"הסינרגיה בין הטכנולוגיות והממסד הבטחוני – הישג IT ישראלי גדול"

ביקשנו מבכירים בהיי-טק הישראלי לענות על שאלון, שעוסק בהם ובענף - וקיבלנו תשובות מעניינות ● אורח המדור הפעם: דן טולדנו, מנהל אזורי רד-האט ישראל, יוון וקפריסין

דן טולדנו, מנהל אזורי לישראל, יוון וקפריסין ברד-האט. צילום: יח"צ

במלאות 70 שנים למדינה, ביקשנו, במערכת אנשים ומחשבים, ממנמ"רים ובכירים נוספים בעולם ההיי-טק לענות על שאלון, שעוסק בהם באופן אישי ובהיי-טק הישראלי בכלל. ביקשנו מהם לספר על ההישגים והפרויקטים הבולטים שביצעו בתפקידיהם, ולחזות מה יהיה בעתיד הענף. המשיב הפעם הוא דן טולדנו, מנהל אזורי רד-האט (Red Hat) ישראל, יוון וקפריסין.

מתי ואיך התחלתם ומה היה החזון?
"רד-האט הוקמה ב-1993 כאשר איש עסקים בשם בוב יאנג, פגש בכנס גיק טכנולוגי בשם מארק יואינג, והחל לקדם את הפצת ה-Linux בשם Red Hat Linux אותה כתב יואינג".

"בשנים הראשונות התנסתה רד-האט וצברה ניסיון בכל הנוגע לחדשנות, מודל פיתוח מבוסס קהילה, השתתפות בקהילות והוספת תכונות ותפקודיות אותן ביקשו הלקוחות. בתקופה זו, עד להנפקתה ב-1999, הפכה רד-האט למובילת הקוד הפתוח, תפקיד אותו היא ממלאת עד היום".

מה קרה במהלך השנים והיכן אתם היום?
"בשנת 2008 רכשה רד-האט את הסטארט-אפ הישראלי קומראנט שהוקם על ידי בני שניידר ורמי תמיר יחד עם ד"ר גיורא ירון, והפכה אותו למרכז הפיתוח שלה בישראל – אחד משלושה בעולם, המעסיק היום יותר מ-200 מפתחים ועוסק בפיתוחים שהינם בלב החדשנות הטכנולוגית של רד-האט בתחומי מחשוב ענן, וירטואליזציה וקונטיינרים, תוך התמקדות בעולמות הקישוריות, אחסון ומחשוב".

"רד-האט הגשימה את חזונה להיות המובילה העולמית בתחום הקוד הפתוח והפתרונות המבוססים עליו, והרחיבה אותו עם חזון עדכני יותר להיות המובילה בכלים וטכנולוגיות עבור הטרנספורמציה הדיגיטלית של ארגונים בעולם ובישראל".

"הדמויות שהובילו את החברה מאז הקמתה היו המייסדים יאנג ויואינג והאנשים הטובים והמסורים שהיו איתם וליוו את התקדמות רד-האט וביסוסה. מי שמוביל את רד-האט משנת 2007, וללא ספק היה הכוח המניע מאחורי הפיכתה לחברה עם הכנסות של שלושה מיליארד דולר, הוא המנכ"ל ג'ים וויטהרסט, שקודם לכן היה ה-COO של חברת התעופה דלתא (Delta) – נחת ברד-האט והמריא יחד איתה".

מהו ההישג הגדול ביותר של ה-IT בישראל לדעתך?
"ההישג הגדול ביותר של ה-IT בישראל הוא הסינרגיה בין הטכנולוגיות והממסד הבטחוני והשוק הארגוני והעסקי הרחב. בין אלה ניתן למנות את ההשפעה הגדולה של טכנולוגיות שפותחו עבור מטוס הלביא שאמנם לא המריא – אך הותיר את חותמו, ההשפעה של בית הספר הטוב ביותר ל-IT בישראל – הלא הוא ממר"ם, הסינרגיה בין יחידות צבאיות אחרות של חיל המודיעין, עולם הסטארט-אפים הישראלי ויצירת אומת הסטארט-אפ. כל אלה יכלו להיווצר רק במדינה מיוחדת כמו ישראל".

משהו מעניין שיש לך לומר לקהילת אנשים ומחשבים בישראל?
"לקהילת אנשים ומחשבים בישראל אני יכול לומר, שגם אם חלקכם עדיין פועלים בתחום מערכות קנייניות וקוד קנייני (Proprietary) ולא נכנסתם במלוא העוצמה לעולם הקוד הפתוח, הרי ברוח ובאווירה שלכם אתם קהילה חמה ודינאמית כמו קהילות הקוד הפתוח. אז צעד נוסף – ותהיו במקום הנכון".

ברכה מקורית למדינת ישראל ליום הולדתה ה-70?
"כמי שלא נולד בישראל ועלה בגיל מאוחר יחסית, אני מתרגש ונפעם מההישגים של המדינה הצעירה – כי מהן 70 שנה בראי ההיסטוריה? כל כך הרבה נעשה כאן בתקופה קצרה זאת, וכל כך הרבה צריך עדיין להיעשות. אז שיהיה בהצלחה ונרים כולנו כוס לחיים – לחיי מדינת ישראל".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים