב-2016, והחברה צופה כי עד 2023 תגדל התעבורה פי 8.  

שפע של אתגרים חדשים

ברמן ציין גם כי הדרישות מעולם התמסורת לכיוון דור 5 משתנות ויציגו אתגרים חדשים בהיבטים של סנכרון רשתי, השהיה נמוכה מאוד לצד קיבולות גבוהות, ודרישות אבטחה משתנות ביישום אתרים חדשים אצל המפעילים. לדבריו, טכנולוגיית הדור החמישי שונה מהותית בשל כניסת ה-Virtual RAN, ה-Fronthauling וטכנולוגיות אחרות, המחייבות התאמת פתרונות התמסורת לארכיטקטורות אלו.

לפי הדו"ח, המפעילות מעוניינות להשקיע בהרחבת הקיבולת של הרשתות ובתנאי שהטכנולוגיות יהיו תואמות גם לדור 5.

לדברי אלכס רובינשטיין, מנהל פתרונות הרדיו של אריקסון ישראל, אריקסון כבר הכריזה כי כל מוצרי הרדיו שלה מסדרת ה-Ericsson Radio System, שהיא מספקת כבר החל משנת 2015, תומכים בדור 5 באמצעות שדרוג תוכנה בלבד. חידוש נוסף, עדכן רובינשטיין, הוא "תמיכתה של אריקסון בספקטרום משותף G4 ו-G5 באותו רדיו. באמצעות תכונות אלו מפעילים יוכלו להתחיל לספק שירותי G5 אפילו בספקטרום הקיים ברשותם".

מהירות הגישה לתכנים כעדות לאיכות החוויה

נתונים נוספים מן הדו"ח של החברה מעידים על כך שאיכות חוויית הלקוח נמדדת על ידי המשתמשים במהירות הגישה לתכנים (Time-to-content), בעיקר בקרב דור המילניום, ש-72% מהם איבדו עניין לאחר השהיה של 4 שניות בלבד. בני ה-35 פלוס, דרך אגב, היו סבלנים יותר והסכימו להשהיה של 6 שניות.

"משתמשי סמארטפון שזקוקים לגישה מידית לתוכן חווים תסמינים של לחץ, המתבטאים בבהלה ובדופק מואץ כאשר יש השהיה בגישה לתוכן, או במקרים של עיכוב שנובע מטעינה ארוכה של וידיאו", ציינה החברה בדו"ח.

"אנחנו מעדכנים את לקוחותינו על מגמות, על התקדמות הטכנולוגיה ומה תרומתה לרשתות שלהם. אנחנו רואים גידול של כ-50% כל שנה בתעבורת הנתונים ברשתות של המפעילים בעולם ובארץ, וצופים שמגמה זו תימשך בשנים הקרובות. יישומים מסחריים בעולם של הדור החמישי יתחילו כבר בשנה הבאה, ואריקסון כבר ערוכה להוביל את המעבר לדור הבא".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים