טרום פרוץ מלחמת הסייבר העולמית

אין מקום לבהלה, רק לעירנות והתמקדות בפתרון לטווח הרחוק יותר ● חברות שיתמקדו בשיפור גיוס ואיתור כוח האדם בתחום הסייבר - יהפכו להיות חברות עשירות וחזקות ● כי הצלת חיים שווה כל מחיר

דורון אמיר, מנכ"ל Plexivo. צילום: קובי קנטור

אביב הגיע פסח בא וכמובן גם מתקפת הסייבר המסורתית (מאז יציאת מצרים בהתמדה) – ה-7 באפריל ומי שלא מכיר מדובר באירוע סייבר שנתי שנקראה Opisrael – מבצע הסייבר נגד ישראל.

ולמרות ההצהרות התוקפניות של כל "אוהבי ישראל" וניסיונות הפגיעה בסמלים ישראליים, הרי המרוויחה הגדולה פה היא מדינת ישראל היקרה שלנו אשר הופכת בהדרגה מכובדת  מאומת הסטארט-אפ לאומת הסייבר.

ככה זה כאשר מנסים שוב ושוב לבחון את המשמעות ל-"כן ירבה וכן יפרוץ". אין ספק שבכל מתקפה על מדינת ישראל כל לוחמי הסייבר שלנו מגלים עוד שיטת הגנה ועוד שיטת מתקפה וכך משדרגים ומעצימים את תעשיית הסייבר הפורחת.

כך שבפעם הבאה כאשר שואלים אתכם איך זה שיש כל כך הרבה טכנולוגיות סייבר במדינה שלנו? פשוט תפרגנו בין היתר לאירוע ה-Opisrael שתורם באופן משמעותי לייחודיות והיצירתיות שלנו בתחום.

לוחם טוב חייב ללמוד להילחם להשתתף במלחמות ולהגן היטב בזמן אמת גם כאשר המתקפות לא צפויות הן מבחינת תזמון והן מבחינת שיטות הלוחמה, במיוחד כאשר אנו נמצאים בתזמון היסטורי של טרום פרוץ מלחמת הסייבר העולמית, שמעולם לא הייתה בעוצמה גלובלית וחזקה מהיום.

זאת המלחמה הראשונה שיש בה יותר מכשירי האזנה וריגול מאשר רובים. התשתית אינסופית והכמויות בלתי נתפסות. מיליארדים של סמארטפונים ומיליארדים של מכשירים חכמים, ולכן יותר מתמיד אנו חייבים כח אדם לתחזוקה, הגנה ומתקפה.

איתור ואבחון אנשי סייבר היא נקודת התורפה במערכה הראשונה. עולם הבינה המלאכותית אינו כשיר כיום להתמודד עם האיום ואין מערכות אוטומטיות שמחזיקות ומתפקדות ביעילות זמן רב בשטח – מה שמחזק את מעמדו של לוחם הסייבר.

הצלת חיים שווה כל מחיר

הלוחם הוא כלי הלוחמה החשוב ביותר כל עוד הוא מיומן ויצירתי. חברות האבטחה בעולם כבר פרסמו תחזיות וקריאה לעזרה עקב מחסור גדול של כוח אדם בתחום הסייבר – מיליונים שאין להם התאמה עקב השינוי העולמי שהופך במהירות כל משרה טכנולוגית ואף משרדית למעורבת סייבר (לימודי הצפנה יהפכו ללימודי חובה לצד לימודי התקנת סביבת עבודה חכמה ומקצועות אבטחה חדשים שיעזרו לנו להתמודד עם אובדן הפרטיות).

בדיוק כמו שפעם לא ידעו Office – היום זה מובן מאליו שגם אם אתם מנכ"לים, אנשי טכנולוגיה, ספורטאים, מורים, ילדים – כולם יודעים להפעיל Word ולהדפיס רישומים.

על כן, המסר שלי לקראת האביב בליווי מתקפת הסייבר החביבה הבאה עלינו לטובה, הוא שאין מקום לבהלה – רק לעירנות והתמקדות בפתרון לטווח הרחוק יותר".

"חברות שיתמקדו בשיפור גיוס ואיתור כוח האדם בתחום הסייבר יהפכו להיות חברות עשירות וחזקות, לא רק בגלל גיוס כוח האדם כמספר, אלא בגלל מעורבות הסייבר בכל תחום ובאופן חיוני וקריטי, שלעיתים נדרש בדחיפות ולעיתים בבהילות של הצלת חיים. על זה כבר נאמר – הצלת חיים שווה כל מחיר.

הכותב הינו מנכ"ל Plexivo.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים