מיקרוסופט, פרודוור וטק דטה יקימו אקסלרטור בתחומי התוכנה וה-IoT

שלוש החברות יחברו לאיש העסקים היהודי-צרפתי פיליפ בואזיז, וביחד הם יציעו לסטארט-אפים ישראליים בתחומים אלה את הניסיון, הידע והקשרים שלהם

פיליפ בואזיז, מייסד ויו"ר פרודוור. צילום: פלי הנמר

אקסלרטור חדש נוסף מוקם, על מנת להאיץ סטארט-אפים בתחומי התוכנה והאינטרנט של הדברים – כך נמסר היום (א'). הייחודיות של האקסלרטור הזה היא בשיתוף הפעולה בין המקימים אותו: איש העסקים הצרפתי-יהודי פיליפ בואזיז, יו"ר ומייסד פרודוור (Prodware), יחד עם החברה שאותה הקים, וכן עם טק דטה (Tech Data) ומיקרוסופט (Microsoft).

המאיץ, 365x, מוקם בתל אביב ונועד על מנת לתת מענה לבעיה שסטארט-אפים ישראליים רבים נתקלים בה לאחר שפיתחו מוצר: הנגישות ללקוחות ולערוצי הפצה בשוק הבינלאומי. ב-365x אומרים שבעיה זו גורמת לא אחת לסגירתו של הסטארט-אפ, לאחר שהמשקיעים מתייאשים מהאופק המסחרי של המוצר – וזה בדיוק מה שהם מבקשים לסייע במניעתו. חברות שיצטרפו לאקסלרטור החדש יקבלו סיוע בבניית החברה שלהם לסטנדרט בינלאומי, וגישה ללקוחות ולערוצי הפצה.

365x כבר החל לקבל מועמדים לתכנית, שתימשך חצי שנה, בשני שלבים: שלב ראשון של שלושה חודשים ושלב מתקדם של שלושה חודשים נוספים. בנוסף לסיוע מחברות הענק הבינלאומיות, יקבלו הסטארט-אפים המשתתפים בתכנית הדרכה מיזמים סדרתיים, אנשי עסקים ומנטורים מנוסים בתחומים שונים, בהם מנכ"לים וסגני נשיא בחברות בולטות. כמו כן, יסייעו להם אנשי האקסלרטור בגיוס השקעות.

התכנית תסייע לסטארט-אפים לבנות את החברה ותהליכיה לפעילות שתאפשר צמיחה בינלאומית, הגעה לשוק, סגירת עסקות מכירה ושימוש בערוצי הפצה, תוך היעזרות בשותפים שלה – כאמור, מיקרוסופט, פרודוור וטק דטה. האקסלרטור החדש מוקם תחת פעילות ההשקעות הקיימת של בואזיז בסטארט-אפים ישראליים והוא יספק קשרים עם שורה של חברות השקעה, משקיעי הון-סיכון ואנג'לים, שיבחנו אפשרויות השקעה בחברות המשתתפות בתכנית.

מי יכול להגיש מועמדות לתכנית?

המועמדים לקבלה לתכנית ההאצה העסקית של 365x חייבים להיות בעלי מוצר שפיתוחו הסתיים ושיש לו כבר משתמשים ראשונים – בין אם כתוצאה מלקוחות משלמים או מפיילוט בקרב לקוחות פוטנציאליים. בנוסף לכך, על המועמדים להוכיח שברשותם משאבים עצמיים לתפעול למשך בין שישה לשמונה חודשים. בסבב הראשון ייבחרו 15 סטארט-אפים ולאחר מכן בין 20 ל-25 חברות בכל מחזור. בסך הכל ישתתפו בה בין 60 ל-80 סטארט-אפים בכל שנה.

"שיתוף הפעולה עם פרודוור, טק דטה ומיקרוסופט יניח לסטארט-אפים שיתקבלו לתכנית את היסודות לקשרים עסקיים בינלאומיים ויאפשר להם גישה מהירה לשוק הבינלאומי, ללקוחות ולערוצי הפצה", אמרה תות שני, מנהלת 365x. "סטארט-אפים ישראליים רבים הם בעלי מוצר מעולה, אך אין להם ידע מספיק וניסיון בפיתוח עסקי ובמכירות בינלאומיות, והם נתקעים בשלב הפריצה לשוק הבינלאומי. בעיה זו גורמת לא אחת לסגירתו של הסטארט-אפ לאחר שהמשקיעים מתייאשים מהאופק המסחרי של המוצר. האקסלרטור החדש מיועד לאפשר Scale up בינלאומי ומעבר חלק משלב הפיתוח לשלב המסחרי, תוך סיוע בפתיחת שווקי ענק בחו"ל באמצעות מערכים קיימים של שיווק, מכירות והפצה, שפועלים בהצלחה במספר רב של מדינות".

סטארט-אפים המעוניינים להצטרף לתכנית יכולים להגיש מועמדות באמצעות האתר. בכוונת 365x להשלים את סבב המועמדויות הראשון עד סוף החודש הנוכחי ומיד לאחר מכן לפתוח את המועמדות למחזור השני, שייפתח באוקטובר.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים