"אם לא נתעשת – המחסור בלוחמי סייבר בישראל יחריף"

"חסרים בישראל כ-2,000 עובדים בתחומי הסייבר ואבטחת המידע, וכל הסימנים מעידים על כך שהמחסור הזה רק יחריף", כך אמר יוסי כהן-ארזי, מנכ"ל מרכז אימוני הסייבר קרנליוס

יוסי כהן-ארזי, מנכ"ל מרכז אימוני הסייבר קרנליוס. צילום: אסנת קרסננסקי

"ישראל נמצאת בעמדה ייחודית: אנחנו מדינה קטנה עם הון אנושי איכותי אבל קטן בכמות ובנוסף יעד למתקפות סייבר מסיביות מכל העולם. לכן, אין פלא שעל פי ההערכות חסרים בישראל כ-2,000 עובדים בתחומי הסייבר ואבטחת המידע, וכל הסימנים מעידים על כך שהמחסור הזה רק יחריף", כך אמר יוסי כהן-ארזי, מנכ"ל מרכז אימוני הסייבר קרנליוס.

ישראל היא מדינה קטנה המתמודדת עם כמות אדירה של איומי סייבר. בשל כך, היכולת להכשיר מקצועני סייבר ישראלים איכותיים שיידעו לספק מענה פרקטי למתקפות על חברות, ארגונים וגופי ממשל בישראל היא קריטית. בקרנליוס, מרכז אימוני הסייבר מראשון לציון, עושים כדי לשפר את המצב ומבטיחים שעד סוף השנה הם יכשירו 400 לוחמי סייבר נוספים – זינוק של יותר מפי שלושה לעומת 120 איש שהחברה הכשירה בשנה שעברה.

"קרנליוס הוקם לפני כארבע שנים", אמר כהן-ארזי. "המרכז מספק הסמכה מעשית לבוגריו, שנבחנים בסימולטור עם יכולות 'ציד' פרו-אקטיביות. מרכז הידע שלנו לאנשים פרטיים הושק לפני כשנה וחצי בהשקעה של כ-1.5 מיליון דולר. בשנתיים האחרונות, בוגרינו השתלבו במקומות עבודה כמו צ'ק פוינט (Check Point), בינת, אינטל (Intel), רפאל, משרד החוץ, משרד ראש הממשלה, שירותי הביטחון, אמדוקס, בזק, מגדל, פלאפון, פרטנר והבנק הבינלאומי. אנחנו מציעים מגוון סוגי קורסים והכשרות בתחום הסייבר ומעל מאות תרחישי סימולציה".

כהן-ארזי הקים את החברה במשותף עם איתי לוי. "לשנינו ניסיון רב במגוון גדול של אתגרי סייבר והכשרות סייבר בארגונים כמו משרד החוץ, משרד ראש הממשלה ושירותי הביטחון. שימשתי כאחראי על מערך ההגנה האקטיבית במשרד החוץ, שהתפרס על כ-120 נציגויות ברחבי העולם, ולוי, שעבד לצדי בתפקידי ההגנה בסייבר במשרד החוץ, הוא בעל ניסיון בתחום של יותר מ-15 שנים – במגזרים הממשלתי, הפיננסי והפרטי", אמר כהן-ארזי.

איזו הכשרה צריכים לקבל לוחמי סייבר?
"גופי אבטחת המידע והסייבר בישראל זקוקים למקצוענים מיומנים עם ידע עמוק בתחום ההגנה בסייבר. אחרי שביקרנו במכללות הקיימות, הבנו שמה שלומדים המשתתפים בקורסים השונים לא תואם את מה שנדרש ממומחי הסייבר המיועדים למערכות הביטחוניות, משרדי הממשלה וחברות ההיי-טק בתחום. גילינו שהצעירים היחידים שמצליחים להתברג לתפקידי מפתח בתעשיית הסייבר הביטחונית והעסקית הם כאלה שצברו ידע מעשי, ולכן פיתחנו תכניות הכשרה ייחודיות המבוססות על סימולציות תקיפה שמאפשרות לאמן ולהכשיר את התלמידים בהתבסס על תרחישים שעימם מתמודדים אנשי אבטחת המידע בתעשייה ביום יום".

באחרונה הכרזתם שנבחרתם לספק בלעדי בתחום הכשרות הסייבר באגף להכשרה מקצועית של משרד העבודה והרווחה. ספר לי על התכנית?
"במסגרת התכנית נכשיר עד סוף 2018 כמה מאות לוחמי סייבר. בימים אלה נבחרו 100 המועמדים הראשונים שהשתלבו בתכניות ההכשרה ונפתח המחזור הראשון. התכנית מציעה הכשרות לחיילים משוחררים שרוצים לרכוש מקצוע וגם לעובדים שמעוניינים לבצע הסבה מקצועית או שדרוג של התפקיד שלהם. ההכשרות מבוצעות לפי דרישות מערך הסייבר הלאומי עבור תפקיד מיישם הגנה בסייבר, במתקן האימון שלנו בראשון לציון. מדובר ביוזמה חיונית של המדינה ושל משרד העבודה והרווחה. בהמשך השנה נודיע על יוזמות נוספות שלנו, בכדי לסגור את הפער בין הצורך התמידי באנשי סייבר להיצע המקצועי הקיים".

תגובות

(1)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

  1. יובל

    איזה מחסור בדיוק קיים?! המחסור היחידי הוא במנהלים בעלי אחריות אישית לדאגה לקידום הנושא.

אירועים קרובים