ג'ימייל: משתמשים קיבלו הודעות ספאם כשהשולח הוא – הם עצמם
הודעות דוא"ל הזבל נראו ככאלו שנשלחו מהמשתמש עצמו ולכן הוכנסו אוטומטית על ידי מסנני ג'ימייל לתיבת הדואר שנשלח ● גוגל הודיעה כי היא מודעת לבעיה ושזו כבר תוקנה והציעה למי שנתקל בתופעה דומה או בכל הודעה חשודה לדווח עליה לשירות
משתמשי שירות הדוא"ל ג'ימייל (Gmail) נתקלו במכתבי דוא"ל שלכאורה נשלחו מטעמם בתיבת הדואר הנשלח שלהם, והשתוממו על המקרה, כך לפי פרסום ב-Mashable.
כידוע, שירותי הדואר האלקטרוני של גוגל (Google) מצוידים במסנן איכותי למדי לדואר זבל, ולפעמים הוא מצליח להעלים מאיתנו בכלל כל זכר לתופעה המטרידה. אבל במקרה הזה משהו משנה התרחש – תלונות אחרונות שפורסמו בפורום קהילת העזרה של ענקית האלקטרוניקה טוענות כי אנשים המשתמשים בג'ימייל קיבלו מספר רב של הודעות ספאם שהמקור שלהן היה – הם עצמם.
לפי הדיווח, משתמשים אחרים בפורום רמזו כי הם מקבלים את הודעות הספאם גם לאחר הפעלת אימות מאובטח של שני גורמים ועדכון הסיסמאות הנוכחיות שלהם. "חשבון האימייל שלי שלח 3 הודעות דוא"ל ספאם בשעה האחרונה לרשימה של כ-10 כתובות שאיני מזהה", התלונן משתמש בפורום העזרה של גוגל. "שיניתי את הסיסמה מיד לאחר הפעם הראשונה, אבל זה קרה שוב פעמיים נוספות", הוא הוסיף וסיפר.
"הנושא של ההודעות הוא פרסומות לירידה במשקל ולתוספי צמיחה לגברים", הרחיב המשתמש באותה הודעה בפורום העזרה. "דווחתי עליהם כדואר זבל", כתב, "בבקשה, מה עוד אני יכול לעשות בכדי להבטיח שהחשבון שלי לא ינוצל?"
השולחים תעתעו את המסננים המובנים
עושה רושם ששולחי דואר הזבל השתמשו בכותרות דוא"ל מזויפות על מנת לעקוף את מסנני דואר הזבל, וכדי שההודעות ייראו כאילו הן הגיעו ממשתמשים באמצעות חברת תקשורת קנדית בשם Telus. ומכיוון שעל פניו ההודעות התקבלו מאותו משתמש, ג'ימייל דחף אותן לתיקיית "נשלחו" (Sent) של המשתמשים המושפעים. Telus טוענת שההודעות אינן מגיעות השרתים שלה, והבטיחה שהיא פועלת מול ספקים בכדי לפתור את הבעיה.
דוברות גוגל שלחה הודעה ל-Mashable ובה נכתב כי "אנו מודעים לקמפיין ספאם שמשפיע על קבוצת משנה קטנה של משתמשי ג'ימייל ונוקטים בצעדים נמרצים בכדי להגן עליה. ניסיון זה הכיל כותרות דואר אלקטרוני מזויפות, שגרמו לו להיראות כאילו משתמשים מקבלים הודעות דוא"ל מעצמם, מה שהוביל לכך שהודעות אלה מופיעות בטעות בתיקיה 'נשלחו'. זיהינו וסיווגנו מחדש את כל הודעות הדוא"ל הפוגעניות כדואר זבל, ואין לנו כל סיבה להאמין שחשבונות כלשהם נפרצו כחלק מהאירוע הזה".
ההודעה המשיכה והזהירה: "אם תתקלו במקרה בדוא"ל חשוד, אנו מעודדים אתכם לדווח על כך כדואר זבל. תוכלו למצוא מידע נוסף על אופן הדיווח אודות ספאם על ידי ביקור במרכז העזרה שלנו".
תגובות
(0)