"הקוד הפתוח – כר נרחב לחדשנות משבשת"

"העולם משתנה ופתרונות בעולם הקוד הפתוח נותנים מענה לאתגרים החדשים: ריבוי מידע, ניהול סיכונים, צמצום בעיות אבטחת מידע והפחתת עלויות", כך אמר מוטי הדס, סגן נשיא חטיבת מוצרי התוכנה, מטריקס

מוטי הדס, סגן נשיא חטיבת מוצרי התוכנה, מטריקס. צילום: ניב קנטור

"אנו מאמינים כי הקוד הפתוח הוא הפלטפורמה, כר הצמיחה ליצירה של חדשנות ושל טכנולוגיות חדשות. אלו מביאות יתרון תחרותי עבור ארגונים המטמיעים אותן והן אשר יוצרות שיבוש", כך אמר מוטי הדס, סגן נשיא חטיבת מוצרי התוכנה, מטריקס.

הדס, מנהל Matrix Open Source, דיבר בכנס Open Source World TLV 2018. הכנס, בהפקת אנשים ומחשבים, נערך היום (ב') באולם אירועים East בתל אביב, והנחו אותו פלי הנמר, יזם ומנהיג אנשים ומחשבים, ויהודה קונפורטס, העורך הראשי של הקבוצה.

פתרונות בעולם ה-IT כיום, אמר הדס, "מתבססים על תפיסה פתוחה – open data, open DevOps ו-open cloud".

"ה-'רומן' שלנו עם הקוד הפתוח", אמר הדס, "החל בשנת 2003, אז הבאנו ארצה את רד-האט (Red Hat), כי האמנו בה ובתרבות הקוד הפתוח שהיא המייצגת הנאמנה שלה – שיתופיות מרובת משתתפים, המביאה לפתרון בעיות מהיר יותר וליצירת סטנדרטיזציה ברמה גבוהה יותר".

לאחר מכן, אמר, "בשנת 2014 התחלנו להפיץ בישראל את MongoDB, מפתחת מסד הנתונים NoSQL בקוד פתוח, הפופולרי בקרב מפתחים ומקצועני IT. זאת, הודות לגמישות ולגישה הסקלבילית שלו. שימושים נפוצים ב-MongoDB כוללים Big Data תפעוליים ואנליטיים, ניהול תוכן ואספקתו, תשתיות ניידות וחברתיות, ניהול נתוני משתמשים וריכוז נתונים".

ב-2016, ציין הדס, "התחלנו בייצוג Hortonworks, העוסקת בהפצה מסחרית של פתרונות Hadoop Big Data לארגונים. פתרונות אלה מבססים עוד יותר את מעמדה של מטריקס כמובילה בפתרונות הקוד הפתוח לארגונים בישראל. היא מאפשרת יצירת אגמי נתונים, Data Lake ארגוני מבוסס עשרות, מאות ואלפי שרתים – בעלויות נמוכות, בסביבה ייעודית העונה לאתגרים של ארגונים בתחומי חיזוי אנליטי, תצוגה יחידה של מידע, גילוי וחיקור מידע, צמצום עלויות ETL ואחסון וכן עבודה עם NoSQL. זהו הפתרון היחידי שהוא 100% קוד פתוח, ו-Hortonworks היא התורמת הגדולה לפרויקט ה-Hadoop ולפרויקטים הנלווים לו. היא משפיעה על הקהילה ומעורבת בפרויקטי קוד פתוח רבים".

העולם משתנה, סיכם הדס, "ופתרונות בעולם הקוד הפתוח נותנים מענה לאתגרים החדשים: ריבוי מידע, ניהול סיכונים, צמצום בעיות אבטחת מידע והפחתת עלויות".

ד''ר רון רימון, מייסד ויו''ר WhiteSource. צילום: ניב קנטור

ד"ר רון רימון, מייסד ויו"ר WhiteSource. צילום: ניב קנטור

ד"ר רון רימון, מייסד ויו"ר WhiteSource, אמר כי "אבטחת המידע הולכת ותופסת יותר נפח בארגונים, בגלל נוזקות ומתקפות סייבר שעושות כותרות".

ד"ר רימון ציטט נתונים ממחקרים, מהם עולה כי 67% מבעלי תפקידי מפתח בארגונים פוחדים כי יפרצו אליהם – ולכן ההשקעות בתחום גדלות. עוד הוא ציין כי השנה יעמוד היקף ההשקעות העולמי באבטחה על 96 מיליארד דולר.

"ארגונים משקיעים יותר באבטחה של הרשת ופחות באבטחת של השכבה האפליקטיבית", אמר ד"ר רימון, "אלא שכיום, 85% מחדירות אל ארגונים נעשות לא דרך הרשת, ולא דרך תחנות הקצה – אלא באמצעות נוזקות לאפליקציות. מדי שנה, מספר הנוזקות גדל באלפים. בשנת 2017 חלה קפיצה בכמות הנוזקות, אלא שלמעשה הנתון לא גדל – אלא המודעות לנוזקות גדלה".

לדבריו, "כיום, בממוצע, כ-60% מתוצרי התוכנה הם מבוססי קוד פתוח. כך, כיום לא כותבים קוד, אלא מרכיבים קוד על בסיס ספריות קוד פתוח, אותן מורידים, מחברים ובונים API. בכל מוצר תוכנה יש כיום בין 100 ל-300 חבילות קוד פתוח. מצב זה מחייב לדאוג לניהול רכיבי הקוד הפתוח. רבים רואים יתרון בפעילות בקוד פתוח, כי אם מתגלה באג, בשל העבודה השיתופית של הקהילה, הוא נסגר תוך פחות משבוע – מה שלא קורה בקוד סגור".

"הכרחי לדאוג לאבטחה בעת הפיתוח", סיכם ד"ר רימון. "החדשות הטובות הן שזה חשוב גם למפתחים. אנו מציעים להעצים את המפתחים ולתת להם הכלים על מנת לפתח באופן מאובטח. חשוב להקים מערך בו תהיה ניראות לכל שלבי הפיתוח, לצד אוטומציה, וכן צריך שזה ייעשה באופן עקבי ומתמשך".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים