משרד המשפטים הטמיע מערכות ניהול חוויות משתמש של Riverbed

הפרויקט נועד לסייע במניעה ובאיתור מהירים של תקלות, תוך הכוונה לפתרון ועם רצון לספק תמונת מצב כלל ארגונית על התנהגות חריגה", כך לדברי שי כהן, מנהל חטיבת ה-IT במשרד המשפטים

שי כהן, מנהל חטיבת ה-IT במשרד המשפטים. צילום: ניב קנטור

משרד המשפטים הטמיע מערכות לניהול חוויות המשתמשים וביצועי היישומים של Riverbed. הפרויקט, שבוצע על ידי NessPRO, המייצגת את Riverbed בישראל – החל בינואר השנה והסתיים בימים אלה.

את הפרויקט הציג שי כהן, מנהל חטיבת ה-IT במשרד המשפטים. כהן דיבר בכנס הלקוחות שערכה NessPRO. הכנס, בהפקת אנשים ומחשבים, דן בנושא ביצועים, ונערך בשבוע שעבר באולם אירועים East תל אביב, תחת הכותרת Analyze & Maximize User Experience With NessPRO. את הכנס הנחה דוד ביסמוט, מנהל פעילות פתרונות ניהול, ניטור וסייבר, NessPRO.

למדוד חוויית משתמש אמיתית

לדברי כהן, הפרויקט נועד לנטר את חוויית המשתמש של 6,000 עובדי משרד המשפטים ויחידות הסמך שלו, ב-60 קמפוסים ברחבי הארץ, "ולדעת באמת מה קורה אצל המשתמש, בלא תלות בסוג התשתית ובמורכבות המערכת". כהן הוסיף כי הפרויקט נועד גם לסייע במניעה ובאיתור מהירים של תקלות, תוך הכוונה לפתרון ועם רצון לספק תמונת מצב כלל ארגונית על התנהגות חריגה, לצד הצורך לאתר מגמות או מצבים המצביעים על התהוות תקלה.

במהלך שנת 2017, אמר כהן, "משרד המשפטים ערך הוכחת היתכנות (POC), והפרויקט עצמו בוצע בתחילת 2018". בין השאר, ציין כהן, "הוקמו במשרד ועדות היגוי טכניות וניהוליות לפרויקט".

כהן ציין כי שורה של מערכות מבית Riverbed הוטמעו במסגרת הפרויקט. כך, ציין כהן, הוטמעה מערכת Aternity, המבצעת ניטור של חוויית המשתמש ומודדת את חוויית המשתמש האמיתית, כפי שהיא באה לידי ביטוי בתחנת המשתמש או על המסך שלו, תוך ניטור מלא של חומרה ותוכנה.

עוד ציין כהן כי "הטמענו את AppInternal, כלי APM של Riverbed, אשר מספק ניתוח בזמן אמת באמצעות ניראות של כל השכבות והתובנות על היישומים, ואף מאפשר פיתוח וניהול של יישומים, התשתיות והרשתות. כך, מתקבל ייעול של חוויית המשתמש והתהליכים העסקיים". לדברי כהן, "הטמענו במסגרת הפרויקט גם את כלי AppResponse, אשר מנטר ביצועים, תוך התבססות על תעבורת הרשת ועושה אנליזה לטרנזקציות, בסיסי נתונים, אפליקציות וגם Network Forensics בזמן אמת ובמבט לאחור".

מאתרים במהירות היכן הבעיה

לדברי כהן, "מערכת Portal של Riverbed, שהוטמעה במסגרת הפרויקט, מספקת מבט אחוד על כל המערכות המעורבות, ומספקת תצוגה כוללת של הביצועים הדיגיטליים, עם תובנות מותאמות עבור כל בעלי העניין".

כהן סיפר כי "בתחילה השתמשו במערכת צוות הפרויקט ומנהלי המערכות, ולאחר מכן הורחב השימוש ל-Friendly User Testers. בשלב הבא הורחב השימוש לכלל המשתמשים ולמנהלים".

"כיום אנו כבר רואים את ההשפעה המיידית של הפרויקט ואני יכול לומר לצוותים השונים באופן מאוד מדויק מהן הבעיות", ציין כהן. "זמני התמיכה במשתמשים קוצרו ואנו מאתרים במהירות היכן הבעיה, במקום להתחיל לחקור ולהציג שאילתות לאנשי הסיסטם. בשל הפרויקט, אני רואה באופן מיידי מהי כמות המשתמשים שמושפעת מכל בעיה, דבר שמשפר את קבלת ההחלטות".

"המערכת מציגה את כל האתרים", סיכם כהן. "כך, ניתן לדעת את מצב ה-'בריאות' של ה-IT בכל קמפוס, כאשר המערכת מנתחת את הפרמטרים המשפיעים על הביצועים בסביבת העבודה. אנו יודעים מיהם המשתמשים המושפעים ואיזה מחשב יש להם, ואנו יכולים לראות את רשימת הפעולות של כל משתמש. המערכת מנתחת את צריכת המשאבים ואת הטרנזקציות – עד לרמת הקוד".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים