במוקד: לא עוד מדינות, אלא "גלובל מגה סיטיז"

ערים עם מעל ל-10 מיליון תושבים, שעומדות לעניין חברות בעתיד יותר מאשר מדינות, הדפסת תלת ממד מותאמת אישית של מוצרים ובכלל, העתיד הטכנולוגי של כולנו ● רשמים מכנס החדשנות של HP, שנערך באחרונה בברצלונה

העתיד הטכנולוגי על פי HP. אילוסטרציה: BigStock

בשנים האחרונות ישנן ביקורות רבות על חברות הטכנולוגיה הגדולות בעולם, בעיקר על היחס ההפוך בין התרומה שלהן לעולם מבחינה חברתית, לעומת כמויות הכסף הבלתי נתפסות שהן מחזיקות ברשותן והחשדות הגדולים לגבי מה בעצם הן רוצות להשיג. רוב השאלות שנשאלות בהקשר הזה הן בקשר לעתיד: העתיד הטכנולוגי, העתיד האנושי, העתיד של כולנו.

על רקע זה מעניין להיווכח ש-HP, שערכה באחרונה את הכנס השנתי השני שלה לחדשנות במרכז המחקר והפיתוח שלה בסן קוגט שליד ברצלונה, שואלת בעצמה את השאלות האלה. אחד המרצים בכנס היה סמנכ"ל הטכנולוגיות וראש מחלקת המעבדות של החברה (HP Labs), שיין וול, שהקדיש את הסשן שלו לאו דווקא ל-HP אלא לתחזיות מעניינות על העתיד: כך, למשל, הוא טען שבעוד שבעת הנוכחית השווקים שאליהם מכוונות חברות הם מדינות, הרי שעד 2030 יהיו בעולם 41 "גלובל מגה סיטיז" – ערים שמכילות 10 מיליון תושבים או יותר, ועד 2025 התל"ג של העיר טיאנג'ין שבסין יהיה שווה לזה של שבדיה כולה (ראיון עם וול יתפרסם באנשים ומחשבים בהמשך השבוע).

תחזיות נוספות ומרחיקות לכת היו שעד 2027, שלושת רבעי מהחברות במדד ה-S&P 500 הנוכחי כבר לא תהיינה בו ושעד 2025, כ-46% מחברות הפורצ'ן 500 (Fortune 500) יבססו את ההנהלות שלהן בשווקים מתעוררים.

אבל לא רק על העתיד ביקשו לדבר בכנס, אלא גם על מה שקורה כבר עכשיו. שני תחומים העיקריים שאותם ביקשו ב-HP להראות היו הדפסה בתלת ממד ומחשוב אפוף (Immersive computing).

פתיחת חשבון בנק בתשע דקות

בכל מה שקשור להדפסה תלת ממדית, יש ל-HP בהחלט הרבה מה להראות. כחברה שרואה את עצמה כמובילה בניצול טכנולוגיות דיגיטליות למהפכה התעשייתית הרביעית, החברה הציגה בכנס מוצרים המודפסים בתלת ממד – החל מפחיות קולה מעוצבות במיוחד לסרט הפנתר השחור, דרך רכיבים פנימיים של מכוניות מירוצים, מכשירים רפואיים שונים, פיתוחים הנדסיים המשמשים לבניית גורדי שחקים וכלה בקסדות מתקדמות וקלות יותר עבור המשמר השווייצרי, שאחראי על אבטחתם של האפיפיור והוותיקן ככלל.

"תעשיית הייצור, ששוויה 12 טריליון דולר, עוברת לדיגיטל, מה שמשנה את הסביבה עבור מעצבי העולם, מפתחי המוצרים ואנשי המקצוע בתחומי הייצור והאספקה. הדבר גם יוצר הזדמנויות אדירות לאקו-סיסטם של ההדפסה התלת-ממדית", אמר רמון פסטור, מנכ"ל Multi Jet Fusion ב-HP.

כתבנו (בראיבוע הקטן) מנסה לפתוח חשבון בנק

כתבנו (בראיבוע הקטן) מנסה לפתוח חשבון בנק

בתחומי המחשוב האפוף, הרי שאין כמו חוויה אישית. לכן, התנדבתי לנסות פתיחת חשבון בנק מרחוק באמצעות טכנולוגיה של איונוונטה האיטלקית, שעובדת בשיתוף עם HP. כך, ישבתי שם מול מסך עם מקלדת טאץ' ודיברתי עם פקידה שאמנם לצורך ההדגמה ישבה באותו החדר שבו ישבתי, אבל במציאות יכולה להימצא בכל מקום בעולם, שכן האינטראקציה איתה התבצעה לחלוטין מול המחשב. אחרי שסיימתי לפתוח חשבון בנק בתוך כתשע דקות (ספרתי), כולל שמירה על חוקי הפרטיות האירופיים הנוקשים, הצלחתי לדמיין סניף בנק נטול פקידים – רעיון שכבר קורם עור וגידים בימים אלה במספר בנקים באיטליה.

ה-Fitstation. צילום: עופר פרוסנר

ה-Fitstation. צילום: עופר פרוסנר

נעלי ריצה מודפסות בהתאמה אישית

הטכנולוגיה שהכי הרשימה אותי הייתה שילוב בין שני התחומים שבהם התמקד הכנס. מדובר במוצר שכבר פועל בארצות הברית ובקרוב תפוצתו הולכת להתרחב גם לשאר העולם, שקשור לעולם הריצה. FitStation היא פלטפורמה המשלבת חומרה ותוכנה שמותקנת בחנויות נעליים. הלקוח מגיע, סורק את כפות הרגליים שלו ולאחר מכן את דפוס ההליכה שלו, והפלטפורמה יוצרת עבורו פרופיל דיגיטלי של כף הרגל. עם הנתונים האלה, באמצעות מדפסת תלת מימדית של HP יכול הלקוח לקבל נעל בהתאמה אישית (של ברוקס, במקרה הזה), כך שאם עד היום נדרש מאן דהוא לקנות מידה 47 או 46, הרי שכיום כל אדם הוא מידה בפני עצמה.

"FitStation היא פלטפורמה משבשת (Disruptive) באמת, שתשפר את חייהם של אנשים ותשנה את האופן שבו אנשים קונים נעליים וסוליות", הסביר לואיס קים, מנהל מחלקת המחשוב האפוף ב-HP. "שילבנו את היכולות של HP בסריקת תלת ממד והדפסה תלת ממדית כדי להביא את חזון המציאות המעורבבת (Blended reality) לחיים".

הכותב היה אורח החברה בכנס.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים