תוכן דיגיטלי שילדים יכולים לצרוך בלי חשש – יש חיה כזו?

+A מציעה מערכת לילדים קטנים להקניית ידע באנגלית, חשבון, מדע ועובדות חיים, שלומדת את הילד ומספקת לו תכני וידיאו בהתאמה אישית ● המערכת עטופה באלמנטים רבים מעולם המשחקים – אנימציות, נקודות וכוכבים - והופכת את הלמידה להנאה גדולה ובטוחה

גליה חלאוי, מנכ"לית הסטארט אפ +A. צילום: אדוארד שטרן.

באחרונה מתגברת התופעה של אפליקציות לילדים המוצעות בחינם, מנתבות את הילדים למקומות שונים באינטרנט, ואף מציגות בפני ילדים מודעות פוגעניות או לא מתאימות, כמו כאלו לכלי עישון וביגוד למבוגרים בלבד. במקרים אחרים, האפליקציה מכילה התנהגות אלימה שאינה הולמת לבני הגילאים הנמוכים, או תכנים אחרים שאינם מתאימים.

גליה חלאוי, מנכ"לית הסטארט אפ +A, מציינת כי "אם המוצר מוצע למשתמש ללא תשלום, הדבר צריך להדליק נורה אדומה אצל ההורה, שמתריעה על כך שמעורב צד נסתר נוסף, המממן את פיתוח והפעלת המשחק".

מה הסכנות הטמונות באפליקציות הדיגיטליות?
"בעידן הדיגיטלי, לכל ילד מגיל ילקוט (ואף לפני) יש גישה למסכים סביבו, והבעיה היא שרוב ההורים לא השכילו להבין שבתוך המכשיר התמים הזה, המשמש לעבודה, לשיחות וכדומה, יש גם אפליקציות שמי שפיתח אותן לא תמיד נאמן לעקרונות המוסריים שהיינו רוצים שיהיו להן. היכולת להגיע לתכנים בחינם, כמו באפליקציות תוכן, קורצת מאוד לעומת שוק ה-PaidTV – תוכן בתשלום. בשנים האחרונות אנחנו שומעים סיפורים לא מעטים על אפליקציות שהגדירו עצמן כמציעות תוכן חינם לילדים, אבל מציעות בפועל גם תוכן שלא מתאים לילדים – לא ברמה המוסרית ולא ברמה הקוגניטיבית, והנזק שעלול להיגרם לילדים גדול יותר מה'בונוס' של שירות חינם שההורים רוצים לנצל.

באחרונה, גם ההורים נחשפים לסיפורים האלה, ונוצרת מגמה כלל עולמית של הורים צעירים, שמוכנים לשלם תשלום סמלי ובלבד שהתוכן שהם חושפים את ילדיהם אליו הוא תוכן איכותי, מותאם לגיל, לשפה וכדומה. על הרקע הזה קמים סטארט-אפים, המספקים תוכן מתאים, שאנשים מוכנים לשלם עליו, כמו הסטארט-אפ שלנו".

ספרי על הפלטפורמה שלכם.
"A+ היא פלטפורמה דיגיטלית המיועדת לילדים בגילאי 3-8, שמתרכזת בהקניית ידע בתחומי האנגלית, חשבון, מדע ועובדות חיים. אבל בניגוד לאפליקציות חינוכיות, שמציעות תוכן לימודי שעשוי להרתיע את מרבית הילדים, שחלקם גם מתקשים בריכוז בתהליך הלמידה לאורך זמן, הפלטפורמה מציעה שלל תכני וידיאו באנימציה, שעוסקים בסיפורי הרפתקאות ופתרון תעלומות, כאשר בכל פרק יש יחידת תוכן משלל עולמות התוכן והנושאים שנלמדים ב-+A.

המערכת מבוססת על אלגוריתם ייחודי, שלפיו כשההורה נרשם לשירות הוא נותן כמה פרטים על הילדים שישתמשו בפלטפורמה, כמו גיל, נושאים מועדפים וכו', וכשהם נכנסים למערכת כל אחד בוחר את הפרופיל שלו, והמערכת מציעה להם מסלול עולם שלם, שמורכב כולו מפרקים ומשחקים. תוך כדי המשחוק של המשתמש המערכת לומדת אילו יחידות תוכן הוא הבין ואילו יחידות תוכן דורשות הצעה של תכני וידיאו נוספים, בכדי לחזק את הידע של המשתמש באותו עולם תוכן. המערכת עטופה באלמנטים רבים מעולם המשחקים – אנימציות, נקודות וכוכבים שמזכים את המשתמשים, והדבר מאפשר פנייה למשתמשים בגילאים שונים.

לצד המסלול הזה קיים גם עולם שלם של משחקים, אזור של תכני וידיאו לצפייה פסיבית, על פי בחירה אישית, ויש אזור של אווטרים, שכל אחד יכול לבחור לעצמו לאורך השימוש באפליקציה. במהלך השימוש, גם ההורים מקבלים חיווי על יחידות התוכן שצרכו הילדים, על התקדמותם ועוד – גם כשההורה נמצא במשרד והילד נמצא בבית ומשחק באפליקציה.

הפלטפורמה הזאת גם נותנת מענה להורים שחוששים מהשימוש על ידי הילדים, גם לצורך של הילדים להיחשף ליחידות ידע בשלבים הראשונים של חייהם, ובנוסף גם תורמת לקשר בין ההורה לילד. להורה יש תמונה מלאה מה הילד עשה ולמד בתוך האפליקציה. הפלטפורמה מספקת תכנים דיגיטליים איכותיים ומותאמים לגיל הילדים וליכולות שלהם והיא יכולה לשמש כתחליף במחיר שווה לכל כיס, במקום מורים פרטיים".

איזון בין צורך בקדמה לעודף דיגיטציה

לדברי חלאוי, "לצד המגמה של ההורים שחוששים מההשפעה שיש לשימוש דיגיטלי של הילדים במכשירים, ושולחים אותם לשחק בחוץ… צריך לאזן את הצרכים של הילדים ולהתאים אותם לחיים הנוכחים והעתידיים, כי בבית הספר מיד בכיתה א' הילד מתבקש להפעיל אפליקציות או כלים דיגיטליים אחרים. ככל שהוא ישכיל להבין כיצד עובדים הכלים הדיגיטליים הוא יוכל להפיק מהם תועלת גדולה יותר, ולכן האחריות הראשונית היא שלנו כהורים לדאוג שהשירותים והפלטפורמות הדיגיטליות שהילדים נחשפים אליהם אכן יתאימו להם.

ההורדה של האפליקציה היא חינמית, והרישום מאפשר טעימה של חלק מן התכנים והמשחקים ומגוון השירותים. לאחר מכן עומדים דמי המנוי על 13.90 שקלים לחודש, ובהרשמה לתקופות ארוכות המחיר נמוך יותר. האפליקציה זמינה בחנויות של גוגל (Google) ואפל (Apple) לשימוש בסמארטפון ובטאבלט. בישראל למותג יש גם ערוץ טלוויזיה בחבילת הבסיס של הוט ושל פרטנר.

מספר המשתמשים בישראל הוא יותר מ-5,000 רק מהחודשיים האחרונים. בחו"ל יש לנו ערוץ טלוויזיה באורנג' טי.וי. (Orange TV), ובחודש הקרוב תושק האפליקציה בשוק האירופי".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים