"אחת החובות של אנשי ההיי-טק – להיות מעורים בקהילה"

ביקשנו מבכירים בהיי-טק הישראלי לענות על שאלון, שעוסק בהם ובענף - וקיבלנו תשובות מעניינות ● אורחת המדור הפעם: הילה לוי לויה, מנכ"לית Salesforce ישראל

הילה לוי לויה, מנהלת פעילות Salesforce ישראל. צילום: עומר שטיין

במלאות 70 שנים למדינה ביקשנו, במערכת אנשים ומחשבים, ממנמ"רים ובכירים נוספים בעולם ההיי-טק לענות על שאלון, שעוסק בהם באופן אישי ובהיי-טק הישראלי בכלל. ביקשנו מהם לספר על ההישגים והפרויקטים הבולטים שביצעו בתפקידיהם, ולחזות מה יהיה בעתיד הענף. המשיבה הפעם היא הילה לוי לויה, מנכ"לית Salesforce ישראל.

מתי ואיך התחלתם?
"התחלתי את דרכי בתעשיית ההיי-טק הישראלית לפני 20 שנים. כבר במהלך לימודי התואר שלי במדעי המחשב עבדתי בכמה חברות סטארט-אפ שונות וצברתי ניסיון. עם תום הלימודים הצטרפתי ל-Mercury Interactive, שהייתה אחת החברות החזקות ביותר בשוק אז. שם ניתנה לי ההזדמנות לעבור דרך כל השלבים בתהליך פיתוח ומכירת התוכנה. מאז ומתמיד היה לי חשוב להיות בחזית הטכנולוגית ולעסוק בתחומים פורצי דרך.

עברו שנים, קבוצת מרקורי (Mercury) נרכשה על ידי HP וקיבלתי הצעת רילוקיישן להודו. עברתי יחד עם המשפחה ובמשך שנתיים ניהלתי שם מחלקה של פיתוח ובדיקות תוכנה. אני זוכרת שרוב הזמן הרגשתי 'שונה'; הייתי אישה מנהלת במקום שנשלט באופן מסורתי על ידי גברים ואימא במקום שהוא זר לי לחלוטין. כשחזרנו לישראל הבנתי שהתחושה הזאת ממשיכה ללוות אותי במידה מסוימת, כאשר ברוב הפורומים הבכירים הייתי האישה היחידה מסביב לשולחן. בדרך כלל יש יותר נשים בדרגות ניהול זוטרות, אך ככל שעולים בדרגה – מספרן מתמעט.

מעולם לא הייתי אחת שמטפסת בסולם התאגידי באופן המסורתי. אני 'זזה לצדדים' והולכת אחרי העניין והאתגר האישי שלי. כנראה בזכות זה למדתי מהר איך עובדת תעשיית התוכנה בארץ. ל-Salesforce הצטרפתי לפני שלוש שנים וחצי. בחרתי לעבוד בחברה משתי סיבות: ראשית, היא נמצאת בחזית הטכנולוגית מבחינת חדשנות, אך גם משום שמערכת הערכים של החברה, המבוססת על ערכי השוויון והתרומה לקהילה, תואמת מאוד את מערכת הערכים האישית שלי. מדובר בנושא בעל חשיבות רבה מבחינתי ולא הייתי מוכנה להתפשר".

מה היה החזון בתחילת הדרך?
"כאמור, זיהיתי פה הזדמנות להתחבר לחברה שמניפה על דגלה חדשנות פורצת דרך יחד ערכים של שוויון וצדק. הצטרפתי לחברה בתור מנהלת יחידת הצלחת הלקוח (Customer Success). הצוות בניהולי הלך וגדל במהירות ובתוך זמן קצר הפכנו לקבוצה. כעבור שנתיים הפכתי למנהלת הפעילות של Salesforce בישראל. אני רואה במסע שלי בתוך Salesforce תמונת מראה לגישה הכללית של החברה ללקוחות שלה ולאופן שבו היא מתייחסת להצלחתם. החברה בישראל גדלה ומתרחבת בהתאמה מוחלטת להצלחות של החברות הישראליות שאנחנו משרתים".

היכן את כיום?
"אני גאה להיות אישה בעמדה בכירה בתעשייה שנשלטת לרוב בידי גברים. Salesforce שמה דגש על שוויון הזדמנויות בכל תחומי הפעילות של החברה, כולל שוויון בשכר, בתנאים, בהשכלה ובזכויות. בנוסף לתפקידי כמנהלת הפעילות בישראל, אני מכהנת בתור ספונסרית ראשית בפורום הנשים של Salesforce בישראל ומדריכה נשים צעירות. אני יודעת שקידום ילדות במקצועות ה-STEAM (מדע, טכנולוגיה, הנדסה ומתמטיקה) ושילוב יותר נשים בהיי-טק ייטיבו מאוד עם התעשייה כולה ושהאחריות לדאוג לכך חלה על כולנו".

מהם האירועים המשמעותיים בהיסטוריה שלכם?
"ההיסטוריה היחסית קצרה שלנו בישראל גדושה באירועים מרכזיים, שעיצבו את המשך הדרך שלנו בארץ הקודש. הראשון מביניהם הוא ההחלטה לפתוח משרדים בתל אביב ולגייס את מיטב המוחות המקומיים, שיעבדו בשיתוף פעולה עם הצוותים שלנו בחו"ל על פיתוח טכנולוגיות חדשות בתחום הענן. התרחבנו משמעותית מאז וסיגלנו מערכת שלמה של יכולות חדשות – גם בתחום הפיתוח וגם בתחום השירות והתמיכה בהצלחת לקוחותינו".

מי הדמויות המובילות בדרך?
"הדמות המובילה והבולטת ביותר בהיסטוריית החברה היא המייסד, היו"ר והמנכ"ל, מארק בניוף. בניוף נבחר לאחד מ-50 מנהיגי העולם המובילים בדירוג היוקרתי של פורצ'ן (Fortune), בין היתר בזכות מחויבותו העמוקה והפעילות הרבה שלנו למען שוויון חברתי, זכויות נשים, מיעוטים, להט"בים וסוגיות רבות אחרות. אני מאמינה שגם האווירה המשפחתית, המקבלת והתומכת שבניוף השכיל ליצור בתוך ארגון בינלאומי ענק כמו Salesforce ראויה להיחשב בין שאר הישגיו הגדולים".

האם יש משהו מעניין שיש לך לומר לקהילת אנשים ומחשבים בישראל?
"שוק ההיי-טק הוא מנוע הצמיחה העיקרי בישראל ואחת החובות שלנו היא להיות מעורים בקהילה. אנחנו, ב-Salesforce, מפעילים מודל שפיתחנו ושאומץ בקרב חברות בינלאומיות רבות ברחבי העולם. המודל נקרא בפשטות 1:1:1 ומשמעותו תרומה של 1% מהרווחים שלנו, 1% מהזמן שלנו ו-1% מהטכנולוגיה שלנו למגזר השלישי ולארגונים מובילים ללא מטרת רווח, כמו תגלית והסוכנות היהודית. כמו כן, אנחנו מנהלים פעילות התנדבותית ותורמים מהידע ומהיכולות שלנו ליותר מכמה מאות עמותות ומלכ"רים בישראל, כמו עמותת הגל שלי. הפעילות הזו הובילה לגידול של 25% בגיוס תרומות לעמותה".

במה את מברכת את מדינת ישראל ליום הולדתה ה-70?
"אני מאחלת לה שתמשיך להוביל בחזית הטכנולוגיה העולמית. משמעות הביטוי הזה מבחינתי היא חדשנות בכל המובנים: אני מאחלת לחיזוק ערכי השוויון במדינה ולצמצום הפערים החברתיים ומאמינה שבטכנולוגיה יש כדי לסייע למטרה הזו. חלה עלינו החובה להוביל את החברה הישראלית לשוויון מגדרי מלא, לצמצום פערי השכר בין נשים לגברים ולקידומן של נשים בחברה, באקדמיה ובתעשייה. התקדמנו הרבה ב-70 השנים האחרונות, אך דרך ארוכה עוד עומדת בפנינו. אני מאחלת למדינת ישראל להיות 'טריילבלייזר' במובן הזה ולשמש דוגמה עבור שאר אומות העולם".

תגובות

(4)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

  1. מיכל

    היה לה בלוג מהמם על רילוקיישן להודו שווה קריאה אם זה עדיין ברשת

  2. שלמה

    היא לא מנכלית . אנשים ומחשבים בבקשה תדייקו בפרטים.

  3. אורנה כוכבי

    כל הכבוד! כתבה ממש יפה ומעוררת השראה- גאווה ישראלית. ביחוד כשמדובר בבחורה צעירה נמרצת, מנהיגה אמיתית מלאת חזון- ממש תענוג ומופת לנשים פורצות דרך! בהצלחה הילה .. בטוחה שנשמע עוד דברים יפים וטובים עליך בעתיד!! ולתפארת מדינת ישראל..???

אירועים קרובים