ביקורת על החלטת טראמפ לבטל תפקיד צאר הסייבר

ההחלטה לביטול עבודתו של מתאם מדיניות אבטחת המידע והגנת הסייבר של הבית הלבן - תפקיד שנוצר בימי אובמה - חטפה ביקורת ממומחים רבים ופקידי ממשל לשעבר שתיארו אותו כניסה משמעותית במדיניות הפדרלית של הממשל בתחום הסייבר

קריטית מתמיד. אבטחת מידע. אילוסטרציה: BigStock

ממשל טראמפ ביטל את תפקיד "צאר הסייבר", שהוא מתאם מדיניות אבטחת המידע והגנת הסייבר של הבית הלבן.

התפקיד נוצר בממשלו של ברק אובמה, הנשיא הקודם של ארה"ב, ונועד לבנות ולהתאים גישה כוללת של הממשל למדיניות הגנת הסייבר ולוחמה דיגיטלית.

על פי האתר פוליטיקו (Politico), ג'ון בולטון, היועץ החדש לביטחון לאומי של הנשיא דונלד טראמפ, הוא זה שפעל לבטל את התפקיד של מתאם פעולות הגנת הסייבר בממשל. הצעד של בולטון חטף ביקורת ממומחים רבים ופקידי ממשל לשעבר, אשר תיארו אותו כניסה משמעותית במדיניות הפדרלית של הממשל בתחום הסייבר.

על פי הודעת דוא"ל שנשלחה ביום ג' השבוע לעובדי המועצה לביטחון לאומי, ה-NSC, ההחלטה על ביטול התפקיד היא חלק ממאמץ "לייעל את הסמכות" של הבכירים המובילים את צוותי המועצה. "תפקידו של מתאם הסייבר יסתיים", כתבה קריסטין סמואליאן, העוזרת של בולטון, בדוא"ל לעובדי המועצה. לדבריה, "בצוות הסייבר שבמועצה לביטחון לאומי יש שני מנהלים בכירים, ולכן התיאום הקיברנטי כבר מוטמע כיכולת ליבה במועצה".

רוב ג'ויס, ששימש בתפקיד צאר הסייבר הראשון בממשל טראמפ, הגיע מה-NSA. הוא עזב לפני כמה ימים את הבית הלבן ושב לפורט מיד שבמרילנד, שם שוכן מטה ה-NSA. מומחי מדיניות סייבר, מחוקקים ופקידים לשעבר קראו לטראמפ למצוא לג'ויס מחליף – ולא לבטל את התפקיד.

מארק וורנר, נציג מדינת וירג'יניה מטעם המפלגה הדמוקרטית בסנאט, צייץ בטוויטר (Twitter) כי "אני לא רואה איך העובדה שהבית הלבן נפטר מבעל התפקיד הבכיר ביותר בסייבר בבית הלבן הופf, את המדינה שלנו לבטוחה יותר מפני איומים קיברנטיים".

הבית הלבן לא הגיב לפרסום.

בשנת 2009 נשיא ארה"ב דאז, ברק אובמה, חשף דו"ח חדש, העוסק בהגנה על ביטחון רשתות המחשבים של ארה"ב. לדבריו, המאמצים "להרתיע, למנוע, לאתר ולהגן" על האזרחים מפני איומי ההאקרים ינוהלו מהבית הלבן, תוך הגנה על חירויות הפרט.

"מרחב הסייבר הוא אמיתי, וכך גם הסכנות שהוא מביא עמו", אמר הנשיא דאז. לדבריו, מאחר שארה"ב כשלה בעבר במציאת מענה לאיומים האלה, בכוונתו למנות בקרוב "צאר סייבר", שישולב במועצה לביטחון לאומי של הבית הלבן. עד אז, הטיפול בנושא הגנת הסייבר פוזר בין כמה מוסדות – המועצה לביטחון לאומי, יחידה המתמחה בפשעי המחשבים ב-FBI, וה-NSA, הסוכנות לביטחון הלאומי. בשל כך, התחום סבל מחוסר תיאום, סכסוכים פנימיים בין הארגונים והיעדר מדיניות מסודרת.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים