ספוטיפיי מפרסמת תוצאות ראשונות: מספר המנויים זינק, המנייה צנחה

החברה רשמו ברבעון הראשון שלה כחברה ציבורית עליות בהכנסות ובמספר המנויים וירידה בהפסד הנקי ● אלא שזה לא הרשים את המשקיעים, שהביאו לירידה של 10% בשער המנייה

מבטלת את תכונת Car View. ספוטיפיי.

ספוטיפיי (Spotify), חברת שירותי המוזיקה אונליין שנכנסה באחרונה בסערה לשוק הישראלי, פרסמה אמש (ד') את התוצאות העסקיות שלה בפעם הראשונה כחברה ציבורית. היו אלה תוצאות טובות, עם זינוק במספר המנויים, עלייה בהכנסות וירידה בהפסד הנקי. אלא שהמשקיעים לא התרשמו והביאו לצניחת המנייה של החברה ב-10%. הסיבה לכך היא שההפסד הנקי למנייה, שעמד בתום הרבעון על 1.01 יורו, היה גבוה בהרבה מהערכות האנליסטים, שצפו שהוא יעמוד על 39 סנט.

השירות של ספוטיפיי לא היה מוכר בארץ עד שהיא השיקה אותו כאן ביום האחרון של הרבעון הראשון – ב-31 במרץ. לכן, התוצאות לא כוללות את הפעילות כאן ובשלוש מדינות נוספות שבהן הושק השירות באותו התאריך – דרום אפריקה, וייטנאם ורומניה. בסך הכל פועלת כיום החברה, שמקורה בשבדיה, ב-65 מדינות.

מהנתונים עולה כי מספר המנויים של ספוטיפיי זינק ב-32% ועמד בסוף הרבעון על 180 מיליון. ההוצאות הכלליות שלה גדלו ברבעון הראשון של השנה ב-13.35% ל-1.18 מיליארד יורו, אולם ההכנסות שלה עלו הרבה יותר – ב-26.27% – ל-1.14 מיליארד. ההפסד הנקי פחת ב-2.31% ל-169 מיליון יורו.

כמו כן, ההוצאות הגולמיות רשמו עלייה של 7.4% ל-856 מיליון יורו, הרווח הגולמי זינק ב-169.59% ל-283 מיליון והרווח הגולמי השולי עמד על 24.84%. בסעיפים התפעוליים, ההוצאות האמירו ב-32.79% ל-324 מיליון יורו וההפסד צנח ב-70.51% ל-41 מיליון.

הנהלת החברה מעריכה שעד לסוף השנה יגדל מספר המשתמשים בשירותיה ל-208 מיליון, שההכנסות יסתכמו בין 4.9 ל-5.3 מיליארד יורו וההפסד התפעולי יעמוד על בין 230 ל-330 מיליון.

דניאל אק, המייסד המשותף, היו"ר והמנכ"ל של החברה, התייחס בדבריו לאחר פרסום התוצאות התייחס לתחרות לספוטיפיי. "השוק שבו אנחנו פועלים הוא פלורליסטי ואנחנו לא רואים מצב שבו המנצח לוקח את הכל. יש מקום בשוק לנו, ל-Apple Music ולחברות אחרות".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים