טאואר: ירידות בהכנסות וברווח הנקי – ועלייה בדירוג האשראי

ההכנסות הרבעוניות של החברה קטנו ב-5% והרווח הנקי צנח ב-43% ● לעומת זאת, מעלות S&P העלתה את דירוג האשראי של טאואר ובחברה אופטימיים לגבי העתיד

ראסל אלוואנגר, מנכ"ל טאואר.

טאואר-ג'אז (Tower-Jazz), יצרנית שבבים בטכנולוגיות אנלוגיות, פרסמה אתמול (ב') את התוצאות העסקיות לרבעון הראשון של השנה, שמראות על ירידה בהכנסות וברווחיות – בעיקר עקב גורם העונתיות בתעשיית הסמיקונדקטורים העולמית. ההכנסות של החברה קטנו ברבעון ב-5.26% ל-312.71 מיליון דולר והרווח הנקי צנח ב-42.61% ל-26.12 מיליון.

הרווחיות פחתה בעיקר משום הירידה בהכנסות אל מול העלייה בהוצאות הכלליות, שגדלו ב-1.26% ל-280.81 מיליון דולר. הרווח הנקי למנייה צלל ב-43.75% ועמד על 27 סנט. הירידה ברווחיות מותנה בזכות צניחה של 42.61% בחבות המס.

עוד עולה מהנתונים כי ההוצאות הגולמיות של טאואר גדלו ב-0.42% ל-246.55 מיליון דולר, הרווח הגולמי פחת ב-21.95% ל-66.17 מיליון והרווח הגולמי השולי עמד על 21.16%. בסעיפים התפעוליים רשמה החברה עלייה של 7.05% בהוצאות ל-34.26 מיליון דולר וירידה של 39.53% ברווח ל-31.91 מיליון.

דירוג האשראי עלה; תחזית אופטימית

בהנהלת טאואר מעריכים שהמכירות שלה ברבעון השני יגדלו בכ-7%. בנוסף, המערכת הפיננסית אופטימית לגבי עתידה של החברה ובשבוע שעבר העלתה מעלות S&P את דירוג האשראי שלה ל-ilAA with a stable horizon, לעומת הדירוג הקודם שלה -ilA+ with a stable horizon. העלאת הדירוג נובעת מהצטיינות החברה בביצועים התפעוליים שלה, מפרופיל פיננסי חזק, משיפור ברמות ה-EBITDA ומיצירת תזרים מזומנים חופשי בסכומים גבוהים.

ראסל אלוואנגר, מנכ"ל טאואר, אמר לאחר פרסום התוצאות כי "במהלך הרבעון התחלנו או קיבלנו הודעות על זכייה במספר רב של פרויקטים חשובים מאוד. הרבעון הושפע מעונתיות וממספר מהלכים שעשינו על מנת להעשיר את תמהיל המוצרים שלנו, כך שנייצר יותר מוצרים בעלי ערך מוסף גבוה יותר. תחזיות הביקושים שאנחנו מקבלים מהלקוחות שלנו מראות שהצמיחה שלנו במכירות תימשך בכל אחד מהרבעונים השנה, עם צמיחה אורגנית של יותר מ-25% במכירות הרבעון הרביעי לעומת הרבעון הראשון. כתוצאה מכך צפויה עליה משמעותית ברווחיות החברה".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים